تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

ادعای دوباره آمریکا: پهپاد‌های ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده می‌شود

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: شواهد درباره کاربرد پهپاد‌های ایران در منطقه و اوکراین رو به افزایش است.

پهپاد‌های ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین

رویداد۲۴ بر اساس این گزارش، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توئیتری مدعی شد که شواهد درباره کاربرد پهپاد‌های ایران در منطقه و اوکراین رو به افزایش است.

وی در ادعایی نوشت: رژیم ایران مدام آن را انکار می‌کند، اما شواهد روی هم جمع می‌شوند. پهپاد‌های ایران در منطقه و توسط روسیه در جنگ بی رحمانه خود علیه اوکراین استفاده می‌شود.

این در حالی است که «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در پیامی توییتری از دیدارش با معاون وزیر خارجه عمان و رایزنی با وی در خصوص ایران خبر داد.

در پیام توییتری نماینده آمریکا در امور ایران در این خصوص آمده است: دیدار عالی با شیخ «خلیفه الحارثی» (Sheikh Khalifa Al Harthy) (معاون وزیر خارجه عمان) در عمان داشتم.

«رابرت مالی» در این خصوص ادامه داد: ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم. من همچنین از عمان برای کمک به آزادی باقر نمازی قدردانی کردم.


بیشتربخوانید: چرا غرب نگران همکاری گسترده نظامی ایران و روسیه است؟


تکرار ادعا‌ها درباره ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین در حالی است که امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پیش از این تاکید کرده بود: ایران به طور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و علیرغم موافقتنامه همکاری‌های دفاعی دوجانبه، هرگز به طرف‌های جنگ، سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین المللی سخن می‌گفت: استدلالات ایران پیرامون رد ادعا‌های کشور‌های غربی مبنی استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را مطرح کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا دیگر کشور‌ها را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده در حالی که آن‌ها خود به نقض فاحش همه تعهدات حقوقی تحت همان قطعنامه ادامه می‌دهند. مثال بارز این نقض تعهد، خروج غیر قانونی ایالات متحده از توافق هسته‌ای و تداوم این نقض تعهد در زمان حال به عنوان اهرمی برای چانه زنی می‌باشد. اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد آمره حقوق بین الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پهپاد ایرانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان