تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

رابرت مالی: در صورت شکست برجام، امکان استفاده از گزینه نظامی وجود دارد

«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با تکرار برخی مواضع، مدعی امکان استفاده از گزینه نظامی به عنوان آخرین راهکار در صورت شکست سایر گزینه‌ها در قبال مسأله هسته‌ای ایران شد.

مذاکرات احیای برجام در وین

رویداد۲۴ رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور بار دیگر در اظهاراتی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نیز حوادث اخیر در ایران با نشریه فارن پالیسی گفتگو کرده است.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در امور ایران مدعی شد: ایران منزوی‌تر از همیشه بوده و دلیل آن این است که ما با همکاری بسیاری از کشورهای دیگر تلاش کرده‌ایم اطمینان حاصل کنیم حقیقت چیزی که در داخل ایران اتفاق می‌افتد پیش چشم همه عیان است.

وی ادعا کرد: ایران منزوی‌تر از گذشته است و این امر به دلیل اطمینان ما از افشای حقیقت در مورد آنچه در ایران رخ می دهد است.

رابرت مالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد که ایران تنها چند هفته با دستیابی به مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد. ایران به مرحله دستیابی به مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت بمب بسیار نزدیک شده‌ است؛ هرچند تبدیل این مواد به بمب هسته‌ای نیازمند زمان است، اما دستیابی به مواد لازم کار را آسان‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این امر زمان می برد، اما در عین حال ادعا کرد با این حال نزدیک بودن آنها به داشتن مواد هسته ای کافی نگران کننده است.

این مقام آمریکایی در ادامه فشارهای واشنگتن، در اظهاراتی تهدیدآمیز از گزینه های آمریکا برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که به عنوان آخرین راه حل، با گزینه نظامی موافقت خواهد کرد. اما ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم و هنوز امید داریم.

رابرت مالی در ارتباط با خواسته های ایران در مذاکرات هسته ای گفت: در میان خواسته‌های چالش‌برانگیز تهران، درخواست این کشور از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود تا تحقیقات درباره ذرات اورانیوم در ایران را متوقف کند.


بیشتربخوانید: فقط «پنج ثانیه» تا خط پایان احیای برجام فاصله هست/ قطعنامه اخیر علیه ایران، روند مذاکرات را تضعیف می‌کند


این مقام دولت بایدن مدعی شد که قبل از اینکه ایران درخواست پایان تحقیقات آژانس را مطرح کند نزدیک به دستیابی به توافق بودیم.

این مقام آمریکایی همچینن گفت که دولت بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آتی رژیم صهیونیستی در خصوص این مساله که ایران نباید به سلاح اتمی دست پیداکند، هیچ اختلافی ندارد.

وی در خصوص تلاش احتمالی روسیه برای استفاده از مذاکرات هسته ای برای فشار بر آمریکا در ارتباط با اوکراین گفت: درب دیپلماسی باز است اما ما در برابر حمایت ایران از تجاوز روسیه به اوکراین عقب نشینی نخواهیم کرد.

رابرت مالی در ارتباط با حوادث داخلی ایران گفت: ما معتقدیم که حکومت ایران باید حقوق اساسی بشر را رعایت کند. اما ما نمی‌توانیم مسیر خیزش‌های مردمی در این کشور را تعیین کنیم.

این مقام دولت بایدن مدعی شد زنان ایرانی اکنون در حال نوشتن تاریخ هستند و ما طرفی نیستیم که مطالبات مردم ایران را تعیین کنیم.

وی ادعا کرد برای جهان بسیار مهم است بداند در داخل ایران چه می گذرد و حکومت ایران تلاش می کند تا توجه را از آنچه اتفاق می افتد، منحرف کند.

وی در تداوم سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اذعان کرد ما به اعمال فشار بر ایران ادامه دادیم و به دلیل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه موشکی آن را تحریم کردیم.

رابرت مالی در خصوص تحریم های آمریکا علیه ملت ایران ادعا کرد: ما باید بررسی صادقانه ای از نحوه عملکرد و عدم کارکرد تحریم ها داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها به شهروندان عادی آسیب نمی رسانند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پیش از این اذعان کرده بود که مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام در دستور کار و تمرکز واشنگتن نیست.

وی بدون اشاره به زیاده خواهی‌های آمریکا و ناتوانی دولت بایدن برای تصمیم گیری سیاسی در بازگشت به برجام ادعا کرد گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ حرکتی نمی‌کنند و به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

مالی با ادامه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد که سیاست واشنگتن دفاع و حمایت از حقوق شهروندان ایرانی است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
2
0
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا جنایتکار از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
آمریکایی‌ها جنایتکار از سال 2011 تاکنون داعش را به جان جهان اسلام انداختند/ واین در حالی است که متاسفانه مسئولین باز هم به دنبال همکاری با آمریکا در وین هستند چرا؟
سه کشور اروپایی، آمریکا و صهیونیست ها و مزدورانشان از اغتشاشگران حمایت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
2
0
افراد دستگیر شده در اغتشاشات از کشورهای مختلف بودند
آمریکا جنایتکار به جای اتهام زنی به ایران به مطالبات گسترده مردمش توجه کند
گستاخی آمریکا را پاسخ می دهیم | مردم ساکت نخواهند ماند
پاسخ ها
طُ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
آره تو اغتشاشات از عراق و لبنان و افغانستان و سوریه و یمن بودند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
1
0
۱۱:۳۲۱۰ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر ندارد و تاکنون هم نداشته است آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
اتحادیه اروپا جنایتکار حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر ندارد و تاکنون هم نداشته است آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
انگلیس جنایتکار حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر ندارد و تاکنون هم نداشته است آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
فرانسه جنایتکار حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر ندارد و تاکنون هم نداشته است آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
آلمان جنایتکار حق صلاحیت دفاع از حقوق بشر ندارد و تاکنون هم نداشته است آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد که نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
1
0
کاملا مشخصه امریکا انگلیس روسیه وحتی اسراییل وعراق وترکیه به دلیل منافع پلیدشان در عمل ودر واقع مشکلی با حکومت جمهوری اسلامی ندارن همه این اطوارها هم بازی سیاسیه برای نابودی ایران وجلوگیری از طهور یک حکومت ملی وایرانی پر قدرت در منطقه چه کسانی بهتر از حکام فعلی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
1
0
مدعیان دروغین حقوق بشر حامی رژیمی تروریست هستند
"شهادت ۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری در کمتر از ۲۴ ساعت! "
‏مدعیان دروغین حقوق بشر بیش از ۷ دهه است که حامی رژیمی نژادپرست، تروریست و اشغالگر هستند که نه فقط مرتکب نقض فاحش ⁧ حقوق بشر⁩، بلکه مرتکب ⁧نسل‌کشی⁩ علیه ملت ⁧ فلسطین⁩ است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
1
0
هرگز اجازه فعالیت گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان در منطقه را نخواهیم داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
0
0
هرگز اجازه فعالیت گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان در منطقه را نخواهیم داد
فرانسه، اروپا، آمریکا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.
حمایت ترکیه جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
داعش را ترکیه جنایتکار وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه جنایتکار با داعش همدست است.
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر گروه‌های تروریستی را وارد منطقه کرده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه و هم شمال عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین الملی است و هم تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه و عراق است.
تجاوز مجدد ترکیه جنایتکار به مناطقی از سوریه و سکوت آمریکا جنایتکار و فرانسه جنایتکار شرم آور و تاسف بار است.
و این در حالی است که آمریکا و مزدورانشان از گروه‌های تروریستی پ. ک. ک و‌ی پ گ حمایت می کنند
کشور ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
ترکیه جنایتکار از حمایت تروریست‌های داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه دست بکشد.
و این در حالی است که تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه‌های تروریستی از سال 2011 تاکنون در سوریه با حمایت ترکیه جنایتکار فعالیت می کند و همچنان نیز ادامه دارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان