تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمد حسن آصفری:

مسمومیت سریالی دانش آموزان یک اقدام بیولوژیک است/ مسئولین در شناسایی عوامل این اقدامات تعجیل کنند

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولین دیر متوجه شدند که مسمومیت سریالی دانش آموزان یک اقدام بیولوژیک است لذا اطلاع رسانی ضعیفی در این موضوع داشتند و امروز باید در شناسایی عامل یا عاملین این اقدامات تعجیل کنند.

مسمومیت سریالی دانش آموزان یک اقدام بیولوژیک است/ مسئولین در شناسایی عوامل این اقدامات تعجیل کنند

رویداد۲۴ محمد حسن آصفری در گفتگو با شفقنا درباره نحوه پاسخگویی و شفاف سازی مسئولین نسبت به مسمومیت سریالی دانش آموزان، اظهار کرد: مسئولین مربوطه باید به طور دقیق در این موضوع پاسخگو باشند، اما متأسفانه دیر متوجه شدند که این اقدام می‌تواند «بیولوژیک» باشد لذا اطلاع رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بود.

وی گفت: امروز باید دلهره‌ای که در میان خانواده‌ها وجود دارد را رفع کنند، همانطور که رییس جمهور هم دستور دادند دستگاه‌های امنیتی و سازمان پدافند غیرعامل باید نسبت به بررسی و شناسایی عامل یا عاملین این اقدام تعجیل کنند و به این امر سرعت ببخشند و اجازه ندهند که مردم دل نگران سلامت فرزندان خود باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید هر چه سریعتر تکلیف علت مسمومیت دانش آموزان روشن شود، گفت: طبق گزارش‌هایی که تاکنون به دست ما رسیده، علت مسمومیت‌ها گاز‌های خاصی بوده، اما اینکه این گاز‌ها به چه طریقی در داخل کلاس‌های مدارس منتشر شده و آیا این گاز‌ها جامد یا مایع بوده، فعلاً در حال بررسی و پیگیری است.

نماینده مردم اراک در مجلس، عنوان کرد که باید مشخص شود که نوع این گاز‌ها چه بوده و این اقدامات توسط چه کسانی صورت گرفته و هدف اصلی این افراد چیست.

آقای آصفری معتقد است که مسمومیت سریالی دانش آموزان می‌تواند یک نوع اقدام «بیولوژیک» باشد که بایستی سازمان پدافند غیرعامل و دستگاه‌های امنیتی به سرعت در شناسایی عامل یا عاملین اقدام کنند. وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و تحقیقات باید تدابیر لازم را در مدارس به عمل آورند تا پس از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
خاقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
1
شما که بموقع متوجه شدید چرا آب و برقشان را مجانی کردید؟
نظرات شما
پیشخوان