تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵

کتاب «حقوق شهری» رونمایی شد

دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی به مناسبت هفته کتاب آیین رونمایی از کتاب «حقوق شهری» تالیف محمد مظهری استاد دانشگاه تبریز را برگزار کرد.
رویداد۲۴دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی به مناسبت هفته کتاب آیین رونمایی از کتاب «حقوق شهری» تالیف محمد مظهری استاد دانشگاه تبریز را برگزار کرد.

مونس کشاورز دبیر کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی در مراسمی که شامگاه ۲۶ آبان برگزار شد هدف از برگزاری این رونمایی را تشویق نخبگان علمی و مولفان کتاب‌ها، ترغیب دیگر پژوهشگران به نگارش کتاب، جلوگیری از موازی‌کاری احتمالی در چاپ کتاب‌ها و فرهنگ‌سازی بیش از پیش در خصوص توجه به اهل قلم و فرهنگ اعلام کرد.

دکتر محمد مظهری نویسنده کتاب نیز با قدردانی از ابتکار دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی برای برگزاری این مراسم، ضرورت پرداختن به حقوق شهری و ارتباط این امر با موضوع حقوق شهروندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: حقوق شهری مجموعه ارتباطات و تعاملات، قوانین و مقرراتی است که روابط شهروندان با ادارات شهر و نهادهای مربوط در امر محلی و شهری را تنظیم و حقوق و تکالیف ناظر بر شوراها، شهرداری ها و سایر ادارات شهری را تبیین می‌کند.

او با ارائه تعریفی از حقوق شهری، بر فراهم کردن امکانات، تسهیلات و ساز و کارهای لازم برای شهروندان برای بهره‌مندی از حقوق شهروندی خویش تاکید کرد.

در این مراسم دکتر سیدمحمد هاشمی پیشکسوت علم حقوق عمومی ایران، حقوق شهری را از پایه‌های اساسی حقوق عمومی عنوان و بر ضرورت محوریت داشتن حقوق شهروندی در مقررات شهری تاکید کرد.

او در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی راهکارهایی را برای نگارش علمی‌تر مقالات و کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های حوزه شهروندی به نویسندگان و پژوهشگران حاضر در جلسه ارائه کرد و رعایت حق مولف و همچنین امانتداری را از اصول مهم نگارش متون علمی برشمرد.

در ادامه این مراسم که به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد دکتر رخشنده رییس مرکز توسعه روابط و همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با گرامی‌داشت مقام نخبگان و پژوهشگران حوزه حقوق شهروندی، ضروت توجه به حقوق شهروندی را از پایه‌های تاسیس نهادی توسعه‌محور عنوان کرد و حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در امر برگزاری کنگره حقوق شهروندی رارسما اعلام کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان