تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

درخواست کاخ سفید از تهران درباره سه زندانی ایرانی

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، خواستار آزادی فوری زندانیان دوتابعیتی آمریکایی-ایرانی در ایران شد.

سه زندانی ایرانی

رویداد۲۴ ایرنا: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن ادعا کرد: امروز پنج سال وحشتناک است که مراد طاهباز به ناحق در ایران بازداشت شده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اضافه کرد: ما بار دیگر از ایران می خواهیم تا فوری مراد طاهباز و سایر آمریکایی ها از جمله عماد شرقی و سیامک نمازی را آزاد کند. بازگشت دوباره این افراد به آغوش خانواده های خود اولویت مهم این دولت است.

پیش از این،آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هفتم دی ماه امسال و در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی گفته بود که واشنگتن در سالی که گذشت برخی شهروندان خود را که در ایران، روسیه، ونزوئلا، افغانستان، میانمار، هائیتی و دیگر کشورها زندانی بودند به خانه بازگرداند.

وزیر خارجه دولت بایدن وعده تلاش برای آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی را در نقاط مختلف جهان داد که مدعی شد به صورت غیرعادلانه بازداشت یا گروگان گرفته شده اند.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دوم آذرماه امسال در نشستی مطبوعاتی درباره تبادل زندانیان گفته است: در ماه مارس توافقی را در خصوص زندانیان با طرف آمریکایی داشتیم که در آن طرف آمریکایی پیشنهاد کرد چه با رسیدن به توافق برجام و چه بدون آن، تبادل زندانیان انجام شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
1
0
باشه حتما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان