تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

امام جمعه اهواز: هر کجا حجاب برداشتند، تذکر کافی است/ بی‌تفاوتی مومنین موجب شده برخی بدون حجاب در صحنه حاضر شوند

موسوی‌فرد امام جمعه اهواز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره حجاب، گفت: برخی در حجاب ضعف دارند که تذکر زبانی وظیفه همه ما است، اما ورود به ملاحظات فیزیکی وظیفه ما نیست و نگویید تکلیف دولت این است، زیرا هر کدام وظایفی دارند؛ هر کجا حجاب برداشتند وظیفه داریم تذکر دهیم و همین تذکر کافی است.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۶ دی‌ماه) با تاکید بر رعایت تقوای الهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحکیم خانواده و اجتماع اظهار کرد: ابراز محبت، معاشرت نیکو و احترام متقابل، همکاری متقابل و صبر در برابر ناملایمات برخی از رفتارهایی هستند که موجب تحکیم خانواده می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت فاطمه(س) حجم عظیمی از آرامش را در محیط خانواده ایجاد کرده بود به گونه‌ای که شخصیتی آسمانی مانند امام علی(ع) که کوهی از اندوه و غصه داشت، می‌فرماید که وقتی به محضر حضرت فاطمه(س) می‌رفت تمام حزن ایشان بر طرف می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری و عینی است، گفت: باید علاوه بر محیط خانواده در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حتی محیط کاری جهاد تبیین آموزش داده شود.

موسوی‌فرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد عظمت حضرت فاطمه(س) و جایگاه زن، عنوان کرد: زن مبداء همه خیرات و خوبی‌ها است. حضرت آقا برخلاف بسیاری از افراد که در ایران اسلامی حضور دارند اما به دلیل انفعال در مقابل غرب، حالت منفعلانه به خود می‌گیرند، مطالبه‌گرانه صحبت می‌کند. در غرب تمام هویت زن را می‌گیرند تا خرج استکبار و جاهیلت مدرن شود.

وی بیان کرد: تعداد دانشمندان و زنان دارای افتخاردر ایران در قبل از انقلاب اسلامی از تعداد انگشت‌ها تجاوز نمی‌کرد اما امروز زنان ایران در عرصه‌های فردی و اجتماعی نام‌آور و تاثیرگذار هستند بنابراین آن‌هایی که چشمان خود را روی دارایی‌های افتخارآمیز ما بسته‌اند، دچار خودتحقیری و بحران هویت شده‌اند.

امام جمعه اهواز با اشاره به بازتعریف زن مسلمان ایرانی از نگاه مقام معظم رهبری، گفت: رهبری می‌فرماید عمری در گوش ما گفتند تا وقتی زن خانه‌دار است عقب‌مانده است و پیشرفت، در خیابان است. بعد هم جماعتی غرب‌زده و غرب‌گرای از خدا بی‌خبر در ایران، حذف پوشش و حجاب را مقدمه اجتماعی شدن زن دانستند و می‌خواستند زن را از جایگاه والای خود در قرآن کریم تنزل دهند و از زن به عنوان ابزار استفاده کنند اما حضرت آقا فرمودند خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست بلکه حضور زن در عرصه اجتماعی یک ضرورت است.

موسوی‌فرد به دیگر نقش‌های زن بیان کرد: خانه‌داری صیانت از جریان زندگی خانواده است که این مهم فراتر از هر ماموریتی برای زن است. مقام معظم رهبری تصویری دقیق از حجاب داشتند؛ نه مانند جریان منفعل از غربی‌ها که منکر ضرورت حجاب می‌شوند و نه مانند جریان مترجع به تکفیر زن ایرانی می‌پردازند. ایشان گفتند حجاب از ضروریات دین است و حجاب و پوشش زن در چارچوب اسلام، واجب شرعی است و تردیدی در آن نیست و باید حجاب رعایت شود.

وی افزود: ایشان فرمودند ضعف ظاهری حجاب یک زن، نفی دین‌داری و انقلابی‌گری نیست. برخی در حجاب ضعف دارند که تذکر زبانی وظیفه همه ما است اما ورود به ملاحظات فیزیکی وظیفه ما نیست و نگویید تکلیف دولت این است زیرا هر کدام وظایفی دارند؛ هر کجا حجاب برداشتند وظیفه داریم تذکر دهیم و همین تذکر کافی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عامه مردم نباید به این مساله بی‌تفاوت باشند زیرا بی‌تفاوتی دسته‌ای از ما مومنین موجب شده امروز برخی‌ها این گونه در صحنه حاضر شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
2
17
همین که صبح تا شب دارین به موهای زن فکر میکنید
یعنی خانومها تو این سه ماه ،کار بزرگی انجام دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
3
16
ما مومنین! چه نوشابه ای هم براخودشون باز میکنند ؟شمامومنید ! شما مسلمان اید ؟نشنیدید روایت رسول اکرم را که مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر ازدست وزبانش در امان باشند مردم این کشور از دست وزبان شما در امانند !؟
شما مومنید ! امام علی مومنان اخرالزمان را بی نام ونشان ! دانسته است در ان حد که مردم انها را به جا نیاورند وچنانچه ناپدید شوند کسی سراغ انها رانگیرد !وبه انها التفاتی نکند !
بیمار شوند وچون بمیرند کسی در تشییع جنازه شان شرکت نکند !
براساس این نشانه ها ایمه جمعه با این ادعاو نمایشهای ظاهر سازانه ومسولان ریاکار وخود بزرگ بین در صف مومنان واقعی نیستند !!پس جانماز اب نکشید واز روی عجب خود را مومن ودیگران را کافر قلمداد نفرمایید جناب خودشیفته !
ناشناس
|
Romania
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
2
12
بجای چابلوسی کردن به فکر مردم بدبخت عرب باش تو دشت خوزستان اب هم ندارن به دامهاشون بدن یا نخلستانهاشون شوره زار شده
. حجاب چنین است و چنان است و چنان باید شود.
ناشناس
|
Spain
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
1
3
ختم کلام، خیلی بیسوادی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
2
1
تا دیروز پر و پاچهٔ همه را می گرفتید که حجاب تمام اسلام است و اگر کسی حجابش کمی بالا و پایین شد پس مسلمان نیست و کذا و کذا! حالا که آقا در خصوص کم حجاب ها فرمایش لین و تالیف قلوب آوری زدند همه شروع کردن به دستمال به دستی و چاپلوسی! خاک بر سرتان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
نه عزیزم اینا از مدتها قبل فهمیدن زورشون نمی رسه صایع میشن نعل وارنه زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
1
3
البته بی تفاوتی مردم سبب شده که شماها و امثال شماها حاکم بر این مردم باشید مردم اگر در وقتش پرسش گر بودند الان به این بدبختی مبتلا نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
1
بجای مقابله با بدحجابی، با مفاسد حکومت مقابله کنید که اسلام را نابود کرده. بدحجابی اخرین ترکش فساد درونی حاکمیت جهان طلبی است که همواره مشکلات ریشه ای خود را به دشمنان فرضی نسبت داده اما به عملکرد سوء و عوامل اتش باختیار خود توجه نکرده. همانروز که اسیدپاشها به مقابله با بدحجابی اقدام کردند باید حکومت انها را بجرم تخریب چهره اسلام، اعدام میکرد.
نظرات شما
پیشخوان