تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رسانه‌های آرژانتینی درباره لباس عربی پوشیدن مسی چه نوشتند؟

گزارش‌ها از استقبال گسترده شهروندان آرژانتین برای خرید بشت حکایت دارد. روزنامه پرتیراژ کلارین در آرژانیتن نوشت که صفحات فروش اینترنتی در آرژانتین به طور گسترده در حال فروش لباس عربی هستند که مسی هنگام بالا بردن جام به تن داشت.

رسانه‌های آرژانتینی درباره لباس عربی پوشیدن مسی چه نوشتند؟

رویداد۲۴ شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در استادیوم لوسیل و در آخرین روز از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، هدیه‌ای ویژه به لیونل مسی ستاره آرژانتینی پیش از بالا بردن جام جهانی تقدیم کرد. این هدیه مورد استقبال مسی، هواداران آرژانتینی قرار گرفت.

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال آرژانتین بر همتای فرانسوی خود در رقابت نهایی جام جهانی قطر و پس از آنکه مسی مدال طلای خود را دریافت کرد، امیر قطر اقدام به تقدیم عباء عربی که با نام «بشت» شناخته می‌شود، به مسی کرد. این لباس عربی، ارزشمندترین هدیه‌ای است که به میهمانان در کشورهای حوزه خلیج فارس داده می‌شود.

القدس العربی در این باره نوشت: جلوی چشم میلیون‌ها نفر، ستاره آرژانتینی جام جهانی را در حالی که بشت عربی پوشیده بود، بالای سرش برد. اقدامی که با بازتاب گسترده‌ای به ویژه در رسانه‌های آرژانتینی همراه شد و به عنوان بخشی از مراسم پایانی رقابت‌های جام جهانی پوشش داده شد.

روزنامه تیلام آرژانتین در این باره نوشت: بشتی که مسی هنگام بالا بردن جام جهانی به تن داشت، بخشی از فرهنگ قطری و عربی است و تقدیم آن به مسی در فرهنگ عربی همانند تقدیم کلید شهری در فرهنگ لاتین است.

روزنامه لوس اندیس آرژانتین نیز نوشت: امیر قطر لباس ملی قطر را که خود پوشیده بود، بر تن مسی کرد و کاپیتان در حالی که این لباس را پوشیده بود و در میان تبریکات رئیس فیفا و شعارهای هواداران، جام را بالای سر خود برد.

روزنامه دیاریو هوی آرژانتین نیز نوشت این هدیه، کنجکاوی همه کسانی که آن را در آرژانتین دیدند برانگیخته است و این لباس در خاطره ذهنی همه باقی خواهد ماند.

روزنامه برفیل آرژانتین نیز با توضیح معنی این هدیه، نوشت: زمانی که خارجی‌ها از قطر دیدار می‌کنند، می‌توانند به نشانه احترام به عادات این کشور لباس ملی آن را بپوشند همانطور که امیر قطر به نشانه احترام به میهمانان این لباس را به او هدیه داد.

روزنامه لا ناسیون آرژانتین نیز نوشت: این لباس معادل لباس رسمی در دیگر کشورهای جهان است که امیر قطر به نشانه احترام آن را به مسی هدیه داد چرا که مسی مانند یک جنگنده کشورش را پیروز کرد.

دیاریو بوبولار، دیگر روزنامه آرژانتینی نیز نوشت: امیر قطر خود شخصا این لباس را بر تن مسی کرد تا ستاره آرژانتین را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال گرامی بدارد.

گزارش‌ها از استقبال گسترده شهروندان آرژانتین برای خرید بشت حکایت دارد. روزنامه پرتیراژ کلارین در آرژانیتن نوشت که صفحات فروش اینترنتی در آرژانتین به طور گسترده در حال فروش بشتی هستند که مسی هنگام بالا بردن جام به تن داشت.

یکی از فروشندگان این لباس که آن را با عنوان "عباء عربی مسی" به فروش می‌رساند می‌گوید که نسخه کپی این لباس را با قیمت 10 هزار بیزو (واحد پول آرژانتین) به فروش می‌رساند. فروشگاه‌های اینترنتی مانند ای بی نیز اقدام به فروش این لباس کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
2
دستمزد باخت به عربستان را گرفت !
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان