تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶۱ نظر

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: قوه قضاییه با اعدام محاربان حقوق مردم را بازگرداند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از اعدام‌ها دفاع کرده و نوشته قوه قضاییه با اعدام محاربان حقوق مردم را استیفا کند.

 رویداد۲۴ مجمع عمومی جامعه مدرسین، با صدور بیانیه‌ای خواستار تداوم جدی‌تر اجرای قانونی حکم بازدارنده اعدام برای محاربین و مفسدین باغی شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ * أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰکِنْ لَا یَشْعُرُونَ» [سورة البقرة 11 - 12]

«قانون و حکم قاضی تنها معیار اقدام و فصل الخطاب»

احترام و حفظ جان و آبرو و حتی مال انسان در اسلام به طرق گوناگون مورد تأکید و عنایت قرارگرفته است. بر این اساس، در شناخت و تشخیص مجرم و مراتب مجازات او، باید نکاتی موردتوجه قرار گیرد:

۱- در تشخیص مجرمان محارب و مفسد باید با دقت و حساسیت عمل شود تا به‌ناحق کسی تنبیه نگردد. به همین دلیل قاضی معیار تشخیص قرارگرفته است.

آیت الله گرامی: فرد محارب چنانچه آدمی را نکشته یقیناً حکم اعدام ندارد/ بعید است نشر اکاذیب شامل مفسد فی الارض باشد

۲- اما پس‌ازآنکه موضوع جرم محاربه و فساد با ادله قانونی و عقلایی اثبات شد، قاضی با لحاظ شرایط عبرت‌آموزی و تأثیر هر چه بیشتر بازدارندگی در جامعه (که موردپذیرش عقلا است)، مراتب مجازات از پایین‌ترین تا بالاترین را تعیین می‌کند.

به همین دلیل در ایران و کشورهای دنیا، قانون در همه مراحل صدور حکم، تشخیص نهایی را به نظر قاضی واگذار کرده است. البته می‌دانیم که قضات در مسائل حساس و پیچیده، مشورت و تحقیق لازم و وافی را لحاظ می‌کنند. مسئولین مرتبط نیز پشتیبانی لازم و بدون مداخله را در شرایط حساس انجام می‌دهند.
اما در تشخیص نوع و کیفیت جرم و حکم آن

۱- گاهی ترساندن و ایجاد رعب و وحشت در گوشه‌ای از جامعه و بدون دخالت رسانه و نیز بدون ترویج ترس و وحشت صورت می‌پذیرد

۲- گاهی باهدف ایجاد ترس و ایجاد احساس ناامنی در جامعه و علم به انعکاسش در داخل و خارج کشور صورت می‌پذیرد. بدتر از آن، گرفتن فیلم و انتشار آن در فضای مجازی و ارسال (مستقیم یا غیرمستقیم) آن به رسانه‌های بیگانه و معاند است. در فضای اغتشاشات، اغتشاش‌گران با علم و آگاهی از روش‌های دشمن در ترویج خشونت و ایجاد ترس و ناامن کردن و ناامن جلوه دادن ایران اسلامی (هرچند مرتکب قتلی نشوند)، با آگاهی و اراده، دشمنان را دررسیدن به این هدف و تحمیل هزینه‌های سنگین آن به مردم ایران، یاری کردند!.

شکل اول ایجاد رعب، با مجازات پایین‌تر مثل قطع انگشتان یک دست و پای مخالف، می‌تواند اثربخش باشد. ولی مجازات تبعید در شرایط کنونی بی‌خاصیت و بلکه نتیجه وارونه می‌دهد. زیرا نه‌تنها در تعبید هزینه سنگین و عبرت‌آموز برای پیشگیری از ارتکاب جرم نیست؛ بلکه تبعید به خارج (که در ظاهر دوری از وطن است) موجب پشتیبانی (مالی زیاد و غیرمالی) معاندین و دشمنان از مجرم و سوءاستفاده رسانه‌ای از وی می‌شود. طبیعی است که این‌چنین تبعیدی برای برخی از مجرمان، جذاب و مشوق به ارتکاب جرم بیشتر باشد نه بازدارنده. تبعید مجرم محارب در داخل کشور نیز ممکن است با حمایت مالی و روحی معاندین بی‌اثر و بلکه برای مجرم جذاب باشد. مثل‌اینکه وقتی مردم از قوه قضائیه خواستند تا اموال سلیبریتی‌های معاند و مروج ناامنی را مصادره کند، حامیان آنان گفتند ما چند برابر ان را به جبران در اختیار مجرم می‌گذاریم.

اما شکل دوم ترساندن (حتی اگر ترساندن بدون قتل و به هر شکلی باشد)، باید درس عبرتش به‌تناسب سنگینی هزینه‌های روانی و اجتماعی وارد بر مردم، هزینه‌های حیثیتی تضعیف‌کننده جایگاه تأثیرگذاری ایران در جهان، ایجاد مانع بر سر راه رشد کشور، درگیر کردن حاکمیت و دولت به رفع آثار خشونت و اغتشاشات و در مقابل، کم شدن تمرکزش بر رفع مشکلات به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی، باشد. ترساندن نوع دوم (هرچند بدون قتل و جرح باشد)، مجازات تبعید نه‌تنها بازدارنده نخواهد بود بلکه چه‌بسا عامل تشویق کسانی که مستعد ارتکاب جرم هستند نیز باشد.

«قضاوت‌های وارونه و دشمن‌شاد کن»

اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی، پیرامون حکم اعدام مزدوران ناامن‌ساز جامعه و قاتلین شهدای امنیت، مطالب و نظرات عجیبی را اظهار کردند. وقتی در محتوای دیدگاه‌های این افراد و گروه‌های همسو با دشمن استکباری دقت نماییم، احساس می‌شود که گویا این موضع‌گیری‌ها در اتاق فکر آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیسم باهدف اسلام و ایران هراسی و شیعه ستیزی تنظیم‌شده است. زیرا هیچ تفاوت ماهوی و حتی ساختاری بین مطالب رسانه‌های درنبرد با جمهوری اسلامی و آنچه از این عده قلیل خودباخته و واگرا صادرشده است، وجود ندارد. البته یک تفاوت را می‌توان مشاهده نمود و آن اینکه این مواضع و بیانیه‌ها از قم صادر شد نه از خارج ایران!.

تحریف روح آیات و احادیث و نیز تطبیق وارونه احکام اسلام بر موارد و مصادیق، باهدف انحراف افکار عمومی و نیز شکستن تمرکز دولت و سایر دستگاه‌ها بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی (البته با پوشش فریبکارانه دفاع از حقوق ملت)، وجه شاخص دیگر این موضع‌گیری‌ها است. تحریف صریح و واضح حکم محاربین و تطبیق وارونه مصادیق آن بر کسی پوشیده نیست.

عجیب‌تر آنکه ایجاد رعب و وحشت توسط اراذل ‌و اوباش، از شکنجه، آزار، تخریب اموال عمومی و اموال مردم، تهدید و اجبار علنی بازاریان به تعطیل کردن کسب‌و‌کار، کشتار بی‌رحمانه و وحشت‌آور مردم شاه‌چراغ، تهدید کامیون‌داران در جاده‌ها و ... که اغتشاش، محاربه، فساد و بغی علنی اندکی فریب‌خورده یا شرور بود را اعتراض و نارضایتی اکثریت مردم کشور علیه نظام جمهوری اسلامی نامیدند!

شکنجه و شهید کردن آرمان عزیز (که مثل کفتارها بر سرش ریختند)، شهید عجمیان (که با بستن اتوبان کرج و ایجاد رعب و وحشت، مظلومانه و با وضع دلخراشی به هر جای بدن او ضربه می‌زدند)، دو بسیجی شهید مشهد (که محارب قاتل با زدن چندین ضربه چاقو پیاپی، وحشت عجیبی در دل مردم انداخت)، به رگبار بستن زائرین شاه‌چراغ (شهید شدن دانشمند نخبه و جاری شدن مستمر اشک‌های آرتین مظلوم) و ربودن و شهید کردن مظلومانه روحانی اهل سنت جناب مولوی عبدالواحد ریگی را دفاع قاتلان محارب از خود القا می‌کنند!!!؛ ولی برخورد نظام با این جنایت‌کاران (که ایجاد ترس و ناامنی یکی از جلوه‌های جنایت آنان است) را بی‌عدالتی و ناتوانایی نظام، معنا می‌کنند!؛ درحالی‌که علی ع فرمودند: «زنهار که خونی را به ناحق بریزی؛ زیرا هیچ‌چیز به‌اندازه خونریزی ناروا خشم و انتقام الهی را نزدیک نمی‌کند و بدفرجام نیست و نعمت را زایل نمی‌کند» .

دقت در این موارد جایی برای نقد علمی مواضع افراد و گروه‌های موقعیت طلب و مقام‌پرست یا واگرا یا هم‌پیمان با غرب، باقی نمی‌گذارد. زیرا علم و فهم دینی را از اساس در بیانیه‌ها و مواضع خود (هرچند تحت پوشش استدلالات مغالطه آمیز دینی و عقلی باشد) منتفی ساخته‌اند. بنابراین، جنبه‌های ضد ارزش دینی و انسانی، به‌ویژه جنبه ضد عاطفه و فاقد وجدان مداری این ره زنان در دیدن صحنه‌های جنایت و ایجاد وحشت و خشونت محاربین, روح حاکم بر مواضع این اقلیت تهی از اخلاق و انصاف را شکل می‌دهد نه بیشتر!.

خداوندا عاقبت ما را ختم به خیر فرما تا مانند این مدعیان حوزوی گرفتار چنین چرخش صدوهشتاد درجه‌ای از مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی (میراث خمینی کبیر که تجلی روح اسلام است)، نشویم.

مطالبات:

اولاً: قدرشناسی و سپاس خود را از قوه قضائیه در محاکمه، صدور حکم و اعدام محاربین و مفسدین باغی اعلام و ثانیاً: قاطعانه از مسئولین این قوه می‌خواهیم که با قاطعیتی به‌مراتب بیشتر و راسخ‌تر، حقوق عموم مردم و پاسداری از وحدت ملی را با اعدام عبرت‌آموز محاربین ازجمله عوامل شهادت مولوی عزیز عبدالواحد ریگی، استیفا نمایند و صدای اقلیت معلوم‌الحال در داخل کشور که از بلندگوهای غرب پخش می‌شود را صدای اکثریت طالب امنیت نشنوند و ثالثاً: رحمت اسلامی در مماشات بیش‌ازحد دولت، قوه قضائیه و مسئولین، موجب کاهش تمرکز مسئولین از حل مشکلات عادی مردم و کشور و افزایش حاشیه‌ها می‌شود. زیرا مسئولین با انحراف از مسائل اصلی، سرگرم دفاع از حیثیت ایران و تأمین امنیت مردم خواهند شد. نتیجه قهری آن، گرفتار شدن بیش‌ازپیش مردم صبور و بصیر، به‌ویژه قشر پایین جامعه در تأمین امور معیشتی خواهد بود.


جان سخن: تمام توطئه‌ها، واکنش دشمنان به رشد ایران اسلامی و پیشگیری از قدرت تعیین‌کننده ایران در منطقه و جهان است

۲ دی ۱۴۰۱

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
44
خاک برسرتون با این حوزتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
واقعا خاک بر سرشون با دین بازی نکنید.
در ایه 33 سوره مائده به صراحت بیان شده جنگ با خدا و پیامبرش محاربه می باشد پس اولین شرط محاربه اینه که طرف مقابل منصوب خدا باشه و هیچکس غیر از معصومین ع منصوب خدا نیست و اطاعتش واجب نیست و بنام معصومین ع ظلم کردن گناهی نابخشودنیست.

ابوبصيرگويد: خدمت امام باقر (ع) رسيدم و عرضكردم : شما وارث پيغمريد ؟ فرمود : آری ، عرضكردم : پيغمبر وارث انبياء بود و هر چه آنها می دانستند میدانست ؟ فرمود : آری ، عرضكردم شما می توانيد مرده را زنده كنيد و كور مادر زاد و پيس را معالجه كنيد ؟ فرمود : آری باذن خدا . سپس فرمود : . . . (كافی جلد 2 ص 374 ش 3و4 )

سلیمان بن خالد گوید: امام صادق ع فرمود: از حکومت بپرهیزید! زیرا حکومت تنها برای امام آگاه از قضاوت و عادل بین مسلمانان است حکومت برای پیامبر یا وصی اوست. (فروع کافی ج 10 ص468 ش 1)

اباربيع شامی گويد: امام باقر (ع) فرمود: وای برتو ای اباربيع رياست مجو و گرگ مباش كه بنام ما مردم را بخوری كه خدا محتاجت كند ، و درباره ما آنچه خود نگفته ايم مگو زيرا ناچار تو بازخواست شوی . (كافی جلد 3 ص 406 ش 6 )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بدعت در دین باعث خیلی ظلم شده و خداوند اجازه داده با سخن بد فریاد بزنیم.

خداوند در سوره نساء ایه 148 فرموده: خدا دوست ندارد کسی با سخن بد فریاد بزند مگر از کسیکه به او ظلم شده باشد و خداوند شنوا و اگاه است.

امام صادق(ع) فرمود: رسولخدا(ص) فرموده است: هر گاه پس از من اهل ریب وبدعت را دیدید بیزاری خود را از انها اشکار کنید ، و بسیار به انها دشنام دهید، و در باره انها بد گویید، و انها را با برهان ودلیل خفه کنید که نتوانند به فساد در اسلام طمع کنند، و در نتیجه مردم از انها دوری کنند و بدعتهای انها را یاد نگیرند، و خدواند در برابر این کار برای شما حسنات بنویسد و درجات شما را بالا برد (کافی ج 4ص83ش4)
خاقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
5
39
پیشنهاد می کنم اسمشان را تغییر بدهند به حوزه …!
خاقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
40
هیچ عالم و اهل علمی با این لحن حرف نمی زند. اینها بهتر است اسمشان را از حوزه علمیه تغییر دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بکنن حوزه میر غضب خوبه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
4
39
شماها جز تنفر چیزی دیگه بلد نیستین ....ایا این مردم حقوق دیگه ندارن مثل دلار ماشین مسکن شغل .....چطور اسم خودتونو گذاشتیم جاندار مخلوق خدا(حیفم اومد از عنوان بشر استفاده کنم واستون)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
33
توجیهات سطحی وسیاسی برای لاپوشانی احکام طالمانه صادره ! جبارترین وستمکارترین سیستمهای سیاسی هم هیچ وقت به صراحت حکم به جنایت نمی دهند بلکه همواره پشت توجیه هات به ظاهر منطقی دلسوزانه علمی ! یا دینی پنهان می شوند در حالی که ظلم اشکار ونمودار است وبا مله کشی اصحاب قدرت پنهان نمی شود !
ناشناس.
|
Czechia
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
5
25
خدایا کجا ما را به دنیا اوردی.زودتر بمیران.
ناشناس.
|
Czechia
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
15
خدایا کجا ما را به دنیا اوردی.زودتر بمیران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
شما که اونور آبی .
اینجا فقط به دنیا اومدی .
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها
ما روزی صد بار می‌میریم. فقط نفس میکشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
از کجا میدونی اونور ابه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
4
29
فکر نمی کنند اعتبار ۱۳۰۰ ساله علمای شیعه با این بیانیه ها بر باد می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
از وقتی حوزه های علمیه وابسته حکومت شدند و بقای خود را در گرو بقای حکومت دیدند اعتبار خود را از دست دادند و تبدیل به آخوندهای بی خاصیت درباری شدند...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
2
23
کدام مردم ؟
همان گروه اقلیت مطلقی که ۴۴ سال است دمار از روزگار اکثریت در آورده اند ؟
بس کنید بازی با واژه ها را .....
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
11
کسانی که دستشان به خون نیروهای امنیتی آلوده ست اعدام کنید شکاری حق ش اعدام نبود بچه های مردم رو با احکام اسلامی حکم محارب ندید الکی بیشتر از این چهره اسلام رو مخدوش نکنید داعش هم با همین استدلال ها آدم میکشت مواظب باشید تعصب شما را به ورطه نابودی نکشد تکبیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
3
24
از این اخوندهای حکومتی انتظار بیشتر میتوان داشت ؟
استاد رازقی پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
6
14
جامعه مدرسین باید زودتر اعلامیه میداد . متاسفانه در حوزه علمیه در ساحت ادراک جنگ ترکیبی شناختی هیربدی تاکتیکی زیگزاگی کم کاری می شود . زیرا اگر جهاد تبیین درست انجام شده بود متوجه میشدند که داعش برای اعتراضات اخیر از چهل و چهار سال قبل برنامه ریزی کرده است . بنابراین جامعه مدرسین باید همان چهل و چهار سال قبل که سر و کله داعش در ایران پیدا شد اعلامیه میداد که متاسفانه نداد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اره دیر داد ولی خوب داد ! !
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
آخه چهل و چهار سال پیش داعش کجا بود استاد !
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
4
13
فقط خداراهزاران بارشکرکه حضرت آیت‌الله دکتررئیسی کاندیدای صادق الوعد جامعه مدرسین صادق الوعد حوزه علمیه قم رئیس جمهورنشدندکه دلار۵هزارتومان شود ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی
سلام علیکم و رحمة الله

با احترام، در پی درخواست‌های مکرّر مردم متدیّن و انقلابی، طلاب، فضلاء، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی اجتماعی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ مطرح و با نصاب بیش از دو سوم اعضای جامعه، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد.

امید است ملت شریف ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم «اروحنا له الفداء» و همچنین با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» با حضور پرشور و انقلابی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب ایشان، موجبات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رشد و اعتلای کشور را فراهم نمایند؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
4
23
جامعه بیسوادان !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
2
24
حقوق مردم که توحلقوم شماست ! هرموقع طناب دار انداختن گردن شما به معنای واقعی حقوق مردم
اعاده خواهد شد !
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
کاملا حق مطلب را ادا کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
چاکرم ادای وظیفه بود .
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
افرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
2
18
ما هم به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم میگوییم فکر نمیکنید خودتان هم ممکن است مصداق همین آیه باشید و به جای اصلاح با این بیانیه ها و طرفداری از ظلم و ارعاب زمینه ساز فساد در حکومت و جامعه باشید؟!
«وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ * أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰکِنْ لَا یَشْعُرُونَ»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اصلا این ایه برای مسولان این حکومته ! انگار به نتایج حضورشون در کشور منطقه ودنیا نگاه کنید مصادیق رو می بینید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
ترجمه ایه 11 و 12 سوره بقره.

11) و چون به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید، گویند جز این نیست که ما اصلاحگریم.

12) بدانید که آنان فسادگرند، ولى خود درنمى یابند.
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
2
21
عملا روحانیون خودشونو از ملت جدا کردن و بجای اینکه روی منبر از مشکلات مردم حرف بزنن با این کارشون نمک به رخم مردم ریختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
وقتي تمام هزينه هاي اين عده از بيت المال تامين ميشود بايد هم روي این ‌ضعیت، مالي كشي كند و توجيه اسلامي و ديني بياورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
17
2
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
7
مردم عادي بايد ب شماها نگاه كنند بخشش و رحمت رأفت اسلامي را ازتون ياد بگيرن اخه اين چه بيانيه اي هست كه ميدين بعد هم ميگن كشور چرا اينجوري شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
یه مقایسه بکنید با عهدنامه مالک اشتر ونامه های علی ع به فرماندارانش ببینید تفاوت ره ازکجا تا کجاست ؟ بین علی ودشمن علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
5
4
شما با این نظرات و طرز فکر آخر ایران را تقدیم دشمن خواهید کرد چقدر خود فروخته اید شما دین شناس نیستید نظر ندید اگر پسر یا برادر خودتون به دست این قاتلان کشته شده بود بازهم همین طور نظر می دادید.
بابک زاده.
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
8
1
جانم فدای رهبر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
کی انشالله ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
هر چه زودتر ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
اون جان ناقابلت رو زودتر بده دنیارو ازشروجودت راحت کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
7
خدارحم کنه آن روزی که سکه برگرده وای وای ازکربلابتروبترویشه ببینیم اسم رییس برای خودت میاری کاری کردید که من نمازمیخاندم کافرشدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
خدا نمرده عزیز خدا به اینها مهلت داده همانطور که به شیطان مهلت داده به این میگویند سنت استدراج یعنی تا انجا که راه دارند پرونده اعمال خبیثشان را سنگین کنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
ناراحت نباشید خدا براشون فتنه درست میکنه تا تاوان پس بدن.

امام صادق(ع) فرمود: رسولخدا (ص) فرمود: خدای عزوجل فرمايد: وای بر كسانيكه دين را دام بدست آوردن دنيا كنند. وای بر كسانيكه مردمی را كه به قسط دستور دهند بكشند . وای بر كسانيكه مومن در ميان آنها با خوف و تقيه بسر برد ، اينها بمن مغرور می شوند يا بر من گستاخی می كنند به حق خودم سوگند فتنه ای برای آنها پيش آورم كه خردمندشان سرگردان شود . (كافی جلد 3 ص 407 ش 1 )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
6
مردم؟!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
9
1
کاردرستی کردن .باید با اعدام این اراذل واغتشاشگران آرامش را ه جامعه برگردوند تادرس عبرتی بشه برای بقیه شون
تا فکر نکنن هرغلطی دلشون خواست میتونند بکنند و ول بچرخند.
پاسخ ها
مرگ بر بی وجدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
یکی از اعدامیا تو وامثالِ تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
درود بر تو و جدت چنگیز .موصوع حق وناحقه ‌یبن الچنگیز! برای زخم کتف وسوراخ کردن باک موتر در ممالک متمدن ادم نمی کشن در مغولستان رو نمی دونم ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
8
روحانی ک از کشتن حرف بزنه دیگه وضعیتش معلومه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
8
چون فقط شعار دادند توپ تانک فشفشه!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
7
1
بجای اینکه فقط تیتر رو بخونید که با شیطنت نوشته شده ، متن رو با دقت بخونید بعد هم منطقی اظهارنظر کنید ،بعضی با بی ادبی شخصیت خودشون وخانواده شون رو نشون میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
شماها که همیشه بی ادب هستید نسبت به مردم نوبت خودتون که میرسه....وای وای وای وای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
انشای سیاسی با هدف ماستمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
ادب شما عرزشیا مارو کشته
..
ساندیس خور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
7
ملت ایران،این حقوقی را که با اعدام جوانان
ونخبگان وحق‌طلبان کشور باز گردانده می شود، نمی خواهند! واقعاً شما بفکرحقوق مردم هستید؟! اگر چنین است پس چرا به
فکر معیشت ،اشتغال،ازدواج ،مبارزه باتبعیض،
اختلاس،غارت بیت المال ،کودکان کار،فساد
اقتصادی و اجتماعی و اداری و...نیستید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
احسنت .
اختلاس و فساد اداری به نفعشونه چرا مخالف باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
8
متاسفانه در حال حاضر حوزه های علمیه فقط آخوند وابسته به حکومت پرورش می‌دهند و هیچ استقلالی از خود ندارند...
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
7
یاد قرون وسطا افتادم که با گالیله چگونه بخورد کردند.
اینها اسلام را نفهمیدن.
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
اتفاقا اینا آینه تمام نمای کشیشان قرون وسطا هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
1
9
هرگز مگه پسر میرسلیم و......‌اعدام شد ! به خودشون که میرسه تبصره ها پیدا میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
1
7
این همه جوان مردم رو کشتید انسان نبودند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
1
7
این ننگ به آب زمزم هم از دامان حوزه پاک شدنی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
1
0
پاینده باد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ منتظر حکم اعدام تعداد دیگری از اراذل و اوباش هستیم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان