تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

مدیر خیریه مهر گیتی: نیازی به حمایت دولت نداریم، فقط قوانین دست و پاگیر را بردارید

زهرا گیتی نژاد کارآفرین اجتماعی می‌گوید: در روند فعالیت‌های ما نیازی به کمک‌ها و حمایت‌های دولتی نیست. بزرگترین مشکل ما در حوزه کارآفرینی اجتماعی مسئله قوانین دست و پا گیر است و اگر این موضوع حل شود ما خودمان راه خود را به راحتی ادامه می‌دهیم

زهرا گیتی نژاد

رویداد۲۴ زهرا گیتی نژاد کارآفرین اجتماعی گفته کارآفرینی اجتماعی یعنی فرد یا گروهی دغدغه‌ای را در جامعه حس می‌کند و در جهت رفع آن بدون چشمداشت مادی گام برمی‌دارد. از نظر من تنها راه سعادت هر کشوری از آموزش و پرورش می‌گذرد و اگر این آموزش‌ها در سنین پایین انجام شود در حقیقت آینده آن کشور تضمین خواهد شد. دغدغه من هم رفع مشکلات و موانع آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور است ما سعی کردیم با گردآوری مجموعه‌ای از خیرین مجمعی راه اندازی کنیم و در حقیقت در حوزه کارآفرینی اجتماعی گام برداریم و با توسعه پایدار در این زمینه مشکلات آموزشی را در کشور بر طرف کنیم.

وی گفت: کار موسسه مردم نهاد مهر گیتی ساخت مدرسه، بورسیه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان با استعدادی است که بیم ترک تحصیل در آن‌ها وجود دارد ما همچنین برای دانش آموزان کم برخوردار کتاب ارسال می‌کنیم و در برخی روستا‌های اطراف تهران هم کتابخانه سیار راه‌اندازی کرده ایم و بچه‌های روستایی عضو این کتابخانه هستند. البته فعالیت‌های ما گاهی فراتر از این موارد است، در برخی روستا‌ها که دانش‌آموزان مجبور بودنند برای رسیدن به مدرسه از روی رودخانه عبور کنند برایشان پل ساختیم، در برخی موارد که مدارس نیاز به کامپیوتر داشتند با جمع آوری کامپیوتر‌های دست دوم، تعمیر و ارسال آن‌ها باری از روی دوش مدارس کم‌برخوردار برداشته‌ایم.

گیتی‌نژاد گفته در تمام بحران‌های کشور موسسه ما برای بالا بردن کیفیت آموزشی به سرعت وارد عمل شده است. به طور مثال در ماجرای کرونا ۱۵۰۰ تبلیت نو خریداری کردیم و برای بچه‌های روستایی ارسال کردیم تا از تحصیل عقب نمانند که تمامی این اقدامات در راستا هدف غایی کارآفرینی اجتماعی که همان رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر موسسه مردم نهاد مهر گیتی درباره مشکلات کاری که در آن فعالیت دارد، گفته در روند فعالیت‌های ما نیازی به کمک‌ها و حمایت‌های دولتی نیست و تنها انتظار ما ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت بی دغدغه زنان کارآفرین اجتماعی است. بزرگترین مشکل ما در حوزه کارآفرینی اجتماعی مسئله قوانین دست و پا گیر است. اگر این موضوع حل شود ما خودمان راه خود را به راحتی ادامه می‌دهیم، بنابراین از تمامی سیاستمداران انتظار داریم نسبت به اصلاح قوانین دست و پا گیر تصمیمات و اقدامات جدی اتخاذ کنند تا همکاران ما بتوانند به راحتی به فعالیت‌های بشردوستانه و اجتماعی خود ادامه دهند.

او گفته مشکل دیگر ما این است که وقتی خیری پیدا می‌شود که مبلغی را برای ساخت مدرسه به موسسه ما اهدا کند، این حمایت و کمک به سرعت مشمول مالیات می‌شود در صورتی که در هیچ جای دنیا به فعالیت‌های حوزه کارآفرینی اجتماعی مالیات تعلق نمیگیرد، بی شک همین امر باعث کاهش میزان کمک‌های خیرین خواهد شد و این یعنی سنگ‌اندازی برخی مسئولان و و سازمان‌ها مانعی بزرگ در جهت پیشبرد اهداف کارآفرینان اجتماعی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: موسسه خیریه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان