تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

حمله تند کی‌روش به اسطوره فوتبال/ به کمپ ما بیا اما قبلش استعفا بده!

کارلوس کی‌روش در پستی اینستاگرامی به تمجید از یورگن کلینزمن اسطوره فوتبال آلمان پرداخت.

کارلوس کی‌روش

رویداد۲۴ یورگن کلینزمن که در برنامه ورزشی بی‌بی‌سی مسئول کارشناسی و آنالیز بازی ایران و ولز بود جملاتی علیه کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران بیان کرد که با واکنش سرمربی ایران همراه شد. او تاکید کرد ایران در جریان پیروزی دو بر صفر مقابل ولز روی داور کار کرد و اگر داور دیگری بود، نتیجه متفاوت می‌شد. وی ادعا کرد این فرهنگ بازیکنان ایران است که کارلوس کی‌روشِ سرمربی آن را ایجاد کرده و در کلمبیا و مصر نیز این فرهنگ را اجرا کرده است و حالا با بازگشت به ایران دوباره این فرهنگ را روی بازیکنان پیاده می‌کند.

یورگن کلینزمن معتقد است که یکی از عوامل موفقیت ایران در این بازی، توانایی آن‌ها در ایجاد جنگ روانی علیه داور با سرمربیگری کارلوس کی‌روش بود. وی تاکید کرد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی و فرهنگش تناسب دارد! مربی‌ای که در آمریکای جنوبی با کلمبیا شکست خورد، سپس نتوانست با مصر صعود کند و درست قبل از جام جهانی با تیم ملی ایران به میدان رفت... کشوری که او برای مدتی طولانی مربی آن بوده است.

کلینزمن معتقد است نحوه بازی ایران تصادفی نبوده و کاملا هدفمند تعریف شده بود تا داور را از صحنه قضاوت بیرون کنند و اگر داور دیگری غیر از داور کلمبیایی بود، نتیجه بازی هم متفاوت می‌شد. همین صحبت‌های کلینزمن کافی بود تا کی‌روش پاسخ محکمی به او بدهد.


بیشتر بخوانید: حمله چهره سرشناس فوتبال آلمان به تیم ملی ایران/ انتخاب کی روش تصادفی نیست!


کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در اینستاگرام خود خطاب به یورگن کلینزمن نوشت:

یورگن عزیز؛ از آن‌جا که من را کارلوس صدا زدی فکر می‌کنم من هم باید تو را یورگن خطاب کنم! حتی با این‌که من را شخصا نمی‌شناسی، شخصیتم را با غرور خودت قضاوت کردی. گذشته از آن‌که چقدر برای تو در زمین فوتبال احترام قائلم، آن صحبت‌هایت در مورد فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری فوتبال است. هیچ‌کس نمی‌تواند به اتحاد ما لطمه بزند چرا که این حرف‌ها در شأن ما نیست. با این حال دوست داریم از تو دعوت کنیم تا به عنوان مهمان به اردوی تیم ملی بیایی و با بازیکنان ایران معاشرت کنی و درباره این کشور یاد بگیری؛ درباره مردم ایران، شعر و هنر، ریاضیات و همه فرهنگ هزاران ساله پارسی... و همچنین در بازیکنان ما ببینی که چقدر فوتبال را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند.

به عنوان یک آمریکایی/آلمانی، این‌که حمایت نمی‌کنید را درک می‌کنیم؛ مشکلی هم نیست؛ علیرغم اظهارات توهین‌آمیزت در بی‌بی‌سی که تلاش کردی تلاش‌ها، فداکاری و مهارت‌های ما را تضعیف کنی، ما قول می‌دهیم که در مورد فرهنگ، ریشه و پیشینه‌ات قضاوتی نکنیم و کماکان از حضورت در جمع خودمان استقبال کنیم. در عین حال، با دقت منتظریم که ببینیم تصمیم فیفا در مورد پست شما به عنوان عضوی از گروه تحقیقات (کمیته فنی) جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه خواهد بود. چرا که واضحا انتظار داریم پیش از آن‌که به کمپ تیم ما بیایی، استعفا داده باشی. کارلوس.

حمله تند کی‌روش به اسطوره فوتبال/ به کمپ ما بیا اما قبلش استعفا بده!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
2
آب که سربالا بره کی روش هم ابوعطا میخونه، بقول مهدی مهدوی کیا پول گرفتی و ببند.با یک برد چنان غره شده که دیگه کسی را بنده نیست، فوتبال ولز ، فوتبال قوی نیست ، بازی و باخت مفتضحانه با انگستان را دیدیم ، چرا اونموقع جوابگو نشدی و نطقت کور ماند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
صورت مسئله را پاک نکن
کلینزمن شکر زیادی خورده و کیروش جوابش را داده
از پرچمت معلومه که وطن فروشی تو ذاتت هست
ناشناس
|
Iraq
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
0
همش تقصیر احمد رضا عابدزاده عزیز بود بهش کادو داد بعدش گل زد تور دروازه ایران رو میخواست پاره کنه با دست تکان میدادش به شدت کثیف تر پست از این جماعت غربی فقط خودشونن
محمد نجاتی
|
Switzerland
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
2
0
یورگن کلینزمن در تحلیل پایانی خود از بازی ایران و ولز به همراه ۲ آقا و ۱ مجری خانم در شبکه ی BBC، ایران را ریشخند کردند و نه جمهوری اسلامی را.
ویديویی ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه ای از آن در همه جا موجود است. خود خبر را نیز می توان از Mail Online خواند.
یورگن کلینزمن می گوید این فرهنگ ایران است. آنها یاد گرفته اند که روی داور کار کنند و ... این یکی از فاکتورهای اساسی برد آنان بود.
او گفت این عادت همیشگی آنان است که روی داور و ... داور چهارم ... و تاثیر بگذارند ... او همه را جمع بست. او در پاسخ به پرسش مجری آقای مسن تر برنامه گفت بله اگر یک داور اروپایی در این مسابقه بود نتیجه هم فرق می کرد.
داوری یورگن کلینزمن در مورد فرهنگ ایران، بازی و ... نژاد پرستانه، گستاخانه و ناعادلانه بود.
داور گل آفساید ایران را به درستی در VAR دید و نپذیرفت. اخراج دروازه بان ولز نیز درست بود. گلهای ایران نیز سالم بودند.
باید پاسخ بی احترامی یورگن کلینزمن به ایران را علی دایی، علی کریمی و ... عادل فردوسی پور همانطور که به درستی پاسخ سایر زور گویان را می دهند، بدهند.
به هر روی از کارلوس کی روش بابت این پاسخگویی سپاسگزاریم اما باید یاد بگیریم خودمان از حق خودمان دفاع کنیم.
ایران فقط ایران است، پیشوند ها و پسوند ها می آیند و می روند. ایران را دوست بداریم. ایران قلب جهان است و به همین روی فریدون ایران را به ایرج داد و به تور و سلم نداد.
پاینده ایران بزرگ
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
سلام.
من هم ایرانی هستم ....
این همون یورگن کلینزمنی هست که خرداد 69 تو بازی های جام ایتالیا واسه زلزله گیلان بهمون تسلیت گفت و آدم مثبتی تلقی میشد .
... حالا که حرف حق زده چرا بیهوده جبهه میگیریم؟؟؟؟
جناب کیروش والا به خدا راست میگه ... شما هم حداقل در ظاهر به ماشبیه شدی....

تحمل انتفاد نداری .... طاقت اینکه ضعف ها ت رو بروت بیارن نداری...

بله این فرهنگ ماست ... چرا فقط مهر و محبت و غیرت و .....احساساتی شدن برای ما مایه مباهات وافتخار است ؟

ولی جو گیر شدن .... موقع تصادفات رانندگی و هنگام بازی فوتبال .....
دوطرف موضوع (افسر راهنمایی و داور) رو تحت تاثیر که هیچ کاملا گیج و مبهوت میکنیم ..
بله یورگن عزیز .....
اون قالیچه ای که عابد زاده تو جام فرانسه برای تشکر بهت داد از شیر مادر واست حلال تر باشه...
موشکاف
|
Canada
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
این متن بیشتر بنظر میرسه توسط برخی خبرگزاری‌های مخصوص ! نوشته شده باشه تا کیروش و ایشون فقط پستش کرده ،
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان