تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

عربستان: خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای با حضور کشور‌های منطقه هستیم

وزیر امورخارجه عربستان سعودی اعلام کرد که عربستان خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای، اما با دیدی جامع‌تر و مشارکت کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

عربستان: خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای با حضور کشور‌های منطقه هستیم

رویداد۲۴ شرق نوشت: وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که ریاض خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای، اما با دیدی جامع‌تر و مشارکت کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که ریاض در روابط با واشنگتن، منافع ملی خود را در نظر می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا و عربستان سعودی باوجود اختلاف‌نظر پیرامون برخی موضوعات، روابط خوبی با یکدیگر دارند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز اعلام کرد که عربستان خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای، اما با دیدی جامع‌تر و مشارکت کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

فیصل بن فرحان همچنین مدعی شد: «پیش از این در خصوص پهپاد‌های ایران هشدار داده بودیم و این پهپاد‌ها هم اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند».

بن فرحان با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد: «موضع شورای همکاری یکپارچه بود و ما از گفتگو برای حل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم».

وی در ادامه افزود که دستیابی به سلاح هسته‌ای از سوی یک کشور همه را به بررسی گزینه‌های خود وا می‌دارد گسترش تسلیحات در منطقه به نفع هیچکش نیست، ما از خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین با تاکید بر اینکه این کشور به گفتگو با کی‌یف و مسکو برای دستیابی به راه‌حل ادامه می‌دهد، افزود: ما از روسیه و اوکراین درباره تمایل به مذاکره شنیدیم، اما مسائل بین آن‌ها پیچیده است.

وی تصریح کرد که روابط کشورش با روسیه خوب بوده و این موضوع برای باز ماندن در‌های گفتگو برای همه مفید است.

 فیصل بن فرحان در خصوص فلسطین نیز اعلام کرد که ما در رابطه با ایجاد راهکاری برای صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مسئولیت اخلاقی داریم. ما نیازمند ایجاد راه‌حلی برای موضوع فلسطین هستیم و شهرک‌سازی و خشونت‌ها باید متوقف شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص سوریه تاکید کرد که در جهان اتفاق نظر وجود دارد که وضعیت کنونی سوریه نباید ادامه یابد و می‌بایست به وضعیت آوارگان سوری در خارج از کشور و جنبه انسانی آن رسیدگی شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی سه‌شنبه با «دلفین پرانک» رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در این خصوص و نیز بحران روسیه و اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد که فیصل بن فرحان و پرانک در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه از جمله تقویت صلح و امنیت جهانی گفتگو کردند.

فیصل بن فرحان و دولفین پرانک در خصوص روابط دوجانبه و و همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفتگو کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
2
1
حرف های خوبی زده مشکلی نیست البته در رابطه با ایران انتطار نباید داشت با گفتن مرگ بر ال سعود خائن چیزی بهتر عنوان شود کشور ایران و مسؤلین مقدس دیگه دارند نفس آخرشون را می‌کشند چون در رابطه با اقتصاد مثل...... تو..... موندن و رانت خودشون را می خورند و چند صباحی دارند جمع و جور میشند تا.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
0
مرگ بر آل سعود خائن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان