تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کیسینجر: توافق ایران و عربستان تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه است

هنری کیسینجر گفت: چین در سال های اخیر اعلام کرده است که به مشارکت در برقراری نظم جهانی نیاز دارد و اکنون گام مهمی را در این راستا برداشته است.

کیسینجر: توافق ایران و عربستان تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه است

رویداد۲۴ روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از هنری کیسینجر نوشت که وزیر خارجه پیشین آمریکا توافق ایران و عربستان را تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه می‌بیند. از نظر وی سعودی‌ها اکنون از طریق بازی آمریکا علیه چین در حال متعادل کردن امنیت خود هستند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در مقاله‌ای به توافق بین عربستان و ایران پرداخت و دیدگاه هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره این موضوع را بررسی کرد.

طبق گزارش سی ان ان، «دیوید ایگاتیوس» در مقاله‌ای در این روزنامه نوشته است: «کیسینجر این هفته طی مصاحبه‌ای به من گفت که توافق ایران و عربستان را تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه می‌بینم. سعودی‌ها اکنون از طریق بازی آمریکا علیه چین در حال متعادل کردن امنیت خود هستند.»


بیشتر بخوانید: نکات توافق ایران و عربستان محرمانه است/ شرایط ایران کمک کرد مطالبات بیشتری را مطرح کنیم


نویسنده افزود: «کیسینجر با مشاهده میانجی گری چین در همگرایی بین عربستان سعودی و ایران، باید حس «دژاوو» (آشناپنداری) را داشته باشد. این دیپلماسی سه جانبه بسیار شبیه به انعطاف پذیری وزیر امور خارجه اسبق چین در سال ۱۹۷۱ است.»

ایگناتسیوس در ادامه آورده است: «کیسینجر می‌گوید: چین در سال‌های اخیر اعلام کرده است که به مشارکت در برقراری نظم جهانی نیاز دارد و اکنون گام مهمی را در این راستا برداشته است.»

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سیدکاظم همت یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
1
0
باسلام ودرود مایه تاسف کل سیاست خاور میانه وجهان دردست این پیر مرد. تغیر وبهم زدن جهان دردست آقای کسینجر یهودی صهیونیستی ومسیحی است وداستان یا فسانه تحریم وبرجام.متاسفانه تل ابیب وفرامانده کسینجر است وهمه دررایزنی ها بدون تاثیر بجز وقت گذرانی واتلاف وقت وعده های کاذب که ایران را بلکه ملت قهرمان ایران سالهاست مشغول کرده وبه وعده های دروغ ونیرنگ مشغول کرده ایرانی داغ دیده وسابقخ دار درفعالیت سیاسی مذهبی. همت یار
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
بالاخره یهودی یا مسیحی ؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان