تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
عضو فراکسیون روحانیت مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

ما به خدا وصلیم وضع‌مان این است وای به اینکه برویم سراغ شاهنشاهی/ حکومت برای رفراندوم مقاومت ندارد، مردم نمی‌گذارند

سیدسلمان ذاکر می‌گوید: ما با اینکه متصل به غیب الهی با ۱۲۴ هزار پیغمبر هستیم، وضعیت‌مان این است، وای به حال اینکه از این‌ها بریده شویم و برویم سراغ یک حکومت سلطنتی و شاهنشاهی یا سکولار جدید. اگر قرار بود با این‌ها وضعیت بهتر شود، زمان شاه وضع‌مان خوب بود و انقلاب نمی‌کردیم؛ شاهی که حتی از نفت خود مردم به مردم نمی‌داد.

سیدسلمان ذاکر

رویداد۲۴ محمد آیتی: سیدسلمان ذاکر چهره اصولگرای مجلس یازدهم در خصوص موضوع رفراندوم که این روز‌ها در کشور، بیش از هر زمان دیگری مطرح است و همچنین واکنش تند برخی افراد جناح اصولگرا به این موضوع، به رویداد۲۴ می‌گوید: در مورد موضع گرفتن نظام برای برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی که برخی می‌گویند، نظر من این است که نظام، موضع منفی نگرفته است، ضمن اینکه موضع‌گیری باید منطقی باشد. اول باید ببینیم که این موضوع آیا در دنیا مرسوم است یا خیر؟ و آیا در قانون اساسی این رفراندوم آمده یا خیر؟ در قانون اساسی گفته نشده که برای اصل نظام، رفراندومی برگزار شود. در قانون اساسی، رفراندوم نیامده، بلکه همه‌پرسی آمده است که یک مدل همه‌پرسی، همین انتخاباتی است که برگزار می‌کنیم. هر سال با انواع انتخابات، نیرو‌های مختلف و مجلس و وزرا را تغییر می‌دهیم. حتی رییس جمهور را هر دو دوره عوض می‌کنیم و همین تغییرات یک نوع رفراندوم هستند.

معلوم است برای ولایت فقیه رفراندوم برگزار نمی‌کنیم

وی می‌گوید: برای بعضی مسائل، از طرف حاکمیت می‌توانیم رفراندوم بگذاریم و نظر مردم را بشنویم و بعد، اقدام کنیم، ولی موضع اصولگرایان باید منطقی باشد و اگر توجیه‌پذیر نباشد، نتیجه عکس خواهد داد. دلیل اینکه در چند دهه گذشته، رفراندومی برگزار نشده، این است که باید اول ببینیم موضوع رفراندوم اصلاً چیست. الان بعضی انگشت‌شمار از معترضان می‌گویند که ولایت فقیه وجود نداشته باشد. خب معلوم است که برای چنین موضوعی رفراندوم نمی‌گذاریم، چون این موضوع، اصل قانون اساسی است. 

سیاست‌های کلی نظام را برای تعداد محدودی، برهم نمی‌زنیم

نماینده ارومیه در پاسخ به اینکه اگر معترضان انگشت‌شمار هستند، چرا برای اقناع‌شدن آن‌ها و بستن پرونده برخی موضوعات که مرتب مطرح می‌شود، رفراندوم برگزار نمی‌شود؟ گفت: توده مردم، قانون اساسی را قبول دارند و کل نظام بر اساس قوانین مادر و قانون اساسی حرکت می‌کند. ما سیاست‌های کلی نظام را برای تعداد محدودی، برهم نمی‌زنیم. اعتراضات فقط باید بر اساس همان سیاست‌های کلی و در قالب قانون اساسی حل شود و اجازه بدهیم معترضان حرف بزنند و بعد به دنبال راهکار‌های گره‌گشا و سازنده برویم. 

ذاکر می‌گوید: قوانین، توسط مجلس به روز می‌شود. در این سال‌ها، ده‌ها قوانین داشته‌ایم که بروزرسانی شده‌اند. مگر بانکداری اسلامی و قانون ارزش افزوده عوض نشد؟ مگر روند تسهیل صدور مجوز‌ها عوض نشد؟ یا مثلاً، قبلاً ۱۰ نفر پزشک جذب و استخدام می‌شد، ولی الان هزار پزشک استخدام می‌شوند. 

مردم واقعاً حق دارند عصبانی شوند

وی می‌گوید: اگر جمهوری اسلامی حرف معترضین و منتقدین را نشنود، مردم واقعاً حق دارند که عصبانی شوند. گاهی موضع‌گیری تند مسئولان و کارگزاران گذشته و فعلی در مقابل معترضین و مخصوصاً جوان‌های فعال و منتقدگرا، قابل قبول نیست. انقلاب، دین و عقلانیت ما از روی علم، حکمت و نقدپذیری است و حتی در برابر مسائلی مثل دین و ایدئولوژی و موضوعات سیاسی و اقتصادی کشور باید صبورانه عمل و ابهامات را برطرف کنیم. به قول رهبری، سوالات جوانان شبیه تحریم است. وقتی تحریم شدیم راهکار‌هایی را پیدا کردیم که قبلاً به عقل‌مان نمی‌رسید. اگر الان نمی‌توانیم پاسخگوی جوانان باشیم نباید آن‌ها را طرد کنیم، بلکه باید جوانان و پژوهشکده خودمان را تقویت کنیم. 

توده مردم، ۴۰ سال پیش با ۹۸ درصد آرا به اصل نظام رای دادند، پس پایه‌های نظام محکم است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: بعضی وقت‌ها، معترضان موضوعی را مطرح می‌کنند که برای نظام خوب است، در آن صورت مسئولان باید حرف مردم را بشنوند. اما اگر اعتراضات درباره اصل نظام باشد، قابل اغماض نیست. همین توده مردم، ۴۰ سال پیش با ۹۸ درصد آرا به اصل نظام رای دادند، پس پایه‌های نظام محکم است. فقط ما باید خودمان را برای جوانان از نظر اشتغال و... بروز کنیم و این به معنای بهم زدن پایه‌ها نیست. نباید به سمت یک حکومت سکولار و غربی که خودش متزلزل است، پیش برویم. الان نیاز به رفراندوم نیست، چون سوال اینجاست که برگشت ما به کجا خواهد بود؟ آیا قرار است یک حکومت جدید با کاستی‌های زیاد، جایگزین این نظام کنیم؟ 

حجاب خط قرمز نظام است

نماینده ارومیه در مورد رفراندوم در خصوص حجاب اجباری که چند ماهی است از سوی برخی افراد، عنوان می‌شود، گفت: موضوع حجاب، خط قرمز نظام است و موضوع در این رابطه، شفاف است و در قرآن هم صراحت دارد و اصلاً قابل تغییر نیست، منتهی حاکمیت باید طوری مدیریت کند که همه بتوانند راه سعادت را طی کنند. این مدیریت به معنای تحکم نیست، بلکه به معنای فرهنگ‌سازی است. اگر کسی با یک برنامه سازمان‌یافته از طرف استکبار جهانی بخواهد به بعضی ضروریات مثل حجاب آسیب بزند، آن موقع است که حاکمیت با جدیت مصر است، مقابله کند تا اصل موضوع از دستش خارج نشود. مبنای سیاست‌ها در مورد حجاب، مکتب رهبر معظم انقلاب و سردار قاسم سلیمانی است.

وی می‌گوید: اصولاً حکومت چند مدل است. حکومت مردم به مردم داریم، حکومت نخبگان بر مردم داریم و حکومت خداوند از طریق انسان‌های شایسته بر مردم را داریم که در حال حاضر، مدل آخر در ایران اجرا می‌شود. هیچ‌وقت کمونیست، حکومت اسلامی را انتخاب نمی‌کند و برعکس. آن‌ها خودشان واقعاً در کار خودشان مانده‌اند. این همه جنایت از کجا آمده؟ چون ساختارشان غلط است، پس چرا در حکومت جمهوری اسلامی جنایت نیست؟ بی‌عدالتی هست، اما جنایت نیست. بعضی معترضان می‌خواهند کشورشان مثل آمریکا شود که می‌گویند دموکراسی دارد. آمریکا مگر داعش را پرورش نداد؟ مگر داعش زنان و کودکان را نمی‌کشد و سرشان را نمی‌برد؟ مگر در آب غرق‌شان نمی‌کند و انسان‌ها را آتش نمی‌زند؟ ولی این کار‌ها در حکومت اسلامی نیست؛ بنابراین نوع حکومت‌ها قابل معامله نیست، چون بنا بر عقل است. ما اطلاعات کاملی توسط این دین الهی که از آسمان آمده داریم که سعادت انسان را تضمین می‌کند. حالا شما می‌گویید این عقل کامل را رها کنیم و برویم سراغ عقل ناقص بشری که خودش گرفتار است و با آن حکومت تشکیل دهیم؟

ما به خدا وصلیم، وضعیت‌مان این است، وای به حال اینکه برویم سراغ یک حکومت شاهنشاهی یا سکولار

ذاکر می‌گوید: ما با اینکه متصل به غیب الهی با ۱۲۴ هزار پیغمبر هستیم، وضعیت‌مان این است، وای به حال اینکه از این‌ها بریده شویم و برویم سراغ یک حکومت سلطنتی و شاهنشاهی یا سکولار جدید. اگر قرار بود با این‌ها وضعیت بهتر شود، زمان شاه وضع‌مان خوب بود و انقلاب نمی‌کردیم؛ شاهی که حتی از نفت خود مردم به مردم نمی‌داد. مردم در زمان شاه نه رفاه داشتند نه جاده و نه آسفالت و نه یخچال و نه ماشین. مردم هیچی نداشتند. در یک روستا یک ماشین نبود و بعضی روستا‌ها فقط تراکتور داشتند، اما الان همه جور امکانات را داریم و این‌ها به برکت انقلاب، دین و شهدا است. به این دلایل، اصل ولایت، خط قرمز است و اصلاً اگر دین را هم کنار بگذاریم، رفراندوم برای چنین موضوع مهمی برخلاف عقل است که ساختارشکنی کنیم و حکومت را به رفراندوم بگذاریم، ولی می‌توانیم تغییر و تحولاتی ایجاد کنیم که تا الان هم کرده‌ایم. مثلاً چند اصول اساسی، خانه‌سازی عوض شد. البته موارد اصولی باید فقط با تشخیص رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر کند؛ همه‌پرسی و تغییر، هر دو با دستور این دو انجام می‌گیرد. این بحث‌ها سیاسی نیست، بلکه آکادمی، علمی و دانشگاهی است و باید در محافل دانشگاهی برایش تصمیم گرفت.

حکومت برای برگزاری همه‌پرسی، مقاومت ندارد، مردم اجازه نمی‌دهند

این نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید: به نظر من، حکومت برای برگزاری همه‌پرسی، مقاومتی ندارد، بلکه این مردم هستند که اصلاً اجازه این کار را نمی‌دهند و دوست ندارند این اتفاق بیفتد، چون موضوع اعتراضات فقط همین ظاهرش نیست، بلکه عده‌ای کم از معترضان، کارشان ریشه در براندازی اصل نظام دارد، در حالی که ریشه مردم با دین‌شان و عقل‌شان عجین شده و فرهنگ، وجود و زندگی مردم، مسلمانی است و همین مردم اجازه نمی‌دهند که دین و مکتب‌شان به خاطر بعضی پیشنهادات تغییر کند. حتی اگر بزرگان نظام هم این پیشنهاد را بدهند، مردم اجازه نمی‌دهند، چون مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند. 

وی می‌گوید: رهبری ما، عادل است و حتی گفتند این راهپیمایی‌ها مثل ۲۲ بهمن، نشانه خالص‌ترین حمایت‌ها از اصل نظام و انقلاب است. در ۲۲ بهمن، تمام خیابان‌های تهران پر از جمعیت بود. چطور می‌شود این جمعیت را جمع کرد؟ اگر از معترضین که مثلاً حدود ۵۰ هزار نفر هستند هم بپرسید، می‌گویند با دین و انقلاب کاری ندارند، بلکه با عملکرد مسئولان مشکل دارند؛ با اختلاسگران و خیانتکاران به نظام مشکل دارند.

ذاکر می‌گوید: ما با معاندان که عوامل آمریکا و استکبار هستند، کاری نداریم. آن‌ها پول گرفته و علیه امنیت ما فعالیت می‌کنند، اما همین معترضان می‌گویند، ما انقلاب را دوست داریم و این انقلاب را امام آورده و ما خودمان انقلاب کردیم. پس موافق خاک و امنیت هستند، ولی از عملکرد نماینده، وزیر و کارمند ناراحت هستند و ما باید این‌ها را حل کنیم. انقلاب ما شبیه عدالت است و هیچ‌وقت به انقلاب بد نمی‌توان گفت. فطرت انسان، عدالت را دوست دارد، ما هم که فطرت خودمان را از دست نداده‌ایم. 

حتی مسیحی‌ها برای رحلت امام، یادبود برگزار می‌کنند و برای ۲۲ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند

نماینده ارومیه می‌گوید: باید اشکالات را برطرف کنیم، ولی اصلاً موضوع به این معنی نیست که اصل نظام را از ابتدا، سرمایه‌گذاری کنیم. مردم یک بار بر علیه ظلم انقلاب کردند و هیچ موقع دیگر انقلاب نمی‌کنند که ظلم برگردد. مردم تاکید می‌کنند که عدالت روز به روز شفاف‌تر شود. معترضین هم راضی نیستند که دشمنان به اسم عوض‌کردن نظام، امنیت کشور و مردم را از بین ببرند. کسانی که دنبال این تغییرات هستند به این مسائل فکر نمی‌کنند و وسط راه می‌مانند، چون می‌بینند امنیت خودشان به خطر می‌افتد. این انقلاب ریشه دارد. مردم ما در حمایت از حکومت و نظام، راهپیمایی می‌کنند. آیا این ریشه نیست؟ حتی در افغانستان، پاکستان و آفریقای جنوبی، خارجی‌های مسلمان نیز به نفع ایران، راهپیمایی می‌کنند و حتی مسیحی‌ها برای رحلت امام، یادبود برگزار می‌کنند و برای ۲۲ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند.

وی می‌گوید: ریشه انقلاب، نجات انسان و عدالت است. به همین خاطر مردم دلسرد نمی‌شوند. مفهوم انقلاب اسلامی خوب است، ولی گاهی مصداق، خراب است و این‌ها را باید به مرور زمان حل کرد. کل دنیا این مشکلات را دارند. در همین فرانسه، جمعیتی در اعتراض به عملکرد صندوق بازنشستگان بیرون آمدند و راهپیمایی کردند. مگر انقلاب و حکومت‌شان عوض شد؟ یک بار تجمع کردند و مشکل‌شان هم حل شد. در کشور ما هم، خیلی از صنف‌ها برای اعتراض، دم مجلس می‌آیند که حق هم دارند و ما هم در حد توان، مشکل‌شان را حل می‌کنیم و گاهی اگر نمی‌شود رضایت حداکثری برای این افراد ایجاد کرد، به خاطر محدودیت‌های مالی و درآمدی است که داریم.

ذاکر می‌گوید: گفتنی‌ها گفته شد، ولی باید کتاب‌های استاد مطهری و مصباح‌یزدی را در مورد دین مطالعه کرد و آنگاه می‌توانیم به خوبی قضاوت کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رفراندوم ، محمد آیتی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
55
جایی که نمی خواهندت نمان.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
گذاشتن رفراندم
مثل ضرب المثل
ماه هیچ موقع
پشت ابر نمی مونه
ولی بدون شک رفراندم
نخواهد گذاشت
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
4
32
قوم منافق دو رو
ادعای دروغین
.......
معرفت خداشناسی نبود
خدا پرستی نبود
وصلت نبود
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
73
مردم = حداقل نفرات خودتون
هستن.
جرعت ندارید رفراندم برگزار کنید.
دائم در حال دروغگویی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
55
آره حاج آقا بهترین فرهنگ سازی با سطل ماست است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
3
41
آسمون ریسمون بافتن نیاز ندارد! کشور را رها کنید در وضعیت «جمهوری اسلامی» خودش بایستد همه چیز به یاری خدا و توجهات حضرت صاحب(عج) درست می شود!
پاسخ ها
خو ک کثیف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مانند کاهنان معبد آمون ،،آقای آنخمائو خخ،،هم چنین روشی نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
53
در پاسخ به این عبارت این قرد که "ما به خدا وصلیم وضع‌مان این است" بر اساس قرآن کریم ،
«قل يأيّها الّذين هادوا إن زعمتم أنّكم أولياء للَّه‌من دون الناس فتمنّوا الموت إن كنتم صدقين؛
بگو ! اگر گمان مي‌كنيد كه شما دوستان خدا غير از مردم هستيد آرزوي مرگ كنيد اگر راست مي‌گوئيد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تازه میگوید ما حکومت خداییم بر ملت ایران
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
دروغ نگو وصل به خدا نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
حققق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
63
شما رفراندوم برگزار نمی کنید اما مردم خودشان تصمیم می گیرند که برای خودشان نوع حکمت شان را تعیین کنند وبه اجازه شماها نیاز ندارند شاه پول نفت به مردم نمی داد شماها دادید؟! او به هزار فامیل معروف بود شماها به ده هزار فامیل مشهورید شماها پول مردم را به غزه و لبنان و سوریه یمن می دهید از سویی دم از حق الناس هم می زنید!؟ توهم شماها را با مغز به زمین زد لذا باید کم کم بساط تان را جمع کنید شماها هم مثل همه حاکمان گذشته باید برای همیشه به تاریخ بپیوندید
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خداوندا خودت شاهدی ومیبینی 44سال است دروغ و اهانت به اون مرد بزرگ میکنند او نیست و تو هستی....آریا مهر اینقدر مردم بی چشم وروی کشورش را سیر وبی نیاز کرد که فریب خوردند وفکر کردند جایی خبری است وآب ونفت وبرقشان مجانی میشود اینقدر پروار شده بودند که با شکم سیر تیشه به ریشه ی ایران زدند وآرزوهای او برای میهنش را با خاک یکسان کردند وحالا بعد 44سال" کاسه ی چه کنم" دستشان گرفته اند ....هنوز هم پشت سرش ناسزا میگویند اما خداوندهیچ چیز را فراموش نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
خدا رحمتش کن.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
فروزان، فازت چيه؟ قاطي كردي؟ يادت رفته يه آژان پدر همه رو درمياورد؟ لات ها و مست ها رو توخيابون باباييان و لشكري و شهبازجنوبي يادت رفته؟ نزول خورا، زمينخورا، مافياي شكر و ماشين و پنبه را فراموش كردي؟ تو ادارات نرفته بودي؟ سپور شهرداري تا ٥ ريال ازت نميگرفت اشغالاتو از دم خونت نميبرد و هزار مشكل ديگه- الانم گلستون نشد ولي ديگه اون ديوس را به رخمون نكش…
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
فاز تو چیه ?? آره دیگه خلایق هرچی لایق ...اون آژان به قول تو مردمو از دوران کثیف قاجار که داشت ایرانو نابود میکرد نجات داد من که اون زمان نبودم ولی از هر کس چه غریبه ها تو کوچه وخیابون چه از آشنا فقط "خدابیامرزتشون" شنیدم امثال شماها مثل کبک سرتونو کردید زیر برف ووقتی نمیخواین واقعیاتو بفهمید کسیم نمیتونه بهتون بفهمونه چقدر کارخانجات و مراکزی که الان هست ساخت اون دورس راه آهن و...رضا شاه امد وبه یکباره ایران زیرو روشد وبعدم که ایران چقدرپیشرفت کرد برو خدمات شاه رابخون بعله آقا اگه بری کتابای دشمنانشو بخونی برات مینویسن " مملی سواد نداشت خنگ بود " آره دیگه شماها فقط بسنده میکنید به حرفای این جماعت دروغگو نمیدونم والا انگار یادتون رفته که شاه از خانها ی زورگو زمینا رو گرفت وواگذار کرد به رعیت واونموقع بود که جماعت مذهبی باهاش در افتادند اگه میخواستین بفهمید تاحالا فهمیده بودید فهمتون در همین حده که پیشرفت واقتدار وسربلندی وارامش وآسایش وشادی مردمو در اون زمان نمیدیدید درضمن من به قول تو سپور شهرداری شمارو خبر ندارم ولی میدونم تو مدارس همه چیز رایگان بود وکلی امتیازات دیگه که شماها نمیخواین بدونید
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
درود بر فروزان باهات موافقم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
55
فردا میگن نه به جمهوری اسلامی در رفراندوم ﺣﺮﺍﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
49
آره به خود خدا وصلین شماها!
ببین وارثان انقلاب مستضعفین و پابرهنگان چهار چنگولی به زنجیر خدا وصل هستند و ول کنش هم نیستن!!
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
37
بنازم رو را . عجب پرروهایی پیدا میشن . توی روز روشن بلندگو بدست دارند دروغ میگن . اما باید بگ باز هم شما راست میگی سیدسلمان ذاکر
شریکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
41
خدا هرگز نمیخاد شما از فاصله ۱۰۰کیلومتری هم رد بشی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
43
حاجی میگه:الان بعضی انگشت‌شمار از معترضان می‌گویند که ولایت فقیه وجود نداشته باشد. خب معلوم است که برای چنین موضوعی رفراندوم نمی‌گذاریم، چون این موضوع، اصل قانون اساسی است.
ملت میگه: اگر معترضان معدود انگشت شمارند که باید رفراندوم بگذاری تا روسیاه شوند!
جوادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
1
39
دروغگو دشمن خداست
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
نیت دروغین
مذهب دروغین
زبان دروغین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
ریا یعنی فریب!!! ببخشید چون آقای معصومی یادش رفت بگه من گفتم!!!
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
42
ساقی هسم این هم نمونه کارم! آخه اگر معترضین پنجاه هزار نفرن پس چرا شرکت میهن به غلط کردن افتاد و دسته جمعی با حالت گریان از این پنجاه هزار نفر میخواستن که تحریمش نکنن؟یعنی این همه غلط کردیم و اینا فقط برای تحریم شدن توسط یک هزارم درصد جامعه بود؟بیش از 85 درد جامعه ناراضی و خواستار تغییرات اساسی در قانون و سیاست های کلان و در راس ان رفراندوم میباشند و بقیه 15 درصد هم قطعا جیره خور نظام و وصل به حکومت میباشند نمونه شرکت در انتخابات فرمایشی و ... نمایانگر همه چیز هست و الان شما و بقیه اخوندای حاکم در کشور فقط دارید با زور اسلحه و باتوم و چماق بر مردم حکومت میکنید به خدا قسم شما نه به خدا اعتقاد دارید نه به آخرت ! فقط دارید از دین دکان میسازید قطعا سرنوشتی بدتر از صدام و قذافی و بقیه دیکتاتورها در انتطارتان میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگه واقعا به قول اینها پنجاه هزار نفر هستن چطور به ادعا و آمار خودشان فقط صدهزار نفرشون بازداشت شدند و به زندان افتادند!!؟؟ اینکه میگن دروغگو کم حافظه میشه برای اینطور موقع هاست!!!
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
20
حضرت علی (ع)درپاسخ به خوارج حکومت بروصالح خودشان راباحاکم فاجر وناصالح مقایسه می کنندومیفرمایندلابدللناس من امیربراوفاجر،مردم حکم می خواهندچه برچه فاجرهرکدام بهتررفاه ونظم وامنیت برای عموم بیاورندصالح تجربه حکومتندحتی امیرفاجر کارامدنسبت به بر ناکارآمداولویت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مشکل بزرگ این است که این مفت خورها ، هم فاجر هستند و هم ناکارآمد.
ول کن هم نیستند ، مثال کَنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
28
حاجی بهتره یه آمار بگیرد رابطه فساد و اختلاسشون در دنیا چه وضعیتی دارد و ایضا فقر و فلاکت
به نظر شما و طالبان و داعش با یه خدای ساخته نظام های اسلام برانداز وصلید
زمان شاه ربا دو درصد بود مردم حرام میدونستند در نظام خدایی شما قانونی و حلاله شرم اوره که نظام های سیاسی غیر اسلامی از شما بیشتر به اسلام و اصول مملکت داری اسلامی عمل میکنند
ننگ بر شما بی دینان که از هر چیزی استفاده ابزاری میکنید از شمشیر امام زمان باید دیگه بترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اینا کلاه شرعی شو بلدند چرا که الان با وقاهت میگویند چون تورم 40% است پس سود 23% بانکها عملا بانکداری اسلامی و بدون ربا هستش!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
38
معلوم است که هیچ نظامی برای بودن یا نبودن خودش رفراندوم نمی گذارد همانطور که رفراندوم12 فروردین 58 برگزار کننده وناظر برانتخابات وشمارش کننده آرا فقط خودتان بودید نه طرفهای دیگر آرا وطبیعی است که فقط خودتان آن را مشروع وغیر مخدوش می خوانید ولی اینکه می گویید مردم نمی گذارند جالب است نماینده شادگان گفت عده معدودی سیستم را در دست گرفته اند وخودشان را عقل کل می دانند منظورش شما بودید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
32
اینا چقدر راحت دروغ میگند
دروغگویان دشمن خداوند هست، نه متصل بهش
آیا نزول خواران اعلان جنگ با خدا نکردند راه سعادت شما دروغ و دغل و فساد و رانت راه سعادت مردم به تیکه پارچه
نه راه سعادت آینه ظلم نکنید و ظلم نپذیرید خط قرمز معیشت و آبروی مردم اونایی که از دین فقط حجاب رو یاد گرفتن برند پیش هم مسلکانشان طالبان و داعش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
1
27
جاجی خان
معن رفراندوم همان همه پرسی است که در قانون اساسی آمده و ضمن اینکه خود قانون اساس نیاز به همه پرسی دارد
لحن کلامت هم انتخاباتی است چون آخر سال باید انتصاب شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
31
مشکلی که اینا دارند اینه هنوزم فکر میکنند مردم همان مردم سی چهل سال پیشند که با سر نیزه کردن اعتقادات و ارزش های ملیشون بتونند ازشون سواری بگیریند خب البته ده درصدی هستند کاریش نمیشه کرد البته اونا بیشتر پیاده نظام نظامند تا معتقد و مذهبی
یه تعدا انگشت شمار بدجوری ترس انداختند تو دلشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
39
شعار هر ایرانی رفراندوم رفراندوم
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
1
35
شما به شیطان وصلید چون خیلی وقته نه تنها خدا سیمش رو از شما قطع کرده بلکه از اول وصل نبودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
32
لعنت بر پدر و مادرِ دروغگو .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
28
علت فروپاشی وجود همین افراد متوهم خودشیرین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
1
25
حاج آقا قانون اساسی به ولایت فقیه اشاره کرده می دونستی به رایگان بودن آموزش ،درمان و ... نیز اشاره دارد .
نادر
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
27
چون نتیجه رفراندوم برای ولایت فقیه و جمهوری اسلامی رو میدونید شهامت برگزاری آن را ندارید. اتفاقن مشکل همینه که مملکت رو به خدایتان وصل کردید که البته این خدا خدای دزدی و دروغ و جنایته برای همینه که وضعمون این شده. اگه به بنده درستکار وصل بود معلومه که وضع خوب میشد. وقاحت شما در توجیه و دروغ مرزی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
27
دهه ۵۰ دوران اوج اقتصاد ایران بود
ناشناس
|
Iraq
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
35
1
لطفا در کامنت ها احترام روحانیت معظم رو حفظ کنید دفع آخرت باشه کامنت توهین خانواده هم میزاری زیر کامنت های من که میام تهران خشتک ت رو میکنم کروات ت یارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
بزرگوار توهین بد است اما حرمت امامزاده را متولیش حفظ می کنه لباس روحانیت تقدس ندارد تقدس خدمت به خلق است همین
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
چقدر با ادب هستید شما؟
شما هم به خدا وصلید؟
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
روحانیت معظم؟
کی این القاب رو تصویب کرده؟
شغل های ساختگی؟
صنعت دین؟
خیلی وقته مردم نیازی حس نمیکنن بزرگوار.
بنظرم قرص فشار لازمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
19
بعله همین وصل بودن به آ سمان ایران وابرانی را به این روزانداخته که مرفه وامنتربن درخاورمبانه اکنون به فلاکت افتاده،ای کاش ،وصل به انسانیت میبودید،کمی حوی انسانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
16
آن کس که نداند و نداند که نداند،
تا روز ابد توی لجن زار بماند
همین امروز خواندم کشور ما که سعادت حکومت شما را دارد از نظر درجه شادی رتبه 101 م است یعنی چی؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
19
درلباس تبلیغ دین دروغ نگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
17
یعنی چی به خدا وصلیم؟
کاربر
|
United States of America
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
15
به ولله شماها ثابت کرديد که در هيچ موضوعاتى از جامعه قابليت اصلاح و کارآمدى نداريد و بهتر است که افراد تحصيل کرده با سواد مصدر کار شوند تا بتوانند مشگلات را به تدريج حل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
14
همون حکمت شاهنشاهی وقت حکمت آخوندی مخاست حویدارا عدام کنند خودکار از جیبش در آورد گفت ۱۲ ساله قیمت در تمام ایران ده پشت کو وتهران بخش هر شهری ۲ ریال بوده و الان هست ولی جمهوری اسلامی موفق خوراکی دوزد همسایه به سانیه قیمت همه جی مثل باد نیره بالا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
11
شما به خدا وصلید!!؟ اختلاس، رشوه، مافیا بازی و ... این همه کثافتکاری کار کدام خدا است که در کشور رونق دارد؟ عموجان از خدا مایه نگذارید. ممنون میشویم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
9
پریزتان به خدا وصل هست اینه وای به روزی که کشیده بشه بیرون نمیخوام بگم شاه خوب بودیابد ولی هرچه بود مردم دررفاه واسایش بودند دلهاشان شادبود ایمانشان قوی بودشعاربی حجاب ،باحجابی درکارنبود همه به عقایدهم احترام میگذاشتند.
ابول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
8
حاج اقا اون همه پرسی که دوازدهم فروردین برگزار کردید می دانید مربوط به ۴۳ سال پیش بوده
یعنی کسانیکه در ان همه پرسی شرکت کردن الان یا مرده اند یا بالای ۶۰ سال سن دارند
حداقل سن رای انزمان اگر ۱۷ سال بوده به اصافه گدشت ۴۳ سال می شود ۶۰
یعنی افراد زیر ۶۰ سال ما اصلا تو همه پرسی شرکت نداشتن
حپس چرا دم از همه پ سی سال ۵۷ میزنی
اگر راست میگن همه پرسی بدارید از چی وحشت دارید
اگر مورد مالی هست ما مردم هزینه مالی همه پرسی را تامین می کنیم
ناصر
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
8
اگر امامان و انبیا هم مثل شما بودند ومثل شما حکومت کردند حاشا وکلا از انها و ما پیرو انها نیز نخواهیم بود درضمن زمان شاه با توجه به مقایسه وضع اقتصادی ایران و دیگر کشورها درسطح جهان مردم داری وضعیتی بهتر از امروز بودن اگر زمان شاه نفت در اختیار مردم نبود الان هم علاوه بر اینکه نیست بلکه نفت برضد منافع مردم هستش و با پول نفت باعث نفوذدرکشورهای دیگه شدید و سیاست واقتصاد ایران رو هم باهاش خراب کردید نفت الان هم ملی مردمی نیست بقول زنگنه هرچاه نفت مربوط به یک نفر از حکومت هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
9
داعش و طالبان و بو کوحرام و .... همه هم مدعی وابستگی به خدا هستند
سیدجلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
10
خوبه خودتون دارین میگین چهل سال پیش مردم رای دادن حالا اگه جراتش ودارین وتخم دارین رفراندوم بزارید.شاه اگه به نظرشما به خداوصل نبود خیلی خیلی بهترازشما مملکت ومیچرخونداگه سوادش ودارین برین ببینیدسی سال تورم چقدربود اخرین سال خدمتش به مردم که سال ۵۶ بودبه خاطرخیانت خیلی ازمسولین فقط سیصددرصدتورم داشت قبلش همه تورم هاش یامنفی بوده یا به پانزده درصدنمیرسیده اون هرچی که بودمثل شما دروغگو ودزدنبودخدا رحمتش کنه مردبود نامردنبودکشورش ومردمش وبفروشه اون کشوروازچنگ بزرگترین غارتگردنیا انگلیس نجات داداما شما کشوری روکه بزرگترین قوایه نظامی درخاورمیانه ودنیا بعدازامریکا داشت وتحویل گرفتین بازیرساختهایه وپروژه هایه نیمه تمام چکارکردین بعدازچهل سال هنوزوابسته به چین وروسیه هستین با این همه منابع وپیشرفت یک سوزن نمتونیدبسازیدبیشترین قطعات ماشین وموتورازچین واردمیشه به اسم تولبدداخلی میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
روحش قرین رحمت الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
15
1
مرگ بر بی حجاب مرگ بر بی حجاب مرگ بر بی حجاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
باشه بابا
مهدی
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
11
رفراندوم و خواست مردم، برگشت نظام به مساجد و دوری از سیاست.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
9
اگر نمیشه در مورد اصول قانون اساسی رفراندم برگزار کرد پس چرا در سال 68 انجام شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
9
شماها هیچ ارتباطی با خدا ندارید !!!!حالا میگید وصلید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
7
شاه مگه وصل نبود اونم میگفت کمر بسته ام سایه خدا هستم حاجی ام که بود هر سال تو تاسوعا و عاشورا میرفت مراسم مسجد شاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
9
1
ما از دزدی و فساد دربار و بدبختی و محرومیت انقلاب کردیم .استخوان های پهلوی هم پوسیده تمام شد رفت.اگر توی اسم اینا رو میاری سر سری داری! حتما.پهلوی ؟برا چی تکرار میکنی.به کار مردم ک بدبختی تحریم غارت گرونی ازواج کم فروشی فکر کن.پهلوی کدوم سگی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
10
آن‌مردمی‌که‌نمی‌گذارند‌رفراندم‌برگزار‌شود‌گه‌می‌خورند‌با‌پدر‌تو‌الاغ‌شما‌کی‌از‌مردم‌پرسیدید‌
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
11
ببند حلقومی را که جز به دروغ و یاوه سرایی بی شرمانه باز نمی شود تو حق نداری از طرف مردم چیزی بگویی تو نماینده انگل های دزد و رانت خور دور و بر خودت هستی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
12
چاره ای ندارید، فقط رفراندوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
11
شیاطین و اتصال به خدا!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
8
شما به خدا وصلید!!!!!! عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
الکی میگه!! وصل نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
0
برای مغزهای خیلی پوسیده......
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان