تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

پیشنهاد جدید نرجس سلیمانی درباره مدارس تهران

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت مسیر‌های پیاده‌روی اطراف مدارس گفت: شهرداری تهران مشوق‌هایی به ازای هبه میزانی از زمین خود به افراد برای عقب نشینی پلاک‌هایی در محدوده ۵۰۰ متری مدارس ابتدایی در نظر بگیرد.

نرجس سلیمانی

  رویداد۲۴ همشهری آنلاین نوشت: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت مسیر‌های پیاده‌روی اطراف مدارس گفت: شهرداری تهران مشوق‌هایی به ازای هبه میزانی از زمین خود به افراد برای عقب نشینی پلاک‌هایی در محدوده ۵۰۰ متری مدارس ابتدایی در نظر بگیرد.

نرجس سلیمانی در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، گفت: پیرو تذکراتی که در خصوص وضعیت مسیر‌های پیاده‌رو‌ها به ویژه در محدوده مدارس ابتدایی ارائه شده در برخی از نواحی و در مشاهدات میدانی، فعالیت‌های مثبتی در حال انجام است، اما این فعالیت‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.


بیشتر بخوانید: ساعت شروع به کار مدارس تهران اعلام شد


او ادامه داد: در جهت رفع این مشکلات باید به دو نکته توجه کرد. نخست آن دسته از محدودیت‌هایی است که در طرح تفصیلی برای آن‌ها عقب نشینی در نظر گرفته شده، اما مالکین به دلایلی این کار را انجام نمی‌دهند.

سلیمانی ادامه داد: در ادامه در جهت رفع این مشکلات پیشنهاد این است که شهرداری مشوق‌هایی به ازای هبه میزانی از زمین خود به افراد برای عقب نشینی پلاک‌هایی در محدوده ۵۰۰ متری مدارس ابتدایی در معابری که دو مرکز آموزشی در فاصله نزدیکی به هم و در یک معبر واقع هستند با رعایت صرفه و صلاح ایمنی شهروندان و مسائل ترافیکی در محدوده فاقد پیاده رو را در نظر بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نکته دیگر در ارتباط با جانمایی نخستین مخازن پسماند در کوچه‌ها و مسیر‌های فاقد پیاده راه است که ضروری است شهرداری از قرار دادن این مخازن در مجاورت دیوار‌های پیرامون مراکز آموزشی و مسیر‌های کودک جلوگیری کند و این مخازن را به نقاط مناسب‌تری منتقل کند.

او ادامه داد: گره‌های جدیدی در حال شکل گیری در ترافیک تهران است که اگر در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی نشود تبدیل به گره‌های دائمی و معضل خواهند شد.

حضور کودکان در صحن شورای شهر تهران

تعدادی از کودکان تهرانی از مدارس مناطق مختلف شهرداری تهران امروز به مناسبت روز کودک در صحن علنی شورای شهر تهران حضور یافتند.

در آغاز نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تعدادی از کودکان تهرانی از مدارس مناطق مختلف شهرداری تهران در صحن شورا حضور پیدا کردند و علاوه بر تلاوت آیات قرآن کریم در این جلسه توسط یکی از کودکان همچنین سرود و دکلمه‌ای توسط آن‌ها در صحن شورا ارائه شد.

این کودکان در ابتدای مراسم شاخه گلی را به اعضای شورا اهداء کردند و در پایان مراسم نیز مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران به نمایندگی از اعضا هدایایی را به این کودکان اهداء کرد تا به این ترتیب گرامیداشت هفته ملی کودک در صحن شورا برگزار شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
1
8
اینم یه جمله از مادر عروس!!!!!
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
2
ما در كوچه هاي محل زندگي خيلي مشكل داريم هميشه ماشينهاي سرويس جلوي رايمون رو بستن، اگر بشه براي همه جا اجرا بشه خيلي خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
1
عجب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
6
این هم مفتی پشت میز نشین شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
1
2
حالا چون نرجس سلیمانی گفته یه عده میان که دری وری بگن وگرنه اصلا نمیخونن چی گفته
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
هبه که بخشش هست ، این بنده خدا این فرصت ( عضویت شورای شهر) را به متخصصان هبه نکرد که ۴ تا متخصص شهری عضو شورا شوند، نکته دوم اینکه در نزدیک مجتمع تجاری اداری گالریا در شمال تهران پیاده رو را ۲۰ سانتیمتر در نظر گرفته اند و مجتمع های مسکونی ۳۰ طبقه ساخته اند ، حالا انتظار داری زمین هبه کنند .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان