تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمار جالب پلیس فتا؛ پنجشنبه، جمعه‌ها پیام های ناشناس را باز نکنید!

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مجرمان سایبری ۱۸ تا ۳۰ ساله هستند گفت: بر اساس آنالیز جرمی که انجام داده ایم دریافتیم اغلب لینک‌های آلوده در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افراد ارسال می‌شود.

کلاهبرداری اینترنتی

رویداد۲۴ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا با نام مختصر پلیس فتا و مشهور به پلیس سایبری ایران، یک واحد تخصصی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک، نفوذ و جرایم سازمان‌یافته رایانه‌ای است.

در روزهای اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا شخص سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی را تحریم کرد؛ به همین بهانه به سراغ سردار مجید رفتیم تا ضمن جویا شدن از واکنش او نسبت به تحریم‌های آمریکا از آخرین اقدامات پلیس فتا در حوزه مقابله با جرایم سایبری باخبر شویم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شخص شما را به عنوان رئیس پلیس فتا تحریم کرده است، این تحریم‌ها چه تأثیری بر فعالیت شما دارد؟

تحریم‌ها یک حربه نخ‌نما شده است که اصلاً برای ما اهمیتی ندارد و تأثیری هم بر فعالیت‌های ما ندارد. آن چیزی که از نظر ما مهم است این است که ما بتوانیم مردم و هموطنان را در قبال جرایم سایبری محافظت کنیم و جوابگوی نیاز کاربران باشیم.

جای کلاهبرداری‌های اینترنتی با برداشت‌های اینترنتی در وقوع جرایم سایبری عوض شده است؛ یعنی برداشت‌های اینترنتی در صدر جرایم سایبری در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است.


بیشتربخوانید: هشدار؛ دانلود خودکار پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کنید


پلیس فتا برای برخورد با جرایم سایبری اولویت‌بندی دارد؟

بله، کلاهبرداری‌های اینترنتی، برداشت‌های اینترنتی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، دسترسی غیرمجاز به داده و مزاحمت‌های اینترنتی اولویت‌های کاری پلیس فتا است.

البته تغییری که در آنالیز جرایم در مدت مشابه با سال قبل داشتیم این بود که جای کلاهبرداری‌های اینترنتی با برداشت‌های اینترنتی عوض شده است؛ یعنی برداشت‌های اینترنتی در صدر جرایم سایبری در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

از فراوانی جرایم در حوزه سایبر بگویید.

۳۷ درصد از جرایمی که در حوزه سایبری رسیدگی شده است مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی است و بیشترین فعالیت کلاهبرداران اینترنتی مربوط به حوزه سایبر-الکترونیک می‌شود.

منظور از جرایم حوزه سایبر-الکترونیک چیست؟

به عنوان مثال از جرایم مربوط به این حوزه می‌توان به ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیامک و پیام‌رسان‌ها اشاره کرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پلیس فتا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
0
چرا؟ خوبه که.. آمار زایش و باروری بالا میره.همه‌پیام ها که کلاهبرداری نیستن...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان