تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

رایزنی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره ایران

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، دوطرف در این دیدار به تبادل دیدگاه‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در این خصوص پرداخته و «آخرین تحولات منطقه و جهان و تلاش‌های انجام‌ شده در این خصوص به‌ویژه در رابطه با تقویت امنیت و صلح جهانی» را مورد بحث قرار دادند.

رایزنی وزیر خارجه عربستان و بورل درباره ایران

رویداد۲۴ اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از انجام این دیدار خبر داد اما به موضوع ایران در جریان گفت‌وگوهای دو طرف اشاره نکرد. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «جوسپ بورل، امروز در بروکسل با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی و احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد تا راه‌های احیا و پیشبرد روند صلح خاورمیانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را بررسی کنند.»

این درحالیست که طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، دوطرف در این دیدار به تبادل دیدگاه‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در این خصوص پرداخته و «آخرین تحولات منطقه و جهان و تلاش‌های انجام‌ شده در این خصوص به‌ویژه در رابطه با تقویت امنیت و صلح جهانی» را مورد بحث قرار دادند.

در این دیدار همچنین «به روابط عربستان سعودی و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت و حمایت از آن در تمام زمینه‌های مورد همکاری و هماهنگی‌های مشترک پرداخته شد.»

برچسب ها: عربستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان