تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
امیر عبداللهیان در دیدار با رییس‌جمهور نیکاراگوئه:

آمریکا اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد/ هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر نیکاراگوئه ندارد.

آمریکا اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد/ هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «دانیل اورتگا» رییس جمهور نیکاراگوئه در جریان سفر به این کشور آمریکای لاتین، در بخشی از سخنان خود با بیان این که ما پیشرفت و توسعه نیکاراگوئه را پیشرفت و توسعه ایران و منطقه می‌دانیم، گفت: دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا تلاش زیادی کرد که صادرات نفت ایران را در سایه تحریم به ادعای خودش به صفر برساند و ما در ایران تلاش کردیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفتگو با ایران است از جمله این که اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد.

وی خطاب به رییس جمهور نیکاراگوئه ادامه داد: شما اشاره کردید اهداف آمریکایی‌ها از مذاکره با ملت‌ها و دولت‌های مستقل چیست. ما در فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم و فاصله نگرفته‌ایم و در میز مذاکره با اقتدار، منطق و عزت، منافع ملی کشور را پیگیری کرده‌ایم.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشور دوست و برادر نیکاراگوئه ندارد. مردم و دولت ایران با قدم‌های محکم در مسیر پیشرفت و استقلال کشور گام‌های قوی خود را برمی‌دارند.

امیرعبداللهیان همچنین خطاب به مقامات نیکاراگوئه اظهار کرد: ما در حال برنامه‌ریزی سفر جناب آقای رئیسی رئیس جمهور ایران در آینده به آمریکای لاتین از جمله کشور نیکاراگوئه هستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
2
آمریکا اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد/ هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم .
پس چرا مذاکره نمیکنید؟شما که پدر مملکت و مردم رو در آوردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
2
چقدر بدبختیم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
کشورهای غربی باید منافقین را برای محاکمه به ایران تحویل دهند
کشورهای غربی که خواهان بهبود روابط با ایران هستند باید منافقین را برای محاکه به ایران تحویل دهند.
در حال حاضر از گروهک تروریستی منافقین تنها یک نام برای خودشان باقی مانده است. آنها به دلیل جنایاتی که در طول تایرخ علیه ملت ایران و عراق انجام داده‌اند در میان افکار عمومی دنیا جایگاهی ندارند.
گروهک تروریستی منافقین همواره افکار تروریستی و انحرافی دارند لذا موجب خشم و نفریت مردم عراق شده‌اند که چند روز گذشته ما شاهد بودیم که تعدادی از آنها به دست مردم عراق از بین رفتند و تنها تعدادی از افراد سالخورده در این گروهک باقی‌ مانده‌اند.
کشورهای غربی باید گروهک تروریستی منافقین را از کشور خود بیرون کرده و آنها را برای محاکمه به ایران تحویل دهند چراکه این افراد جنایات زیادی را علیه ملت و دولت ایران انجام داده‌اند و باید به پاسخگوی جنایات خود باشند.
کشورهای غربی باید بدانند که حضور منافقین موجب به خطر افتادن امنیت آنها خواهد شد و باید آنها را در لیست گروههای تروریستی قرار دهند تا مردم دنیا از جنایات این گروهک تروریستی در امان بمانند.
اخراج این گروهک تروریستی از پادگان اشرف و خاک عراق، موجب بازگشتن امنیت به منطقه خواهد شد چراکه آنها همواره به آلت دست کشورهای غربی در خاورمیانه تبدیل شده بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
آمریکا اصرار فراوانی برای مذاکره مستقیم با ایران دارد/ و این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا جنایتکار تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با برنامه پهپادی ایران اعمال کرد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان