تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

یادداشت محمد شریعتمداری در سالگرد ترور سردار سلیمانی

محمد شریعتمداری وزیر دولت روحانی در یادداشتی در سالگرد ترور سردار سلیمانی نوشت در دوران مملو از نزاع و تنش به روحیه میانجی‌گرایانه سردار سلیمانی نیاز داریم.

یادداشت محمد شریعتمداری

رویداد۲۴  متن یادداشت محمد شریعتمداری که در اختیار رویداد۲۴ قرار گرفته، به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز با شور و حالی که در کل ایران بوجود آمده، یاد و خاطره آن شهید عزیز، شهید سلیمانی مجددا در دل همه ما زنده شده و عشق به او در دلمان شعله می کشد. شهید سلیمانی روستا زاده ای که با اخلاص، خودسازی، شجاعت، فداکاری، نوع دوستی، جهاد فی سبیل الله، قهرمان این ملت شد. نمونه ای برجسته از الگویی مثال زدنی، از تربیت شدگان واقعی دامن اسلام. معتقدم یکی از مهمترین نیازهای امروز ما، همچنان که همیشه، توانایی در حل اختلافات و منازعات بی پایان این کشور است. منازعاتی که به نقض حقوق اساسی مردم، هدر رفتن انرژی و توان نیروها، نابود شدن دستاوردها، به انحراف رفتن الویت ها، اصلی شدن مسائل فرعی منجر شد.

معتقدم که در این شرایط و وضعیت مملو از برخی از سوء ظن ها و اختلافات، منازعه و رفتارهایی که بین ماست، شخصیت چند بعدی نظیر شهید سلیمانی، برای جامعه ما یک کیمیا بود. ما به مرام شهید سلیمانی نیاز داشتیم و داریم که فریاد بزند مثل آن موقع ها که (( عمل استراتژیک، آن است که عاری از خوادخواهی، خودمحوری، خویشاوند سالاری و جاه طلبی باشد )) ، البته او که چنین عقیده ای داشت، عمل خودش را هم با همین گفتار تطبیق میداد. جای جای سرزمین زیبای ما ایران از خوزستان تا سیستان و بلوچستان، از کرمان تا کردستان، شاهد حضور جهادگونه، بی ریا و خودخواهی این بنده ی صالح خدا، در همراهی و حمایت از مردمش بوده است و شاید این یکی از رازهای محبوبیت سلیمانی در بین مردمان ماست، این رفتارها و کردارهای فرهنگ ساز.

واقعیت این است که در زمانه ای که در کشور ما جریانات سیاسی جز به نابود شدن همدیگر و از بین رفتن رقبای خود رضایت نمیدهند، شخصیت والایی مثل سردار دلها، چه زیبا گفتند سردار دلها قاسم سلیمانی، باید میبود که ندا بدهد (( این بی حجابه، اون باحجابه، این اصلاح طلبه، اون اصولگراست، با این روش ها چه کسی رو میخواهید حفظ کنید )) ، در دوران مملو از نزاع و تنش به روحیه میانجی گرایانه ی شهید سلیمانی نیاز داریم، هم او که جمهوری اسلامی برایش حرم بود و حفظ جمهوری اسلامی را با همه وجودش میخواست و برای ماندگاری اش تلاش کرد، اینها هم از خصوصیات شهید سلیمانی بود. با اخلاص و متابعت از برخی از سیاست های درستی که در حوزه های گوناگون، در کشور ما برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان، برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ داعش در جامعه اسلامی اطراف ما شکل گرفته بود، همه خصوصیات بی همتای شهید ما سلیمانی بود، او که به حق دلدار عزیز همه ملت ایران و سردار دلهاست.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد
محمد شریعتمداری – ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
2
7
تظاهر تا خرخره.....
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
1
آخی ، چقدر منطقی و مستدل و مهربان و گوگوری مگوری . کاش مرحوم ریشهری که ایشون دبیر حزبش بود هم زنده بود و چند تا سیلی به گوش بعضیا میزد تا همه چی درست بشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
1
0
اون همه خودرو خارجی که وارد کردی فقط با روحیه مثل سردار سلیمانی امکان داشت ‌.
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان