تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

هشدار اوباما در مورد صعود «ملی گرایی خام» در جهان

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد احتمال "صعود ملی گرایی خام" در فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده و رفراندم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داد.
رویداد۲۴- باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد احتمال "صعود ملی گرایی خام" در فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده و رفراندم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار داد.

 اوباما در جریان آخرین سفر خارجی خود در مقام رئیس جمهور، که به اروپا صورت گرفته، خواستار هوشیاری در مقابل "قبیله گرایی" شکل گرفته برمبنای تضاد میان "ما" و "آنها" شد.

رئیس جمهور آمریکا بعد از گفتگو با الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان، در سخنانی در آتن پایتخت این کشور تاکید کرد که ایالات متحده به گونه ای دردناک از خطرات شکاف در جامعه بر مبنای نژاد، مذهب یا قومیت آگاه شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، کاندیدایی که از سوی رقبای خود متهم به بهره برداری از شکاف های نژادی، قومی، مذهبی و طبقاتی برای رای آوردن می شد، بر خلاف پیش بینی اغلب موسسات نظرسنجی به پیروزی رسید.

باراک اوباما در سخنان امروز خود، پیروزی ترامپ را محصول نگاه آمریکاییانی دانست که "تنها می خواستند اوضاع را تکان بدهند".  اوباما افزود: "در شرایط فشار زیاد، مردم به دنبال چیزی می گردند و ممکن است تغییر را انتخاب کنند حتی اگر مطمئن نباشند این تغییر چه دستاوردی خواهد داشت."

اوباما گفت درسی که از انتخابات اخیر گرفته این است که باید با مشکلاتی همچون "نابرابری، تغییر طبقه اقتصادی و ترس مردم از اینکه بچه هایشان شرایطی به خوبی شرایط آنها نداشته باشند" به طور جدی رو به رو شد.

او تاکید کرد که انتخابات آمریکا و رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نشان داد "مردم کمتر اطمینان دارند که هویت ملی و جایگاهشان در جهان حفظ می شود" و این موضوع، به تقویت "جنبش های عوامگرای چپ و راست" می‌انجامد.

رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سفر رسمی خود به چند کشور اروپایی، در آتن، پایتخت یونان به سر می برد. بعضی تحلیلگران معتقدند که این سفر با هدف از میان برداشتن نگرانی‌های متحدان آمریکا درباره آینده روابط این کشورها با ایالات متحده صورت گرفته است.

*انتخاب
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان