تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۱ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲۶ نظر

حمله کیهان به مولوی عبدالحمید/ طرفداران او توسط طالبان مسلح می‌شوند!

کیهان نوشت: اختلافات در بین مخالفین نظام زیاد است. مولوی عبدالحمید است که از حکومت طالبان حمایت می‌کند یک نمونه است. به طور قطع دانشجویان دختر و پسری که در دانشگاه‌ها تجمع می‌کردند با طرفداران او که به سادگی توسط طالبان مسلح خواهند شد، اشتراک نظری ندارند.

مولوی عبدالحمید

رویداد۲۴ مخالفین نظام خطر سوریه‌‌سازی را یک بازی رسانه‌ای برای ترساندن مردم می‌دانند. اما با تضعیف نظام کدام یک از اتفاقات زیر رخ نخواهد داد؟

1- با تضعیف نیروی انتظامی نخستین و بیشترین کالایی که به کشور وارد خواهد شد اسلحه است. فرض کنید هزاران اسلحة موجود در پادگان‌ها و پایگاه‌های بسیج نیز در جامعه پخش شود. آیا از این اسلحه‌ها فقط برای انتقام از نیروهای امنیتی و بسیجی و خانواده‌های آنها استفاده خواهد شد؟ بدون یک حکومت مرکزی چگونه می‌توان از درگیری‌ بین گروه‌های مسلحی که در محلات مختلف تشکیل خواهند شد، جلوگیری کرد؟ آیا هیچ اسلحه‌ای برای باج‌گیری یا تصفیه حساب و انتقام شخصی به کار نخواهد رفت؟

2- الان فقط نیروی انتظامی مانع ورود میلیون‌ها مهاجر فقیر از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان است. اگر این نیرو تضعیف شود شاهد افزایش میلیونی جمعیت مهاجران در کشور خواهیم بود و به دنبال آن تولید مواد غذایی به دلیل ناامنی‌ها نیز کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی آیا خطر قحطی و بیماری‌های فراگیر یک توهم است؟ هزارها تکفیری و اشرار و قاچاقچی نیز همراه این جمعیت مهاجر هستند و یا از مرزهای عراق وارد کشور می‌شوند. چند نفر ایرانی در حملات انتحاری کشته خواهند شد؟

3- اختلافات در بین مخالفین نظام زیاد است. مولوی عبدالحمید است که از حکومت طالبان حمایت می‌کند یک نمونه است. به طور قطع دانشجویان دختر و پسری که در دانشگاه‌ها تجمع می‌کردند با طرفداران او که به سادگی توسط طالبان مسلح خواهند شد، اشتراک نظری ندارند. درگیری نظامی بین گروه‌های سلطنت‌طلب‌ و منافقین نیز یکی از گامهای سوریه‌‌سازی خواهد بود. با توجه به اختلاف‌ها و گسل‌های قومیتی و مذهبی و طبقاتی دیگری که در کشور وجود دارد، آیا خطر حذف نام ایران از نقشة جهان یک بازی رسانه‌ای برای ترساندن مردم است؟

انقلاب اسلامی 57 رهبری داشت که مقبولیتی عمومی داشت و در طول چند دهه مبارزه‌، اعتماد مردم را جلب کرده بود و شاگردانی همفکر خود تربیت کرده بود. او دولت موقت را پیش از سقوط دولت شاهنشاهی تشکیل داد. این دولت پس از شکست نظام شاهنشاهی به سرعت خلأ قدرت را پر کرد. در واقع پیش از غرق شدن کشتی شاهنشاهی کشتی جدیدی ساخته شده بود و رهبر انقلاب اعتماد مردم را به آن جلب کرده بود و آنها را به کشتی جدید منتقل کرده بود.

اکنون این کشتی بدون اینکه بدیلی داشته باشد از بیرون توسط کوسه‌ها تهدید می‌شود و عده‌ای نیز از درون قصد به آتش کشیدن آن را دارند. اینکه بیشتر مردم حاضر نیستند به خیابان بیایند از ترس نیست. مردم از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور راضی نیستند و انتظار و استحقاق وضعیت بهتری را دارند. اما آنها نمی‌خواهند در آتش زدن این کشتی مشارکت داشته باشند و شاهد حذف نام ایران از روی نقشة جهان باشند.
در انقلاب اسلامی 57 برای مدتی تعدادی از جوانان مسلح شدند. اما به دلیل اینکه انقلاب رهبر داشت و این رهبر مورد پذیرش عموم مردم بود، یک دستور رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اسلحه‌ها را به پادگان‌ها تحویل دهید، برای بازگشت امنیت کافی بود. اما در یک انقلاب بدون رهبر، چه کسی قرار است سلاح‌هایی را که در جامعه پخش شده است، جمع‌آوری کند؟ آیا گروه‌های تجزیه‌طلب به دنبال تصاحب سلاح‌های سنگین و استفاده از آنها نخواهند بود؟

بیشتربخوانید: مولوی عبدالحمید: ایران تنها مال روزه‌داران و نمازگزاران نیست، ایران مال همه است

4- اکنون نسبت به سال 57 نیروهایی که به دنبال تجزیة ایران هستند، قوی‌تر شده‌اند. کشورهای رقیب و دشمن نیز هیچ گاه تا این‌اندازه نسبت به اصل وجود کشور ایران کینه نداشته‌اند. در چنین وضعیتی هزارها نفر از نیروهای داعش که در کشورهای همسایه منتظر فرصتی برای رخنه به مراکز جمعیتی و عملیات انتحاری هستند، خطر اصلی نیستند. خطر اصلی کشورهایی مانند عربستان و ترکیه هستند و با تضعیف حکومت مرکزی حتی کوتوله‌هایی مانند امارات و بحرین و جمهوری آذربایجان و کردستان عراق نیز نسبت به خاک ایران عزیز طمع می‌کنند.

مرزهای ایران در کل تاریخ فقط در چهل سال گذشته بدون تغییر مانده است. این ثبات مرزها به دلیل قدرت حکومت مرکزی است. با تضعیف این قدرت مداخلات خارجی و ادعاهای مرزی نیز به بحران‌های بالا اضافه خواهد شد. در همان یک ماه نخست خودروهای نظامی با پرچم کشورهای امارات و ترکیه و کردستان عراق در شهرهای مختلف مرزی مانند بوموسی، تبریز و سنندج مشاهده خواهند شد. بنابراین تلفات مردمی ناشی از مداخلات خارجی و دفاع از مرزهای ایران در برابر طمع کشورهای بیگانه را نیز به تلفات بالا اضافه کنید.

فقط به نقش نفت خوزستان در زندگی میلیون‌ها شهروند ایرانی توجه کنید. نیروهای تجزیه‌طلب زیادی هستند که این نفت را متعلق به سرزمین مورد ادعای خود می‌دانند. حکومت کنونی ایران برای حفظ خوزستان و اروندرود تجاوز عراق را با پیروزی به پایان رساند. توجه کنید که همین الان اگر نیروی انتظامی نباشد، یک گروهک به راحتی می‌تواند جریان انرژی به شهرهای بزرگ را قطع کند. اگر بعد از تضعیف حکومت مرکزی ایران گروه‌های تجزیه‌طلب برای یک ماه جریان انرژی را قطع کنند، آیا در تهران بدون آب و برق و گاز و بنزین تلفات میلیونی رخ نمی‌دهد؟ کدام دسته از جوانان آشوبگری که به خیابان می‌آیند می‌توانند تضمین کنند با تضعیف دولت جریان آب و دارو و خوراک و سوخت برای جمعیت میلیونی شهرهای بزرگ قطع نمی‌شود؟ گروه‌های خرابکار زیادی هستند که تمایل دارند در تاسیسات هسته‌ای خرابکاری کنند و اگر حکومت مرکزی ایران تضعیف شود، کدام یک از گروه‌های مخالف نظام توان جلوگیری از نشت اورانیوم را دارند؟

5- در چند دهة اخیر بحران آب در کشور باعث اختلافات قومی و استانی شده است. به عنوان نمونه اکنون با مراقبت نیروی انتظامی آب آشامیدنی از استان الف به استان‌هایی مانند ب وج می‌رسد و زندگی میلیون‌ها نفر وابسته به تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای تداوم جریان این آب است. ولی برخی از کشاورزان استان‌های الف وب ادعای مالکیت این آب را دارند. در چنین وضعیتی به محض تضعیف قدرت نیروی انتظامی آب از سرچشمه قطع خواهد شد و حتی به استان ب نیز نمی‌رسد و میلیون‌ها نفر در کویر مرکزی ایران از آب آشامیدنی محروم خواهند شد. اختلافات محلی و گسل‌های قومی و زبانی و محلی از این دست در تمام مناطق کشور وجود دارد که با تضعیف قدرت مرکزی فعال خواهند شد و با توجه به حجم اسلحه‌ای که در جامعه پخش خواهد شد،‌ هر کدام قابلیت بحران‌‌سازی و تخریب زیادی دارند.

اینکه در حوادث اخیر بیشتر مردم از ترس به خیابان‌ها نیامدند اهانت به مردم شجاع این کشور است. سیاستمداران غربی نیز سالهاست گمان می‌کنند اگر مردم ایران را از نظر اقتصادی رنج بدهند، آنها شورش خواهند کرد. اما سکوت مردم ایران از ترس نیست. مشکلات اقتصادی نیز در ایران با اینکه زیاد است، اما باعث شورش نمی‌شود. مردم ایران تاریخ قرن‌ها ناامنی را در ذهن خود دارند و این ذهنیت تاریخی به آنها یاد داده است که برای هر پیشرفت و تغییری نخست باید امنیت وجود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
زالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
6
مگه طالبان دشمن ج اسلامیه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شریعتندار جان اگر مردی و انسانیت در وجودت هست بجای پاچه خواری و پاچه گیری و تهمت و افترا و فحش و ناسزا فکر پیشرفت واقعی و منطقی باش. بنطرت تا کی می تونی به این .... ادامه بدی
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
8
هنرشما تهمت زدن به مخالفین منافع شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
9
خود کیهان یادش رفته؟! عجب! اونی که ثنای طالبان می گفت کیهان بود. چاپ کردی تو اینترنت پخشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
5
چرا در خیابان و بازداشتگاه آدم کشتید؟ چون مثلا علیه کسی شعار دادند؟ خب بدهند آنقدر بدهند گلوی شان پاره شود خسته سوند برگردند خانه. دوشکا در شهر مستقر کردی تعجب می کنی چرا مردم می خواهند مسلح شوند؟!! کسی را که فقط شعار روی دیوار نوشته را با گلوله کشتید خب دفعه بعد دیگری با اسپری بعلاوه اسلحه می رود شعار می نویسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
8
توهمات و خزعبلات کیهان و مدیر مسئولش(شریعمتداری) ادامه داره.کیهان بیننده نداره شما و رسانه های دیگه جوک های بی مزه و تلخ اونو پخش میکنید مثلاهر چی میشه شریعتمداری میگه تنگه هرمز رو ببندیم رو پخش میکنید و مثل این چرت و پرتی که حالا گفته که به دور از واقعیت هستش و هرآدم منصف و باوجدانی پی به رذالت و خباثت نویسنده میبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
6
مشکل مولوی عبدالحمید نیست. فرض کن همین امروز مولوی عبدالحمید اعلام کرد هرچه در جمعه سیاه زاهدان کشتید فدای سرتان خوب کاری کردید آیا مشکل شما حل می شود!؟
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
سلام ؛ توقع داشتین از جیش ظلم که ماموران می‌کشند با گل شیرینی استقبال کنیم؟
بیشعور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
6
آخه اگر طرفداران مولوی عبد عزیز از طرف طالبان مسلح میشدند که جنگ در می گرفت ،،،پس چرا شما آنها را میکشید ولی آنها حتی یک تیر هم میانداختند ،؟؟
مردم از ترس نیست که اعتراض نمیکنند ،،،از بی رحمی و تبعیض است که بخاطر آتش زدن سطل زباله ، و بلندی صدای اعتراض آنا را اعدام میکنید ،اعتراض نمیکنند ،،ولی شما هم کر و کور هستید که در رای گیری ها صدای مردم را نمی شنوید ،،کاش شرکت در رای گیری را اجباری میکردید تا ببینید تعداد آرا باطله چقدر از کل آرا دیگر بیشتر است ،!!لطفا رای گیری را اجباری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
5
اوضاع از هرچه فکر می کنی خراب تر است خانواده نیروی های مسلح خجالت می کشند دفترچه بیمه شان را ارائه دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
7
فعلا در تمام دنيا فقط حاکمیت ایران و چین هستند که با طالبان رابطه‌ نزدیک دارند حالا موقع خراب کردن یه نفر می‌رسه طالبان می‌شه بد،؟از عجایب حسین بازجو هر چی بگی کم گفتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
5
روزینامه کیهان! ۴۳سال مطالب خلاف واقع و علیه مردم مطلب نوشتی. تو فکر میکنی گوش مردم بدهکار حرف های تو است. وقتی داری در مورد افراد مطلب می نویسی ، دقت کن طرف مقابل کیه. در کشور یک سری چهره‌ها مورد اعتماد مردم هستند به دلایل مختلف. مثل هنر پیشه ها ، ورزشکاران و افراد باسوادی مثل مولوی عبدالحمید. تو در واقع برای مسئولین مطلب می نویسی همین وبس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
4
هیچ وطن دوست و ایرانی حاضر به سوریه سازی ، تجزیه و،،، خاک این کشور نیست ولی در حاضر موضوع حاکی از این مطلب است که سیاست های فعلی کشور مورد پذیرش عموم مردم نیست.
روزنامه کیهان این را قبول دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
4
عزیزم ثبات حکومت ایران به خاطر ریخت و پاش هایی بود که در داخل و خارج میکرد الان که کفگیر خورده به ته دیگ بی ثباتی مشهود شده این امنیتی هم که منتش رو به سر مردم میذارید بیشتر به نفع مافیای زر و زور
عمدتا غیر ایرانی بوده تا ایران و ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
4
در ضمن اگه واقعا اونی هستی که میگی یک رفراندوم بذارید و در شرایطی کاملا مسالمت آمیز قدرت رو تحویل اکثریت مر م بدهید از اولش هم انقلاب شد برای دمکراسی شما چهل و اندی سال نتوانستین بعیده چهار هزار سال دیگه هم بتونید فقط سرمایه های انسانی و مالی و مذهبی کشور رو دارید فدای یک جریان سیاسی .. میکنید همین
پاسخ ها
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
سلام : تو دنیا کدوم کشور ۲بار رفراندوم گذاشته که ایران الآن بزاره : چرا حرف منافقا را تکرار می‌کنی
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
4
چند پرسش:
1- چرا کیهان در حال معرفی سناریوی پس از آشوب است؟
2- چرا کیهان از کشورهای اصلی ایجاد آشوب و اعمال تجزیه مانند انگلیس و آمریکا و فرانسه و روسیه و چین ..صحبتی به میان نمی آورد؟ آیا واقعا تهدید کننده اصلی ایران ، عربستان و ترکیه می باشند؟
به نظر بنده می رسد آنچه کیهان در مورد آن صحبت می کند ایجاد امنیت از طریق " ترس" است! جناب کیهان ، "امنیت پایدار" از طریق ایجاد "ترس" برقرار نمی شود! امنیت پایدار از طریق حل شکاف ها و بحرانهایی ایجاد می شود که موجب اعتراضات مردمی شده است. بدیهی است این اعتراضات در اساس ریشه داخلی دارد اما طبیعتا "در صورت تدوام " توسط کشورهای خارجی به سمت منافع خودشان کنترل می شود. تداوم دهنده اعتراضات در اصل افراد و گروه های تندرو و ریاکار و مقدس مآب و شعاری هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه در سناریوی کشورهای خارجی( منظور کشورهای همسایه نیستند!) بازی می کنند! ..راه حل " عدم تداوم" اعتراضات مردمی و تبدیل نشدن آن به کانالهایی برای سو استفاده دشمنان ایران، تنها از مسیر حل مشکلات کشور که آن هم وابسته به حل بحران مدیریت کشور است، انجام خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال دشمن اصلی داخلی هستییم باید ببینیم چه کسانی مانع حل بحران مدیریت کشور هستند؟! چه کسانی با انتخابات نمایشی موجب وارد کردن افراد ناشایسته در انواع نهادهای تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور از شوراها شهر و روستا تا مجلس و تا ریاست جمهوری شده اند؟ چه کسانی بر انتصاب افراد نالایق در مهمترین نهادهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور اصرار می ورزند؟ ..اینها همان هایی هستند که اعتراضات مردم را به سوی سو استفاده دشمنان ایران هدایت می کنند، پس هم اینها همکاران و مزدوران دشمنان ایران هستند.
در ضمن اینقدر بین ایران با کشورهای همسایه تنش ایجاد نکنید، ایجاد تنش میان ایران با کشورهای همسایه طرح دیگر دشمنان ایران است. آیا هنوز روزی نرسیده که از جنگ تحمیل شده به ملتهای ایران و عراق درس بگیریم؟ - با تشکر از رویداد 24 .
پاسخ ها
محب وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
سلام : حرفهای کیهان کاملا منطقیه : اما شما معلومه که منافقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
4
2
مسلمانان نماز جمعه که می خوانند خداوند در پایان گفته
فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
و چون نماز پايان يافت، در زمين پراكنده شويد و رزق خدا را طلب كنيد و فراوانش ياد كنيد. باشد كه رستگار شويد اقا من جای ندیدم مردم را دعوت به دعوا ترور فحش و دشنام و تفرقه کند چرا اینقدر تروریسم در بلوچستان از اول انقلاب اینهمه هزینه امنیت توسط چه کسانی از سفره فقیر یتیم دزدیده شده و می شود؟ واقعا مکانی که ایستادید که خروجی آن این است خدا می فرماید مسجد ضرار چنیین بود
پاسخ ها
محب وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
سلام : بخدا که حرف دل ملت ایران زدی : اللهم عجل لولیک‌الفرج ، آمین
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
6
یعنی مردم همین زندگی نکبت بار را ادامه دهید.
تحلیل های کذب برای ترساندن مردم.
زندگی های لاکچری برای جناب شریعتمداری وهمپالکی هایش
کاسبان تحریم ومرگ تدریجی برای ۹۰ درصد مردم که أرزوی مرگ دارند.
طوران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
4
0
تابع ال سعود نباش حکومت عربستان برده شیرده و از ایالاتهای سردمدار دزدان کشورهای جهان امریکا است از القاعده داعش پهلوی صدام نخست وزیر ژاپن و گروهای دیگر عبرت بگیر سنگ آنها را به سینه نزن تو بجای تلاش تشکیل تروریسم کارگاههای تولیدی امنیت بوجود اید می آیند و مردم فقیر و ضعیف شغل ثابت و درآمد ثابت پیدا می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
طوران خانم تحلیل شما کاملا اشتباه است!! غلط املایی و دستوری هم زیاد داشتین!! بیشتر توجیه ظلم و ستم است تا تحلیل سیاسی...!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
5
حسین باز جو فقط به دنبال تشنج - انزاوای سیاسی و اقتصادی ایران است. این دقیقا همان چیزی هست که اسراعیل می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
به نظر من شریعتمداری جاسوس اسرائیله چون همه گفته هاش به ضرر مردم ایرانه وبه نفع اسرائیله وباعث تفرقه میشه
ناشناس
|
Finland
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
1
2
میخواستید میراث شوم رضاشاه در تمرکز گرایی را به کنار بگذارید و اقوام را در قدرت و ثروت دخیل کنید تا امروز نگران تجزیه کشور نداشته باشید. در همین دولت رئیسی چند تن از دولتمردان بلوچ یا کورد یا لر و عربند؟؟ چند مقام و مسئول و سیاستمدار در ایران از دل اقوام به رده های بالا رسیده اند؟؟ چه اکنون و چه در زمان شاه!!
مملکتی به زور چسب و پاشنه کش و بدون در نظر گرفتن حقوق گروههای مختلف قومی و نژادی ...برتری یک قوم بر مابقی اقوام کشور اداره شود باید هم حاکمان ان جامعه نگران تجزیه شدنش باشند.
نظرات شما
پیشخوان