تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
آنتونی بلینکن:

در کنار مردم ایران، به ویژه زنان هستیم/ ایران ثابت کرد نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد

وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده متعهد به ایستادن در کنار مردم ایران، به ویژه زنان است.

آنتونی بلینکن

رویداد۲۴ آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در نشست یکشنبه شب جی استریت، به دفاع از سیاست‌های این کشور در قبال رژیم صهیونیستی و ادعا‌های خود علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در نشست J street گفت: در دوران ریاست جمهوری بایدن، ایالات متحده سالانه ۳.۳ میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی و همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای دفاع موشکی - بیش از هر زمان دیگری در تاریخ روابط دو طرف - به اسرائیل ارائه می‌دهد. این موضوع مطابق با یادداشت تفاهم سال ۲۰۱۶ است که دولت وقت اوباما و بایدن با اسرائیل به توافق رسید - بزرگترین بسته امنیتی تا کنون در تاریخ ایالات متحده. سرمایه‌گذاری ما برای تضمین برتری کیفی نظامی اسرائیل در خاورمیانه و حمایت در برابر حماس و سایر گروه‌هایی که قصد دارند جان غیرنظامیان اسرائیلی را بگیرند، بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: کمک‌های امنیتی ما به اسرائیل مقدس است!

رفاقت بی، چون و چرا با رژیم صهیونیستی

بلینکن افزود: ما امنیت اسرائیل را از طریق دیپلماسی تقویت کرده‌ایم. هنگامی که درگیری‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در غزه در ماه مه ۲۰۲۱ تشدید شد، بایدن تلاش‌های فشرده‌ای را در پشت صحنه رهبری کرد.

ما همچنین با کنگره به صورت دو حزبی کار کردیم تا یک میلیارد دلار بودجه اضافی برای تکمیل منابع اسرائیل برای گنبد آهنین و سیستم دفاع موشکی اختصاص دهیم.

وی گفت، آمریکا به طور منظم در تمرینات نظامی مشترک، تحقیق و توسعه تسلیحات شرکت می‌کند. گفتگو‌های راهبردی منظم برگزار می‌شود؛ و این همکاری به ما امکان می‌دهد در مقابله با طیفی از تهدیدات منطقه‌ای که هیچ کدام جدی‌تر از تهدیدات ایران نیست، همکاری کنیم. ایران اعلام کرده قصد دارد اسرائیل را از روی نقشه محو کند و هدف خود را بر مبنای رد حق موجودیت اسرائیل پایه گذاری کرده است.

وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد، اکنون، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت امنیت اسرائیل، تعمیق روابط دیپلماتیک با همسایگان خود و با کشور‌های سراسر جهان است. به همین دلیل بی وقفه برای پیشبرد و گسترش توافقنامه ابراهیم و دیگر توافقات عادی سازی میان اسرائیل و کشور‌های عربی کار می‌کنیم. ایالات متحده همچنان اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.

بلینکن با این حال اعتراف کرد: البته واقعیت این است که امروزه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از آزادی، امنیت یا فرصت برابر برخوردار نیستند.

دیپلماسی بهترین مسیردر قبال ایران

بلینکن در تداوم ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره ایران مدعی شد: ایران بار دیگر با خشونت اعتراضات مسالمت آمیز را سرکوب می‌کند.

وی با اذعان به مداخله آمریکا در مسائل داخلی ایران گفت، ایالات متحده متعهد به ایستادن در کنار مردم ایران، به ویژه زنان است.

وی بار دیگر تکرار کرد که اقدامات ایران فقط این اعتقاد را عمیق‌تر کرده است که این کشور هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. ما همچنان معتقدیم که بهترین راه برای اطمینان از این امر از رهگذر دیپلماسی است. مزایای این رویکرد توسط حقایق تایید می‌شود.

بلینکن گفت، پیش از خروج یکجانبه دولت قبلی آمریکا از برجام برنامه هسته‌ای ایران محدود شده بود و تهران به تعهدات خود در توافق پایبند بود. برنامه هسته‌ای این کشور با جدی‌ترین و دقیق‌ترین برنامه در تاریخ مورد نظارت و تأیید قرار گرفت. زمان مورد نیاز ایران برای دستیابی به مواد شکافت‌پذیر کافی برای تولید سلاح هسته‌ای به بیش از یک سال افزایش یافته بود. به طور خلاصه، برجام کار می‌کرد؛ و این فقط دیدگاه ما نیست، این قضاوت بازرسان مستقل بین‌المللی و همچنین برآورد وزارت امورخارجه آمریکا در آن زمان است.

وی افزود، پس از عقب نشینی دولت گذشته آمریکا و آغاز کمپین موسوم به «فشار حداکثری»، ایران از بسیاری از محدودیت‌های مهم توافق دست برداشت و فعالیت‌های غنی‌سازی خود را گسترش و تسریع بخشید به طوری که تا کنون، زمان دستیابی در حد چند هفته کوتاه‌تر شده است.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه  گفت: ایران به طور قابل توجهی اقدامات بی ثبات کننده خود را در منطقه افزایش داده و شرکای ما را در معرض خطر بیشتری قرار داده است.

بلینکن تصریح کرد، از زمان روی کار آمدن بایدن، ما بر بازسازی یک رویکرد واحد با متحدان و شرکای خود تمرکز کرده‌ایم. این روند ما را در موقعیت بسیار قوی‌تری برای اعمال فشار هماهنگ و مؤثر بر ایران قرار داده است.

وی مدعی شد، ما با هم در یک فرایند دیپلماتیک معنادار شرکت کردیم تا ببینیم آیا می‌توانیم برای بازگشت متقابل به برجام به توافق برسیم، اما ایران بار‌ها نشان داده است که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به گام‌هایی که باید بردارد، متعهد شود.

وزیر امورخارجه آمریکا گفت، همچنان بر این باور هستیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آنتونی بلینکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
2
6
برو کنار .کنار ما واینستا . والله فقط دردسری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
6
1
۰۹:۵۳۱۴ آذر ۱۴۰۱
رافائل گروسی بی ادب رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با افزایش اورانیوم ۶۰ درصد ایران مشکل دارد اما با بمب اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل نه شرم آور و تاسف بار است.
آمریکا جنایتکارغنی‌سازی ایران را نمی‌خواهد؛ اما زیردریایی اتمی می‌فروشد
آمريکا جنایتکار با غني‌سازي ايران مشکل دارد اما با زيردريايي اتمي استراليا نه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
2
8
با تحریم کنار مردمید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
4
6
دولت امریکا دو تا بمب اتمی انداخته تو ژاپن
حالا بلینکن میگه ایران نباید ایران باید
تشخیص صلاحیت اینکه ایران باید چی داشته باشه به بلینکن ربطی نداره
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
2
7
هرکس سر سوزنی عقل داشته باشد میفهمد که شما در کنار حاکمان ایران هستید،شاید برای مهارشان به نفع خودتان بکوشید اما با اصل وجودشان هیچ مشکلی ندارید...
عبدالله هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
6
2
خودمون بلدی پشت سر ملت باشیم . مخصوصا خانواده م ناموس خود. شما بهتر به فکر تجاوز و بی عدالتی به زنان در ارتش آمریکا و حق و حقوق سیاه پوست آن و بقیه فقرای آمریکا باشید . و نمی‌خواد دلسوزی کنید .فقط رو گویی و اهرم قدرت را کنار بگذارید و تحریم های دارو و فعلا اقلام ضروری را بردارید . تا بقیه تحریم های ناجوانمردانه. داشتن سلاح هسته ای هم که شما و هم پیمانان شما دارند و استفاده هم کردید. معلوم که لیاقت سلاح رو هم ندارید.
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
7
4
دروغ می گویی جانی کثیف.اگر طرفدار ما بودید ما را تحریم نمی کردید.مرگ بر امریکا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
4
5
آره جون عمت
هم تحریم میکنی هم در کنار مردمی؟
خر خودتی
ناشناس.
|
Russian Federation
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
5
1
بدترین دولت امریکا همین دولت فعلی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
2
۱۶:۰۶۱۴ آذر ۱۴۰۱
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و دوحه قیمت سکه ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
4
0
اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان ۱۷ هزار میلیارد ریال خسارت به کشور زدند
که اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش در دو ماه گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال خسارت مالی به کشور وارد کردند.
واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
4
0
فکر کنم منظورتون از زن.زندگی.آزادی، زن.جن*گی.آزادی باشه! چون توی آمریکا یه قلم فقط بیش از پنجاه هزار سایت پورن دارید!!!! پارتی های س*س ضربدری یه زوج با یه زوج دیگه هم که کم نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
0
چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بین المللی شکایت نمی کند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملت های دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غرب یها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و هم قطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاه های خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت می کنند!

آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با آمریکا جنایتکار از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
آمریکایی‌ها جنایتکار از سال 2011 تاکنون داعش را به جان جهان اسلام انداختند/ واین در حالی است که متاسفانه مسئولین باز هم به دنبال همکاری با آمریکا در وین هستند چرا؟
سه کشور اروپایی، آمریکا و صهیونیست ها و مزدورانشان از اغتشاشگران حمایت می کنند
پارلمان فرانسه جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
حمایت جو بایدن جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون به همراه آمریکا و متحدانش حقوق مسلمانان را نقض می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
2
1
ماهم باآغوش بازاززنان شمااستقبال می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
1
ماهم پشت زنان آمریکایی توپول هستیم
نظرات شما
پیشخوان