تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: خریداران زیادی در خارج از کشور پای انقلاب ایستاده‌اند

اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه خریداران زیادی در خارج از کشور پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی شود، تصریح کرد: افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌ است و کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ جوزه نیوز: آیت الله اعرافی با بیان اینکه خریداران زیادی در خارج از کشور پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی شود، تصریح کرد: افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌ است و کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند و باید بدانند که اسلام و انقلاب ماندنی است.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور شب گذشته در دومین برنامه سفر خود به شرق استان هرمزگان، راهی بخش سندرک شد و ضمن افتتاح مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) سندرک در آیین عمامه‌گذاری طلاب استان شرکت کرد.

اعرافی در این آیین، اظهار داشت: حوزه باید در کنار مردم و در خدمت توسعه باشد و طرح‌های حوزه نیز ان‌شاءالله در همین مسیر قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: گوشه و گوشه عالم هستی جلوه‌گاه اسما و صفات خداوند است و به تعبیر امام(ره) این عالم با این عظمت آنقدر در جهان غیب و کوچک است که به معنی پست و کوچک و جهان پایین است.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح‌کرد: در جهان تشریع، همه پیامبران مقدمه حضور پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند و ایشان بالای منبری است که همه پیامبران پای درس ایشان نشسته‌اند، لذا وجود پیامبر(ص) عالم را متحول کرد و در عصری که رسانه نبود و ابزاری برای انتقال پیام نبود، پرچم‌ اسلام در عالم به اهتزاز درآمد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان‌کرد: معارف ناب قرآن و عقلانیت و حکمت اسلام بود که به عنوان یک گنج جدید باعث شد اسلام در کمتر از ربع قرن در بسیاری از ممالک گسترش پیدا کند و نورانیت و حقانیت این معارف بدون وجود رسانه‌های امروزی عالم گیر شد.


بیشتربخوانید: می‌خواهند هر آنچه خودشان می‌پسندند را به دیگران تحمیل کنند/ زنان پیشگام اعتراضات ۱۴۰۱ هستند


وی ادامه داد: همان نورانیت، فروغ و درخشش و بلکه بیش از آن امروز معارف اسلامی به برکت انقلاب دارد و خریداران زیادی هم پای آن در خارج از کشور ایستاده‌اند و به لطف الهی چراغ حق خاموش نمی شود و افتخار ملت ایران این است که پای پرچم اسلام ناب ایستاده‌اند و کسانی که به فتنه‌ها دل بسته‌اند کور خوانده‌اند و باید بدانند که اسلام و انقلاب ماندنی است.

اعرافی، اخلاق پیامبر(ص) را عامل دوم انتشار سریع اسلام دانست و گفت: پیامبر در هر مسئله‌ای یک نسخه بسیار زیبا از اخلاق و ارزش‌های الهی است.

وی خاطرنشان‌کرد: پیامبر(ص) به زنان شخصیت بخشید و بانوان جامعه امروز ما می‌دانند که انقلاب و نظام اسلامی به آنها کرامت بخشیده است، چنان که امروز بیش از ۹۰ درصد دختران ما تحصیل می‌کنند و ۶۰ درصد دانشگاه‌ها در اختیار دختران است.

اعرافی تاکید کرد: حوزه نهادی است که بیش از هزار سال پیشینه سرشار از علم، دانش، حکمت، فلسفه و حتی علوم طبیعی، ریاضی و ... دارد و بدان افتخار می‌کند و همه آن را برای خدا و مردم می‌خواهد و همواره کنشگر قوی سیاسی و اجتماعی به نفع مردم، اخلاق و معنویت بوده است.

وی ادامه داد: هجوم مغول سرآغاز فروپاشی تمدن منطقه شرق بود و همه بنیان‌های علمی و فرهنگی منطقه را فروریخت، اما با تلاش علامه حلی، خواجه نصیر طوسی و علمای بزرگی که در همین حجره‌ها درس خوانده بودند دستگاه حاکم را مبدل به یک دستگاه علمی و فرهنگی کردند و این معجزه حوزه‌ها بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در عصر صفویه علمای شیعه بودند که حاکمیت صفویه را فرهنگی و علمی کردند و پایه این شکوفایی را بزرگانی چون شیخ بهایی و علامه مجلسی پایه‌ریزی کردند.

اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید این راه نورانی را بپیماید و به شبکه نورانی امامت که این چنین تحول آفرین است متصل شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
3
خب باید هم خریداران زیادی دست به .... ر صف بکشند بعد از نمایش سینه های زیردستانتان در ملا عام همه مشتریان .... آماده در صف انتظار خرید هستن احتمالا از مال خودتان هم مایه بذارید چون مشتری زیاد دارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
2
1
مخصوصا کانادا و تا حدودی ترکیه.
جوادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
4
حضرت آیت الله لطفا پیش آنها بروید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
3
فلسطین هم همبنجوری فروختین به خریداران؟
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
3
کشور رو که فروختین انقلاب روهم که ۴۴ ساله دارید صادر می کنید ! چی وارد کردید !فقر فحشا اعتیاد !زباله گردی لزدواج سفید زنان صیغه ای !اختلاس دزدی !رشوه دروغ مقامهای ممتاز درمصرف الکل ! مواد ارایشی ! فرار مغزها !سرکوب ! اختناق !فساد مالی واخلاقی !و ...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
4
برو بابا بذار باد بیاد....
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
1
0
تحریم‌های آمریکا علیه وزیر کشور و وزیر ارتباطات ایران همان نتیجه اعتماد دولت خیانتکار حسن روحانی به آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.
نظرات شما
پیشخوان