تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
روزنامه جمهوری اسلامی به نمایندگان مجلس:

حتی اغتشاشگر هم جزئی از ملت است و شما در برابرش مسئولید

روزنامه جمهوری اسلامی از عملکرد نمایندگان مجلس در مواجهه با اعتراضات انتقاد کرد و خطاب به آنان گفت: حتی اغتشاشگر هم جزئی از ملت است و شما در برابرش مسئول هستید. مانع گفتگو نشوید.

حتی اغتشاشگر هم جزئی از ملت است و شما در برابرش مسئولید

رویداد۲۴ به گزارش جمهوری اسلامی، «با صدای بلند اعلام می‌کنم که قطعا من با همه افراد منتقد و معترض نشست برگزار کرده و صحبت می‌کنم و به مطالب آن‌ها گوش می‌دهم و نقطه نظرات خود را نیز بیان می‌کنم.» این را رئیس قوه قضائیه می‌گوید آن هم در برابرِ انتقادِ کسانی که خود باید پرچمدار گفتگو باشند. خود را نماینده همه مردم می‌دانند. طبق قانون هم چنین شانی دارند. اصل ۸۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌کند «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید.» اصلا این که در برابر قاضی‌القضات می‌نشینند و حرف می‌زنند، ناظر به همین اصل است والا تفکیک قوا، حوزه‌ها را جدا کرده است. با توجه به همین اصل است که باید پرسید شما که بخش دوم این اصل را به رفتار درمی‌آورید چرا در برابر بخش اول آن، ساکتید؟

نویسنده در ادامه تاکید کرده است: این اصل قانون اساسی شما را در برابر همه ملت مسئول می‌داند. تقسیم بندی هم نکرده است. معترض حتی اگر حرفش درست نباشد هم از ملت است. حتی اغتشاشگر که رفتارش صد درصد غلط است هم جزئی از همین ملت است. شما در برابرش مسئولید. رسیدگی به جرایمش بر عهده دستگاه قضاست، اما شما دربرابر او هم مسئولید. توقع هم این است که وفق مسئولیت خویش، عمل کنید نه این که برای کسی که هوشمندانه و انقلابی رفتار و با همه صحبت می‌کند، مانع ایجاد کنید. هم صدا شوید با رئیس دستگاه قضا که این آتش افروخته، فقط به زلال احترام و گفتگو فرو می‌نشیند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
8
این ظلم پایدار نخواهد ماند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
7
این حرفها که خریداری ندارد امثال شریعتمداری مگه با لغت ملت آشنایی دارند چه برسه از نوع معترض یا اغتشاشگرش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
5
بگذارید ادامه دهند تا نابود بشند اینها هنوز درست حسابی و قهر مردم نرسیده اند میوه کال است باید برسد ضرب المثل.... تا پریشان نشوید کار به سامان نرسد،... این اعتراضات هنوز رسیده نشده جا داره تا خوب مردم عصبانی بشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
6
اینها نمایندهٔ مردم و در شان مجلس نیستند! این جماعت مشتی مزدور بخشی از حاکمیت هستند که با مهندسی حاکمیت و جریان قدرت مجلس را اشغال کرده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
6
متاسفانه اکثریت تندرو نمایندگان مجلس از نمایندگی فقط نام آن را یدک می‌کشند و ظاهرا تنها نمایندگی اقلیت خاصی از ملت را بر عهده دارند و به اعتراضات اکثریت ملت بی توجه و مانند کبک سر در زیر برف دارند...
نظرات شما
پیشخوان