تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
انسیه خزعلی:

در یک سال گذشته برابر ۴ سال دولت‌های پیشین، برای زنان و خانواده اقدام شده است!

معاونت زنان ریاست جمهوری می‌گوید: در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد.

در یک سال گذشته برابر ۴ سال دولت‌های پیشین، برای زنان و خانواده اقدام شده است!
رویداد۲۴ ایرنا خبرگزاری دولت نوشت: انسیه خزعلی، معاونت زنان ریاست جمهوری دولت سیزدهم گفت: ما در دو ساحت ساختاری و عمومی شاهد طیف وسیعی از اقدامات در این معاونت بوده‌ایم که در راستای رسالت حضور اجتماعی زنان بود و در بخش ساختاری پس از هشت سال محجوریت جامعه زنان در تصمیم‌گیری‌ها، احیای دوباره ساختار پست مشاوران زنان و خانواده در دستگاه‌ها که همطراز با معاون وزیر و مدیرکل است گام کوچکی نبود همچنین انتصاب زنانی در شورا‌های عالی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از سوی رئیس جمهور امری مبارک و برای نخستین بار است.

به گزارش ایرنا، بخش‌هایی از گفت و گوی خزعلی را در ادامه می‌خوانید:

*موارد بسیار دیگری که سال گذشته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای ماموریت‌های خود انجام داد در فعالیت‌های اجتماعی بانوان موثر است که از جمله آن حمایت از نخبگان و فعالان اجتماعی است اگرچه معتقدم هنوز فاصله و راه بسیاری تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل وجود دارد.


یبشتر بخوانید: فرماندار سنندج: علت فوت سارینا ساعدی مصرف مواد مخدر یا روانگردان‌ها بوده است


*ما در فضای کنشگری سیاسی جامعه زنان با وجود همه بهبود‌ها نسبت به قبل از انقلاب، دچار ضعف کمی و کیفی در درون کشور هستیم؛ به طور قطع ما نیز معتقدیم این عرصه در فضای عمدتا مردانه سیاست‌ورزی ایران باید بهبود یابد.

*حال گویا در چنین شرایطی کنش‌گری پویا و فعالانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شبکه مسائل جامعه زنان به مذاق عده‌ای خوش نیامده است، زیرا همواره بر سر احقاق حقوق جامعه زنان و خانواده مصر بوده و هستیم.

*هدف‌گیری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سوی دشمن و کار مداوم و پیوسته برای اتهام و دروغ بستن به این معاونت و ساماندهی وسیع فیک‌نیوز‌ها برای تخریب حوزه زنان و خانواده همه نشان از آن دارد که این معاونت در ریل صحیح خود قرار گرفته و به شدت دشمن را خشمگین کرده است. اساسا حرف درستی است که قطار ایستاده را سنگ نمی‌زنند بلکه این قطار در حال حرکت است که سنگ می‌خورد.

*در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد؛ بسیاری از ماموریت‌های برنامه ششم که رها شده بود یا با کندی پیش می‌رفت فعال شده، سرعت گرفته و بسیاری از ترک فعل‌های دولت قبل در حال جبران است.

*پوشش‌دهی‌های بیمه‌ای که در یک سال اخیر اتفاق افتاده چه برای زنان باردار چه برای زایمان و دوران شیردهی وحتی فرزندان تا پنج سال و چه به صورت ویژه و با درصد بالا برای زوجین نابارور بیانگر نگاه دولت به مسئله خانواده و حمایت‌های ویژه جهت تحکیم و تقویت بنیان آن است.

*متاسفانه برخی عادت کرده‌اند با دروغ‌هایی که جلب توجه می‌کند معیشت خود را بگذراند. در طول بیش از ۴۰ سال صد‌ها زن در مناصب مدیریتی، نمایندگی و مشاوره ایفای نقش کرده‌اند.

*گر بررسی کنید درصد نسبت فامیلی آنان بسیار ضعیف است البته نمایندگی که از طریق انتخابات است و ربطی به این موضوع ندارد این مطلب در انتصاب‌ها بسیار ضعیف‌تر است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انسیه خزعلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
10
واقعا ملت بادولتی متوهن دوروعگو روبرو است ادم حرفهای ریسی واطرافین اورامی شنود انقدرعصبی می شود که فقط فحش نثارشان کند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
10
ترجمه عینی این میشه:
تو این یکسال ۴ برابر نه ! ۴۰ برابر دولتهای قبلی علیه زنان و خانواده اقدامات تخریبی انجام شده ...
این خاک چنین ریاکارانی رو به خودش نه دیده و نه خواهد دید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
9
تو چکاره ای؟ عجب رویی داری. نزدیکه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
9
دروغ گفتن که کنتور نمی ندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
خدایا آخر تا کی دروغ، تزویر
متاسفانه مسئولین متوجه نیستند که میزان باورپذیری حرف مسئولین به اندازه خود آنها رسیده است. یعنی به همان نسبتی که گوینده میداند دروغ میگوید، شنوده نیز میدان.
پسرش با هواپیمای چارتر دلار برده برای مامان جون و بقیه خانه و جا رزرو کنه و مامان هم دروغ گویی را ادامه میدهد. هزاران حیف
مهدی شون
|
Canada
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
اگه این حاج خانم برای زنان ایرانی هیچ کاری نمی کردند و تشریف می بردند کانادا پیش آقا زاده شون و اونجا نماز با کیفیت میخوندند به حال زنان ایران خیلی بهتر بود !
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
معلومه برا شما و خانواده تان نه چهار برابر که چهل برابر رانت حاصل شده . شرف هم چیز خوبی است .
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
2
زنان تو رو داشته باشن دیگه هیچ دشمنی نمیخان!!! وقاحت و خود فروختگی در جماعت شما پایانی ندارد.
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
خجالت نکش بجای ۴ برابر بگو ۴۰۰ برابر . کی جرات داره از تو مدرک بخواد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
این خزعبلات چیه نشخوار می کنی ، در یک سال گذشته شما به اندازه دولت‌های قبل کشور رو به عقب بردید، بابا در قرن ۲۱ داری زندگی می کنیم ؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان