تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

بورل: عادی‌سازی روابط ایران - عربستان تاثیری بر احیای برجام ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری ضمن تاکید بر این که ازسرگیری روابط ایران و عربستان به افزایش ثبات منطقه کمک خواهد کرد، آن را بر روند احیای توافق هسته‌ای بی‌تاثیر دانست.

بورل: عادی‌سازی روابط ایران - عربستان تاثیری بر احیای برجام ندارد

رویداد۲۴ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست خبری شورای همکاری اتحادیه اروپا - عراق که مشروح آن در وبگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده است، درباره توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک گفت: اخیرا شاهد عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و ایران بوده‌ایم. این امر موجب افزایش ثبات منطقه خواهد شد.

بورل برای کم اهمیت دادن نقش چین در این توافق بیان کرد: فراموش نکنیم که اولین دور مذاکراتی که نتیجه مثبتی در بر داشت، در بغداد انجام شد. بغداد صحنه این نزدیکی مهم روابط میان ایران و عربستان سعودی بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که آیا این توافق میان تهران و ریاض منجر به هموار شدن مسیر پیش روی توافق هسته‌ای (برجام) خواهد شد گفت: مسلما این که دو کشوری که روابطشان با دشواری‌هایی همراه بود، تصمیم گرفتند تعامل دیپلماتیک را از بگیرند و سفیر بفرستند، خبر خوبی بود. این فقط می‌تواند به ثبات منطقه و کاهش تنش‌ها کمک کند.

او در همین راستا گفت: برجام مسئله دیگریست. در برجام هیات کشورهای دیگری حضور دارند. ما روی این موضوع کار می‌کنیم. روابط خوب میان عربستان سعودی و ایران برای همه چیز خوب است اما برجام سازوکار خودش را دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان