تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مذاکرات محرمانه تاج؛ سرمربی بزرگ روی نیمکت ایران!

در حال حاضر بیش از دو ماه از حذف تیم‌ملی از جام‌جهانی می‌گذرد و هنوز حتی مشخص نیست که فدراسیون به دنبال سرمربی خارجی است یا داخلی؟

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ اگر برای شما سوال است که چرا هنوز سرنوشت نیمکت تیم ملی بزرگسالان روشن نشده، با دقت این مطلب را بخوانید. اگر بخواهیم فضای کلی را برای شما توصیف کنیم حقیقت این است: «فردا شبیه دیروز و هر روز تکرار روز دیگر است.» در حال حاضر مدیریت فدراسیون به معنای واقعی از ریسک و خطر کردن هراس دارد. ماجرای سرمربیگری تیم ملی فقط به یک انتخاب فوتبالی ختم نمی‌شود و تا این لحظه هیچ اجماع بزرگی روی هیچ‌کدام از گزینه‌های مطرح شده وجود ندارد. تنها چیزی که روی آن اجماع است یک موضع است: تیم ملی یک مربی مدیر و قدرتمند می‌خواهد! 

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی اختصاصی از پشت‌پرده وضعیت تیم ملی و تحرکات برای انتخاب سرمربی حول و محور نام‌هایی چون کی‌روش، برانکو، استراماچونی، قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی و یکی دو مربی خارجی دیگر منتشر کردیم. کی‌روش در شرایط کنونی مخالفانی جدی در بین برخی مسئولان پیدا کرده و هیات‌رئیسه هم موافق او نیست. امیر قلعه‌نویی مربی است که لابی‌های سیاسی-ورزشی مهمی درباره او صورت گرفته و در بعضی حوزه‌ها نقطه‌نظرات مثبتی روی انتخاب او وجود دارد و اصلی‌ترین گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی است.  فرهاد مجیدی اما طبق شنیده‌ها رایزنی‌هایی کلی و ابتدایی با مدیران ارشد فدراسیون فوتبال داشته که هنوز منجر به توافق نشده است.

برانکو ایوانکوویچ اما رسما پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را رد کرده و تاکید داشته به کارش در عمان ادامه خواهد داد و تمایلی به حضور در راس کادر فنی تیم ملی ایران ندارد و با اینکه اراده جدی برای بازگشت او به تیم‌ملی وجود داشت، پروژه منتفی شد! شانس استراماچونی اما به‌خاطر ترس از رفتارهای شخصی او و پشت کردن به قرارداد در شرایط سخت، تقریبا نزدیک به صفر شده و با اینکه هنوز برنامه برای مذاکره با او وجود دارد، باید بحث سرمربیگری او در تیم ملی را فراموش کنیم. 

ادعای فدراسیون: با گزینه‌های آزاد مذاکره می‌کنیم
اما بعد از مطرح شدن نام خمز برای نیمکت تیم ملی با یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم تا صحبتی با او داشته باشیم. وی که تاکید داشت نامش فاش نشود با رد مذاکره با مربی اسپانیایی تراکتور گفت: «اصلا موضوع این نیست که خمز گزینه مناسبی برای تیم ملی است یا نه، واقعیت امر این است که تاکید وزیر ورزش این بوده که به سراغ مربیانی که در باشگاه‌های پرطرفدار کار می‌کنند نرویم؛ چراکه جدایی سرمربی آنها تاثیر منفی در آینده تیم‌شان خواهد گذاشت و آن وقت هواداران آن تیم، فدراسیون یا وزارت ورزش را مقصر می‌دانند. با توجه به همین مساله فدراسیون فقط با مربیانی که تحت قرارداد باشگاه یا فدراسیونی نیستند مذاکره می‌کند، مگر اینکه آن سرمربی بنا به دلایلی خودش با آن باشگاه یا فدراسیون قطع همکاری کند یا اینکه بندی در قراردادش باشد که راحت بتواند جدا شود.» 

بیشتربخوانید: سرمربی سابق تیم ملی: مربی ایرانی در حد تیم ملی نداریم/ نمی‌توانیم یک آدم دیوانه را بیاوریم!

تکلیف سرمربی تیم ملی چه زمانی مشخص خواهد شد؟
در حال حاضر بیش از دو ماه از حذف تیم ملی از جام‌جهانی می‌گذرد و هنوز حتی مشخص نیست که فدراسیون به دنبال سرمربی خارجی است یا داخلی؟ در این مورد انتقادات زیادی متوجه مسئولان فدراسیون است. فرد مسئول در فدراسیون در پاسخ به این سوال  گفت: «به هر حال پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی زمانبر است و باید مسائل زیادی را درنظر داشت. آنچه مشخص است فدراسیون در این دو ماه بیکار نبوده و اقداماتی که لازم بوده را برای انتخاب هرچه بهتر سرمربی تیم ملی انجام داده است. طبق برنامه‌ریزی که داشته‌ایم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید در 10 روز اول اسفندماه سرمربی تیم ملی را معرفی خواهیم کرد. البته اینکه گزینه نهایی خارجی باشد یا ایرانی هم باید بگویم که هر دو احتمال وجود دارد. هم با گزینه‌های داخلی صحبت‌هایی شده و هم اینکه گزینه‌های خارجی هم مدنظرمان هستند که ان‌شاءالله در همان زمان اعلام‌شده سرمربی تیم ملی را معرفی خواهیم کرد.»

مذاکرات سکرت با مربی خارجی
اما اخبار رسیده از فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که مهدی تاج به دنبال این است یک مربی مطرح خارجی با کارنامه قابل قبول را به تیم ملی بیاورد؛ چراکه قلبا دوست ندارد جانشین کارلوس کی‌روش، سرمربی ایرانی باشد. از این‌رو مذاکرات فدراسیون با مربیان خارجی غیر از مربیانی که در بالا نام برده شد در حالت کاملا سکرت در حال انجام است. مربی بزرگ کارنامه‌دار با سبک فنی قابل قبول که مدیریت قوی داشته باشد گزینه دلخواه جامعه فوتبال و مدیریت است ولی به این شرط که مربی مورد نظر مقابله با فشارهای بیرونی و مخرب را بلد باشد و تحت‌تاثیر قرار نگیرد. اگر این موضوع‌ حل شود، ممکن است شاهد رونمایی یک اسم ویژه و ‌جدید برای تیم ملی باشیم.

منبع: فرهیختگان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تیم ملی فوتبال
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
خخخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
دوباره پول بازی در جام جهانی بسمت فدراسیون سرازیر شد،،دنبال راهکار برای چپاول میکردند ،و مانند سری قبلی ،انواع و اقسام بیماری و استعفاا
نظرات شما
پیشخوان