تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
آموزش و پرورش قم:

در ۴ مدرسه از ۵ مدرسه‌ای که مسمومیت دانش آموزان گزارش شده، هیچ نوع آلودگی‌ای شناسایی نشد

سیامک محبی مدیر ناحیه چهار اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: استرس ناشی از احتمال مسمومیت دریکی از مدارس دخترانه دراین استان، ۱۸ دانش آموز را راهی مراکز درمانی کرد. محبی ادامه داد: دانش آموزان به دلیل آشفتگی اوضاع مدرسه و با توجه به حوادث مشابه به دلیل بار روانی دچار اضطراب و استرس شدند و آنچه مشهود بود بیشتر اضطراب دانش آموزان بود و دانش آموزی با شرایط وخیم نداشتیم.

در ۴ مدرسه از ۵ مدرسه‌ای که مسمومیت دانش آموزان گزارش شده، هیچ نوع آلودگی‌ای شناسایی نشد

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: مدیر ناحیه چهار اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: استرس ناشی از احتمال مسمومیت دریکی از مدارس دخترانه دراین استان، ۱۸ دانش آموز را راهی مراکز درمانی کرد.

سیامک محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم امروز ۱۶ بهمن‌ماه طی سخنانی در رابطه با آخرین وضعیت شرایط جسمانی دانش آموزانی که دچار مسمومیت شده بودند، عنوان کرد: با اطلاع مرکزیت فوریت اورژانس یک تیم کامل پزشکی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و طبق بررسی‌های اولیه دانش آموز بدحالی نداشتیم.

محبی ادامه داد: دانش آموزان به دلیل آشفتگی اوضاع مدرسه و با توجه به حوادث مشابه به دلیل بار روانی دچار اضطراب و استرس شدند و آنچه مشهود بود بیشتر اضطراب دانش آموزان بود و دانش آموزی با شرایط وخیم نداشتیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: با توجه به نمونه‌های خونی که از دانش آموزان در مدارس گرفتیم شرایط آن‌ها طبیعی بوده، البته بنا به احتیاط و وظیفه ۱۸ نفر از دانش آموزانی که والدین آن‌ها درخواست آزمایش از فرزندانشان داشتند به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند که طبق بررسی‌ها سالم بودند و در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

همچنین محمدی مدیر ناحیه چهار اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: استرس ناشی از احتمال مسمومیت دریکی از مدارس دخترانه دراین استان، ۱۸ دانش آموز را راهی مراکز درمانی کرد.

محمدی با اشاره به اخبار منتشره درخصوص مسمومیت در برخی مدارس دخترانه قم اظهار کرد: با اعلام احتمال مسمومیت دانش آموزان در ۵ مدرسه، طبق دستورالعمل ابلاغی به مدارس در چنین حوادثی، در اولین گام مدیران مدارس با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست اعزام آمبولانس کردند.

وی افزود: از این تعداد تنها از ۲ مدرسه تعداد ۲۱ نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی شهید بهشتی قم منتقل شدند.

محمدی بیان کرد: طی بررسی‌های تخصصی توسط آتش نشانی و مرکز بهداشت استان در ۴ مدرسه هیچ نوع آلودگی شناسایی نشده و تنها در مدرسه دخترانه امامی بدلیل نقص در سیستم گرمایشی ۳ دانش آموز بدلیل مسمومیت با منوکسیدکربن به بیمارستان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه برابر اعلام متخصصان اورژانس ۱۸ دانش آموزان مدرسه دخترانه میثم‌تمار قم بدلیل عدم مدیریت مناسب شرایط دچار اضطراب شده اند گفت: از ۳ مدرسه دیگر هم هیچ دانش آموزی به بیمارستان اعزام نشدند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
پیشخوان