تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

کرونا باز هم این کشور را تعطیل کرد!

در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در شانگهای و سایر کلانشهرهای چین، مقامات این کشور انجام تست‌های کووید۱۹ را برای افراد افزایش داده، مدت زمان قرنطینه را تمدید کرده و برخی از اماکن عمومی را نیز تعطیل کرده اند.

کرونا در جهان

رویداد۲۴ موارد ابتلای بومی به کووید۱۹ در این هفته در چین به بالاترین حد خود از ماه اوت سال جاری میلادی (۲۰۲۲) رسیده است.

مقامات بهداشتی چین امروز (سه شنبه) چهارمین روز افزایش دو رقمی موارد ابتلا به کووید۱۹ را اعلام کردند به طوری که شانگهای، شهری با ۲۵ میلیون نفر جمعیت روز گذشته (دوشنبه) ۲۸ مورد جدید و بومی ابتلا به این بیماری را گزارش کرد. همچنین در مجموع در سراسر چین نیز ۲۰۸۹ مورد ابتلای بومی و جدید به کووید۱۹ گزارش شده که بالاترین میزان از تاریخ ۲۰ اوت سال جاری میلادی در این کشور است.

شهرهای بزرگ چین طی هفته جاری شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بودند که می تواند ناشی از افزایش سفرهای داخلی در این کشور باشد.


بیشتربخوانید: احتمال افزایش روند کرونا در اواخر پاییز/ اهمیت واکسیناسیون آنفلوآنزا در پرخطر‌ها


مقامات شانگهای که مایل به اعمال قرنطینه همانند آنچه در ماه های آوریل و مه بوده، نیستند با این حال اواخر روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که تمامی ۱۶ منطقه آن می بایست دستکم دو بار در هفته تا تاریخ ۱۰ نوامبر تست کرونا را برای افراد انجام دهند. همچنین این مقامات اظهار کردند که بررسی افرادی که از اماکن دیگر به شانگهای و مکان هایی مانند هتل‌ها سفر می کنند نیز باید تقویت شود.

مقامات چین در حالی این محدودیت های کرونایی را اعمال می کنند که آمار موارد ابتلا به کرونا در این کشور بسیار کمتر از سایر نقاط جهان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس آمارهای رسمی، چین از ابتدای شروع پاندمی کرونا تاکنون ۲۵۴ هزار و ۶۶ مورد ابتلا به این بیماری و ۵۲۲۶ مورد مرگ ناشی از آن را به ثبت رسانده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
دنیا رو به گند کشیدند دارند خودشونو پاک میکنند خوشحالم کرونا به چین برگشته
نظرات شما
پیشخوان