تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قالیباف طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اعلام وصول نمی‌کند/ وزارت کشور مجوز تجمع بازنشستگان سراسر کشور را صادر کند

ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به عدم اعلام وصول طرح دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گوید: وزارت کشور مجوز تجمع بازنشستگان فرهنگی در سراسر کشور را مطالبه‌گری صادر کند.

ابوالقاسم رئوفیان

رویداد۲۴ سعید شمس: ابوالقاسم رئوفیان در انتقاد از عدم اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان به رویداد۲۴ گفته می‌گوید: رئیس مجلس ازاعلام وصول طرح دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که سال ۹۹ با امضای ۲۰۸ نماینده مجلس به دست او رسیده است، خودداری کرده است و تا بهمن ۱۴۰۰ که رئیس جمهورتحت عنوان اصلاح آن را ازمجلس دریافت می‌کند، در کشوی میز خود نگه داشته است. این یعنی ایشان مرتکب یک عمل هنجارشکنانه شده‌اند؛ با این توضیح که بازنشستگان فهیم و صبور و نجیب ما چنین نکرده‌اند و نمی‌کنند. 

دبیرکل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان می‌گوید: ریاست محترم مجلس اینطور گفته‌اند که به اعتراض‌های به حقی که هنجارشکنانه نباشد، پاسخ عملی خواهند داد. درباره اظهارات آقای قالیباف به چند نکته اشاره می‌کنم. اول اینکه برای پاسخ عملی به اعتراضاتی که به حق باشد شرط و شروط لازم نیست. مطالبه‌گری واعتراض به حق یک مقوله است که وظیفه مسئولان پاسخگویی است و هنجار شکنی مقوله دیگری است که پاسخ درخور خود را ازدستگاه ذیربط می‌طلبد. اگراعتراض به حقی همراه باهنجارشکنی که البته فعل مذمومی هم هست، مطرح شود مسئولان باید پاسخ آن اعتراض به حق را بدهند. زیرا هنجارشکنی مانع از شنیدن حرف حق فرد هنجارشکن و پاسخ به آن نمی‌شود.

او افزود: اما اینکه بیش از ۱۰ ماه از دریافت لایحه متناسب‌سازی ازمجلس توسط رئیس جمهور محترم گذشته است، ظاهرا این بار قرار است در کشو‌های دولت خاک بخورد. آنهم در شرایطی که با این گرانی‌های افسارگسیخته مسائل مربوط به بازنشستگان بسیار حاد و دشوار خواهد شد که اگر تسریع درانجام آن و تصویب و ابلاغ و صدور احکام همسان‌سازی حقوق این قشر سلیم النفس، با شاغلان طی یکی دو ماه پیش روانجام نشود، خیلی زود دیر خواهد شد و بی توجهی به آن که نادیده گرفتن قانون است، خود از مصادیق بارز هنجارشکنی است. به همین دلیل هم دولت و هم مجلس باید توجه کنند و بدانند عمل نکردن به تکلیف قانونی و حتی تاخیر در اجرای آن رفتاری هزینه‌ساز، هم برای جامعه بازنشستگا ن کشوری و لشگری وهم برای نظام است. توجه داشته باشند که این بلاتکلیفی در حالی است که طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه که از سال ۹۶ تا ۴۰۰ را پوشش می‌دهد، دولت مکلف به این شده است، هر سال در بودجه‌نویسی اعتباراتی را برای بازنشستگان پیش‌بینی کرده و تخصیص بدهد و اجرا کند. اما به دلیلی که معلوم نیست، این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است تا با بروز مشکل برای بازنشستگا ن، جامعه به سمت تنش برود و نظام با چالش مواجه شود.

رئوفیان اظهار کرد: اینکه برخی کسری بودجه را دلیل عدم اجرایی شدن همسان سازی ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلان می‌دانند، قطعا می‌دانند که قرار نیست از صندوق دولت پرداخت شود و منبع این طرح صندوق بازنشستگی است که بازنشسته‌ها در طول ۳۰ سال خدمت ۹ درصد از حقوق ماهانه‌شان را به این صندوق ریخته‌اند وطبق قانون۵/۱۳ درصدهم باید ماه به ماه دولت به حساب واریز می‌کرد تا دردوران بازنشستگی بتوانند از پس‌انداز یک عمر خدمتشان استفاده کنند.

او می‌گوید: درعجبم که ۱۲-۱۰ تشکل فرهنگی-صنفی-سیاسی در کشور وجود دارد وهیچ یک تاکنون بیانیه‌ای در امر مطالبه‌گری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش صادرنکرده‌اند! چرا درعمل به اصل ۲۷ قانون اساسی که اجرای آن از مجرای اصل ۲۶ قانون میسراست، به وظیفه تشکیلاتی خود عمل نمی‌کنند! لذا ضمن اظهار تاسف از خمودگی تشکل‌ها، به عنوان موسس و دبیر کل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان کشور و دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ازهمین فرصت استفاده می‌کنم و از وزارت محترم کشور درخواست صدور مجوز برای تجمع بازنشستگان فرهنگی درسراسر کشور به منظور امر مطالبه‌گری اجرای لایحه دائمی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان راتقدیم کرده و متعاقبا درخواست خود را کتبا ارسال خواهم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
7
مخارج و هزینه سیسمونی طوری بالا زد که به بازنشستگان قد نمیده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
نامردهای که منفی میدی خداازتون نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
5
اخور خودشون کم میشه !
حسن موسوي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
8
همسان سازي حقوق بازنشستگان فرهنگي با اجراي قانون رتبه بندي شاغلين، از اول مهر1400 با حقوق 90 درصدي شاغلين همتراز بايد اعمال شده و طيق قانون معوقه 19 ماهه آن يکجا به حساب بازنشستگان فرهنگي واريز شود و گرنه ظلم و خيانت مضاعف به بازنشستگان فرهنگي است و غير قابل بخشش و شکي در آن نيست.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
2
از قالیباف انتظار راستی و درستی وخدمت به مردم را نداشته باشید، او یک دروغگو است وعاشق مقام
محمدتقی محمدی
|
Japan
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
3
اجرای همسان‌سازی بازنشستگان
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
0
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود
اینکه دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند.
دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
3
حقوق بازنشستگان کفاف هزینه‌هایشان را بدهد
بازنشستگان هنگامی که شاغل بوده‌اند، از محل اضافه کار و
حق مأموریت و برخی مزایای جانبی هم درآمدهایی داشته‌اند که پس از ۳۰ سال خدمت، فقط با حداقل حقوق بازنشستگی باید زندگی کنند و این در حالی است که به دلیل بیماری و داشتن عروس و داماد و نوه، مخارج زندگی‌شان بیشتر هم شده است و می‌طلبد که حقوق بازنشستگان به نحوی افزایش یابد که کفاف هزینه‌هایشان را بدهد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
3
به بازنشستگان همه ظلم شدهوادامه داره اما بازنشستگان فرهنگی مظلوم ترین هستن چون همیشه از مابقی در زمان شاغلی وحالا همه ادامه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
ما.باز نشستگان کشوری.انقدر.انتظار کشیدیم وهمسانسازی اجرا نشد وخیلی از عزیزان بازنشسته فوت کردند.واجرای ان.قانون ندیدند.از.مجلس.ودولت.تقاضا داریم.ان را اجرا ویا هم اعلام کنید اجرا نمی کنیم.این.مظلومان.در.انتظار.نگذار.ما.بازنشسته ها همیشه نا امید هستیم.وجلوخانواده.خجل.هستیم.عمر مان هم دارد تمام می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
1
درود به مردان مرد
خداوند از کسانی که در حق بازنشستگان فرهنگی ظلم میکنند و همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمیکنند و ما را باز ی میدهند نگذرد واقعا بی وجدان هیچی ندار هستید مسئولی که افزایش و همسانسازی حقوق بازنشسته را تورم زا اعلام کند به انسان بودنت شک دارم فقط خجالت و شرم کنید و بازنشستگان فرهنگی را چشم انتظار نگذارید ؟؟؟؟!!!!!!
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
1
چرا آقای قالیباف به دستور آقای رئیسی قانون دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را اعلام و صول نمی کند ، گویا تقدیر که درشبهای قدر رقم می خورد آقای قالیباف تقدیر ابن قشر بازنشسته را رقم می زند ، مگر غیر این است لایحه دوفوریتی نمایندگان را درباره همسان سازی بازنشستگان فرهنگی باشاغلان هم تراز رابه تنهائی وتو کردوباطل نمود یعنی مصوبه نمایندگان پوچ
نظرات شما
پیشخوان