تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت روحانی باید در ماه‌های آینده برگ‌های جدید رو کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که باید حسن روحانی و دولت او این آمادگی را داشته باشد تا در ماه‌های آینده برگ‌های جدید به نمایش گذارد و افکار عمومی را با خود همراه نگه دارد. به گفته او روحانی باید به افکار عمومی و مردم نشان دهد که دولت دوم چه‌کاری می‌خواهد انجام دهد اگر این چشم‌انداز برای مردم روشن نباشد در انتخابات 96 هم اصلاح‌طلبان به‌عنوان حامیان دولت و هم خود دولت دچار مشکل می‌شوند.
رویداد۲۴- یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که باید حسن روحانی و دولت او این آمادگی را داشته باشد تا در ماه‌های آینده برگ‌های جدید به نمایش گذارد و افکار عمومی را با خود همراه نگه دارد. به گفته او روحانی باید به افکار عمومی و مردم نشان دهد که دولت دوم چه‌کاری می‌خواهد انجام دهد اگر این چشم‌انداز برای مردم روشن نباشد در انتخابات 96 هم اصلاح‌طلبان به‌عنوان حامیان دولت و هم خود دولت دچار مشکل می‌شوند.

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شانس حسن روحانی برای انتخابات سال آینده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: انتخابات سال 96 ایران بسیار حساس است و دلیل آن‌هم این است که این انتخابات تحت تأثیر انتخابات آمریکا قرار خواهد گرفت. پیروز شدن آقای ترامپ در انتخابات آمریکا بی‌تردید در انتخابات ایران نیز موثر واقع خواهد شد زیرا ترامپ از ابتدا شعارهایی علیه برجام سر داد و گفت آن را پاره خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: مسئله برجام برای مردم و دولت ایران اجرا، ثبات و دستاوردهایش مهم است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که ترامپ چه کادری از تندروهای اطراف خود را به پست‌های مهم وزارت خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت آمریکا می‌گمارد و آیا همان حرف‌هایی که در کمپین تبلیغاتی‌اش می‌زد، در قد و قامت رئیس‌جمهور آمریکا هم ادامه می‌دهد یا اینکه به‌عنوان رئیس‌جمهور یک حزب یا یک سیستم عمل می‌کند.

اصغر زاده افزود: درصورتی‌که ترامپ در مسائل برجام دست به کارشکنی زند و محدودیت‌هایی را ایجاد کند قطعاً نیروهایی که در ایران از برجام حمایت می‌کنند، آسیب خواهند دید ازجمله این نیروها اصلاح‌طلبان هستند که برجام را یک معاهده خوب برای دولت آقای روحانی می‌دانند و به نظر من تقریباً برگ برنده انتخابات برای اصلاح‌طلبان و آقای روحانی در سال 96 بیشتر برجام است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: درصورتی‌که برجام در این چندماهه به گیر و پیچی برخورد، دچار یک مقدار مشکل خواهیم شد ولی چنین نیست که تمام بازی را از دست می‌دهیم. به خاطر اینکه برجام تصمیمی است که ملت ایران گرفته و دری برای مذاکره با جامعه بین‌المللی یعنی اروپا، تمام قدرت‌ها ازجمله آمریکا باز کرده است. البته باید اشاره کرد برجام که به تصویب سازمان ملل هم رسیده، یک معاهده چندجانبه است و آمریکا به‌تنهایی نمی‌تواند از این معاهده خارج شود ولی دارای توانایی کارشکنی است، این کارشکنی عمدتاً باعث می‌شود که دولت آقای روحانی کارآمدی‌اش پایین بیاید، این کارآمدی ممکن است سبب شود در انتخابات سال 96، اصلاح‌طلبان دچار مشکل شوند.

وی در این رابطه به اشکال دیگری اشاره کرد و یادآور شد: دولت آقای روحانی در طول سه سال گذشته تمرکز خود را بر برجام گذاشته و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در داخل برای اینکه بتواند برجام را به سرانجام برساند، دست به عقب‌نشینی زده است. حالا اگر برجام دچار مشکل شود به‌احتمال قوی در حوزه‌های دیگر دستاوردی ندارد که به نمایش گذارد، البته در حوزه اقتصاد انصافاً ثبات و انضباط مالی که آقای روحانی سعی کرد ایجاد کند، قابل‌توجه است ولی اشتباهات دولت ممکن است کار دستش دهد.

اصغرزاده درباره مسئله حقوق‌های نجومی ابراز کرد: حقوق‌های نجومی یکی از اشتباهات دولت بود که رقبای آقای روحانی از تأخیر در حل آن در افکار عمومی حداکثر استفاده را بردند. امکان دارد در ماه‌های آینده هم از هر جمله آقای ترامپ استفاده کنند و آن را برجسته و بزرگ نشان دهند.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت آقای روحانی باید آمادگی داشته باشد تا در ماه‌های آینده برگ‌های جدید به نمایش گذارد و افکار عمومی را با خود نگه دارد. به‌خصوص به افکار عمومی و مردم نشان دهد که دولت دوم چه‌کاری می‌خواهد انجام دهد اگر این چشم‌انداز برای مردم روشن نباشد در انتخابات 96 هم اصلاح‌طلبان به‌عنوان حامیان دولت و هم خود دولت دچار مشکل می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که آبا اصولگرایان در صورت معرفی یک چهره ناشناخته و مردم‌پسند می توانند در انتخابات آینده شانسی داشته باشند، اظهار داشت: اگر این چهره از کاریزما برخوردار بود تابه‌حال آن را باید می‌شناختیم. یعنی از زیرزمین که بیرون نمی‌آید. گزینه‌های اصولگرایان همین شناخته‌شده‌ها هستند که در دستگاه دولتی کار می‌کنند.

اصغرزاده در ادامه توضیح داد: آقای روحانی در سال 96 باید از وضع موجود دفاع کند یعنی رئیس‌جمهور مستقر باید اوضاع را خوب بداند و کارهای صورت گرفته را برجسته کند. کسی در انتخابات برنده می‌شود که وضعیت را بد نشان می‌دهد و درصدد برآید شرایط موجود را تغییر دهد. ترامپ محصول تغییر و خانم کلینتون محصول دفاع از وضع موجود بود. در انتخابات ایران ‌هم این مشکل وجود دارد بنابراین باید ببینیم اصولگراها چه کسی را معرفی می‌کنند. غیر از احمدی‌نژاد تا اینجا کسی را ندیدم که توان رقابت داشته باشد.

وی درباره احمدی‌نژاد، گفت: احمدی‌نژاد قطعاً مشکل ایجاد می‌کرد و یکی از دلایل کنار گذاشتن آن به خاطر آرایی بود که در دست داشت. اینکه اصولگرایان چه کسی را معرفی خواهند کرد، بی‌اطلاع هستم ولی اگر آن چهره، چهره پاک دست و دارای کاریزما باشد، شعارها و حرف‌های درخور توجهی بزند و بر حوزه‌هایی تمرکز کند که دولت ضعف دارد، احتمال اینکه خطر دولت روحانی را تهدید کند، وجود دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان