تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

رتبه‌بندی مهرآفرین‌ها به کجا رسید؟/ توضیح درباره درج «مزایای رتبه‌بندی» در احکام حقوقی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و همچنین مشکلات پیش آمده در احکام حقوقی معلمان توضیح داد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه‌بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: فرایند این گونه است که ابتدا ارزیابی از سوی مدیران مدارس انجام می‌شود  و بعد از آن مرحله، ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده توسط سازمان امور اداری و استخدامی، ارزیابی در مرحله بالاتر را انجام می‌دهند و بعد کار وارد هیئت ممیزه مناطق و استان‌ها می‌شود. اکنون در مرحله اول قرار داریم و اینکار باید در این هفته انجام شود.

ستاری‌فرد افزود: از امروز دسترسی ارزیابان حرفه‌ای هم باز می‌شود که به طور موازی مدیران و ارزیابان اظهار نظر و بررسی کنند. مهلت مدیران مدارس برای ارزیابی تا پایان هفته تعیین شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان