تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سیداحمد علم‌الهدی کیست؟

سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد است که تا زمان حیات آیت‌الله واعظ طبسی، چهره‌هایی چون علم الهدی بروز و ظهور چندانی در مشهد نداشتند، اما پس از درگذشت واعظ طبسی آنها قدرت خود را نه تنها در مشهد که در ایران بسط دادند

سید احمد علم‌الهدی

رویداد۲۴ نازیلا معروفیان: سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد است که از سال ۱۳۹۴ به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مشغول است. او پدر جمیله علم الهدی همسر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کنونی ایران است.

علم الهدی تا پیش از درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی در خراسان رضوی چندان ظهور و بروزی نداشت و با توجه به نفوذ سیاسی واعظ طبسی، او چندان مجال اظهار نظر نمی‌یافت. با درگذشت واعظ طبسی به عنوان مهمترین روحانی خراسان، علم الهدی آرام آرام قدرت گرفت و نفوذ خود را بیشتر کرد.

زندگینامه احمد علم‌الهدی

احمد علم‌‎الهدی دهم شهریور ماه ۱۳۲۳ در شهر مشهد در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمد. او در سال ۱۳۳۸ دروس حوزه علمیه را نزد ادیب نیشابوری را فرا گرفت. سپس هفت سال علوم خارج از فقه را فرا گرفت.

علم‌الهدی با سکینه ریخته‌گرزاده ازدواج کرد که حاصل این ازدواج هفت فرزند چهار پسر و سه دختر است. مشهورترین فرزند او جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس دولت دوازدهم جمهوری اسلامی است که خود او نیز به دلیل فعالیت‌هایش که اغلب صدای منتقدان را در می‌آورد تیتر رسانه‌ها می‌شود.

فرزندان سیداحمد علم‌الهدی

احمد علم‌الهدی چهار فرزند پسر و سه فرزند دختر دارد. در میان فرزندان او تنها «حامد علم‌الهدی» عنوان حجت‌الاسلام را دارد. اکثر فرزندان علم‌الهدی دارای سمت‌های شاخص در کشور هستند که همین هم گمانه‌زنی‌ها در خصوص استفاده موقعیت پدر و داماد توسط فرزندان شدت می‌گیرد.

حامد علم‌الهدی، اولین فرزند احمد علم‌‎الهدی است که معاونت امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر عهده دارد. این مجمع در سال ۱۳۶۹ برای آشتی دادن مذاهب اسلامی شکل گرفت. بودجه این مجمع در سال ۱۴۰۲ به ۷۱ میلیارد تومان رسیده است.

جمیله علم‌الهدی دومین فرزند احمد علم‌الهدی و البته جنجال‌برانگیزترین فرزند او محسوب می‌شود. جمیله علم‌الهدی همسر رئیس دولت دوازدهم ابراهیم رئیسی نیز است. به گفته سایت منتسب به جمیله علم‌الهدی او وقفه‌ای چند ساله بین سال‌های تحصیلش رخ داد که علت آن را اینگونه بیان کرده است: «به دلیل اجبار در کشف حجاب دختران دبیرستانی که به شدت توسط نظام آموزشی آن روز پیگیری می‌شد، از ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان تا پیروزی انقلاب خودداری کردم.»

جمیله علم‌الهدی پس از پیروزی انقلاب ۵۷ به گفته خودش دوران راهنمایی تا اواخز دبیرستان را جهشی خواند و بلافاصله وارد دانشگاه در رشته مامایی شد، اما پس از یکسال به ۸ دلیل علاقمندی به رشته انسانی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به تحصیل شد.

او رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی و مدیرمسئول فصلنامه «خانواده پژوهی» و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است. جلیله علم‌الهدی سومین فرزند خانواده بوده و دانشیار مدرسه عالی «شهید مطهری» در رشته فلسفه اسلامی است.

محمدحسن علم‌الهدی هم از شغل مقبول خانواده علم‌الهدی جا نمانده و سردفتر دفتر اسناد رسمی ۹۰۱ تهران است. علی علم‌الهدی فرزند پنجم احمد علم‌الهدی است که در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه «پیام نور» و رییس «دانشکده الهیات» و معاون فرهنگی این دانشگاه است. او زمانی‌که پدرش معاون دانشگاه امام صادق بود مدیریت اداره برنامه‌ریزی را بر عهده داشت.

زهرا علم‌الهدی فرزند ششم علم‌الهدی است کارشناسی ارشدش را در رشته ادبیات در دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرد. ماجد علم‌الهدی آخرین فرزند خانواده علم‌الهدی است که استاد راهنما گروه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم تحقیقات است.

سید احمد علم‌الهدی قبل از انقلاب ۵۷

سایت احمد علم‌الهدی درباره فعالیت‌های او قبل از پیروزی انقلاب ۵۷ اینگونه نوشته است که «در دوران تحصیل طی فعالیت‌های تبلیغی در استان‌های گلستان، گیلان، مازندان، سیستان، خراسان و همچنین تهران، با سخنرانی‌های خود به تبلیغ نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تهییج مردم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی پرداخت و از این رو تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی شاهنشاهی بود و بار‌ها مجبور به ترک خانه و زندگی خود شد و با خانواده به نقطه‌ای دیگر هجرت نمود؛ و چند بار نیز توسط شهربانی و ساواک دستگیر و ممنوع المنبر شد. تا اینکه در سال ۵۲ و پس از درگذشت پدرش با مهاجرت به تهران و اوج گرفتن نهضت انقلابی مردم، بیشتر مجال پیدا کرد تا در جهت معرفت افزایی انقلابیون فعالیت کند. او از همان سال‌ها با پایگاه قراردادن مسجد امام جعفر صادق در منطقه‌ای مستضعف نشین به نام شوش اقدام به فعالیت‌های سیاسی و انقلابی نمود و ضمن مبارزه با رژیم شاهنشاهی با مارکسیست‌ها و ملی گرا‌ها نیز درگیر بود.»

جوانی علم الهدی

اولین سمت علم الهدی پس از انقلاب

نخستین سمت سیاسی سال ۱۳۵۹ به علم الهدی سپرده شد که تا مرداد ۱۳۶۱ مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه ده تهران بود. در سال‌های ابتدایی انقلاب، کمیته ارگانی بود که ماموریت برخورد با شهروندانی را بر عهده داشت که به زعم آنها مبانی اسلام را درست رعایت نمی‌کردند. کمیته انقلاب بعدها در نیروی انتظامی ادغام شد.

ماجرای تعریف علم الهدی از حکومت پهلوی

چند سال گذشته ویدیویی قدیمی از یک روحانی منتشر شد که آن یک روحانی به تعریف و تمجید از حکومت پهلوی می‌پردازد. در شبکه‌های اجتماعی گفته شد که این روحانی سیداحمد علم الهدی است اما نزدیکان او آن را تکذیب کردند.

سایت علم‌الهدی در واکنش به این ویدیو نوشت: «سریال تخریب‌های بی‌نتیجه علیه علم الهدی به انتشار تکه فیلمی از عوامل ساواک در لباس روحانیت رسیده است که رژیم منفور پهلوی برای خوش خدمتی و آراستن دین بر چهره بی ‌دین دربار در سال‌های قبل از انقلاب ترتیب داده بود و ادعای ناباورانه‌ای شده است که خطیب مجیزگوی این مراسم آیت الله علم الهدی است. »

ورود به مجلس خبرگان

به گزارش رویداد۲۴ احمد علم‌الهدی با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۸۸ به عنوان عضو خبرگان رهبری برگزیده شد. او آذرماه سال ۱۳۹۳ در سخنرانی‌ای که دانشگاه فردوسی مشهد داشت در واکنش به اظهارات علی مطهری نماینده اسبق مجلس در رابطه با عدم نظارت مجلس خبرنگان به عملکرد رهبری گفت: «اعضای مجلس خبرگان نمی‌توانند بر عملکرد «ولی خود» نظارت کنند. آیا امام زمان جامعه اسلامی را تحویل آقایی می‌دهند که بعد یک ابوالیلغوزی از گوشه‌ای بیاید و بگوید او اشتباه می‌کند؟ نظارت خبرگان بر بقای شرایط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاه‌های زیر نظر ایشان نظارتی ندارند.» این اظهارت در حالی مطرح می‌شود که براساس اصل ۱۱۱ قانون اساسی «هرگاه رهبر از انجام وظایف قانونی خود ناتوان شود، یا فاقد یکی از شرایط مذکور در اصول پنجم و یکصد و نهم گردد، یا معلوم شود از آغاز فاقد بعضی از شرایط بوده‌است، از مقام خود برکنار خواهد شد. تشخیص این امر به عهده خبرگان مذکور در اصل یکصد و هشتم می‌باشد. در صورت فوت یا کناره‌گیری یا عزل رهبر، خبرگان موظفند، در اسرع وقت نسبت به تعیین و معرفی رهبر جدید اقدام نمایند.»

سید احمد علم الهدی و اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶

دی ماه سال ۱۳۹۶ اعتراضاتی در واکنش به گرانی‌های اخیر در شهر‌های مختلف ایران که مبداش مشهد بود، اتفاق افتاد، اما وجه تمایز این اعتراضات با سایر اعتراضات این بود که بسیاری از دولتمردان و مسئولان امنیتی جرقه آغاز اعتراضات را متوجه تندروترین جناح جمهوری اسلامی کردند.

گفته شد شورای عالی امنیت ملی از او به خاطر شکل دادن این اعتراضات علیه دولت روحانی گلایه کرده است. زیرا دامنه این اعتراضات تمام کشور را در بر گرفت. خود علم الهدی طی نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: «به استحضار می‌رساند مدتی بعد از تجمع اعتراض آمیز تنی چند از مردم در ۷ دیماه ۹۶ در میدان شهدای شهر مقدس مشهد و اغتشاشات در قالب آن از بعضی که بعضا افراد مسئول در نظام هستند اتهاماتی مبنی بر نقش اینجانب در این ماجرا اظهار شد. در سال‌های اخیر و در پی سوء مدیریت مسئولان ذیربط بر فضای رسانه‌ای کشور بار‌ها آماج اتهامات واهی و تخریب شخصیت قرار گرفتم که در راستای اهداف اسلام و انقلاب باکی نداشته و ندارم. لکن مورد اخیر با هدف تشویش اذهان عمومی و گمراه ساختن افکار مردم از حقایقی است که امروز بر ملت مسلمان ایران می‌گذرد و لذا وظیفه خود می‌دانم نکاتی را به جهت توجه و تظلم به حضرتعالی که نماینده مقام معظم رهبری در بالاترین نهاد امنیتی کشور هستید عرض کنم. برخی شخصیت‌های سیاسی با سکنا در فضای رقابت‌های انتخاباتی تلاش می‌کنند اینگونه القاء کنند که شروع این تحرکات از مشهد بوده است. در حالیکه شواهد متعددی وجود دارد که این موج اعتراضات از تهران آغاز شد و اخیرا مقام عالی دادستان کل کشور نیز به آن اذعان کرد. اینجانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفصار از استاندار محترم خراسان رضوی و مسئولین امنیتی و انتظامی استان گزارشاتی دریافت کردم که کاملا منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی بود و برای همه فصل الخطاب قرار گرفت. شاید بعضی در این روز‌ها بجای ریشه یابی این تجمعات و اعتراضات و حل آن‌ها نسبت به سند سازی در جهت اهداف سیاسی حزب یا جریان سیاسی خود مشغول باشند که لازم است آن نهاد عالی امنیتی بطور دقیق نسبت به ریشه‌ها و عوامل اغتشاشات هفتم دیماه مشهد تحقیق و تفحص نموده و به ملت شریف ایران گزارش دهد.»

سید احمد علم‌الهدی کیست

ارتباط علم‌الهدی با احمدی‌نژاد

احمد علم‌الهدی ابتدا از حامیان سرسخت دولت محمد احمدی‌نژاد بود و پس از مدتی منتقد او شد. علم‌الهدی در خطبه دوم مردادماه ۱۳۸۸ در خصوص احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رای داده‌ایم و پای رای‌مان هم ایستاده‌ایم. احمدی نژاد به عنوان کسی که گفتمان عدالت را رعایت کرده است و در ۴ سال دوران مسولیت‌اش نه خود و نه اطرافیانش هیچ گونه سوءاستفاده‌ای نداشته‌اند، دارای صلاحیت است و کسی است که در عرصه بین‌المللی نیز شعار اسلام را سر داده و با جرات از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.»

یکی از عجیب‌ترین اظهارات علم‌الهدی به اظهارات وی درباره شرایط بی‌ثبانی شرایط اقتصادی در زمان احمدی‌نژاد بود؛ او در این باره گفته بود: «اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید. مشهدی‌ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً بوده است.»

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «احمدی‌نژاد روند دولت خاتمی در سرکوب فرهنگی دینی را متوقف کرد.» علم الهدی همچنین در یکم تیرماه ۱۳۸۶ درباره دولت احمدی نژاد گفت: «با روی کار آمدن دولت نهم، انقلاب اسلامی ایران در مسیر اصلی خود قرار گرفت که مردم باید در ادامه دادن به این مسیر، توجه خاصی داشته باشند. اگر رسانه‌ها می‌خواهند دولت را نقد کنند، ما هیچ مشکلی نداریم، به شرط این که نقد مردانه باشد نه شیطنت‌آمیز. این که برخی رسانه‌ها فقط روی نقاط ضعف دولت - با توجه به این که دولت نهم به تمامی آرمان‌هایش بر اثر مواضع موجود نرسید - تمرکز کنند، چیزی جز عیب‌جویی نیست و به این مورد اصلا نمی‌توان نقد گفت.»

مدتی بعد میانه علم‌الهدی و احمدی‌نژاد حسابی شکرآب شد و کنایه‌های بسیاری نثار هم کردند. علی الهدی خراسانی، شاگرد علم‌الهدی در این باره گفته است: «آقای علم‌الهدی در جلسه‌ای خصوصی می‌گفت من هر روز می‌روم حرم و گاهی احمدی‌نژاد را لعن می‌کنم؛ البته مواضع علنی ایشان شاید به این غلظت نباشد. می‌گفت اگر امر دایر شود، بین احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان، باید همه به اصلاح‌طلبان رأی بدهیم؛ چرا‌که مشکل ما با اصلاح‌طلبان، سیاسی است؛ اما با احمدی‌نژاد، اعتقادی. وقتی احمدی‌نژاد آمد و آنقدر مخلص و خاکی و دستبوس رهبری بود، دیدند کسی آمده که مایه امیدواری است؛ اما فکرش را هم نمی‌کردند آن ماجرای قهر ۱۱ روزه و نافرمانی از رهبر پیش بیاید. الان آقای علم‌الهدی نظرش این است که احمدی‌نژاد و مشایی مبانی‌شان را از سید‌حسین نصر گرفته‌اند و خارج از مسیر ولایت هستند.» البته محمود احمدی نژاد م طی اظهاراتی خطاب به علم‌الهدی گفته بود که اگر مسلمانی این است من کافرم.

علم‌الهدی و ویروس کرونا

صحبت‌های او در رابطه با همه‌گیری ویروس کرونا بود. او با انتقاد از تعطیلی نماز جمعه به دلیل همه‌‍گیری ویروس کرونا گفت: «درحالی‌که شهر و کشور در قرنطینه نیست و اجتماعات در مشهد در فضای باز و صحن‌های حرم مطهر به‌وسیله مسؤولان پزشکی تجویز شده است، تعطیلی این فرضیه الهی توجیهی ندارد. نماز جمعه فریضه الهی است و در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.»

اظهارات علم‌الهدی درباره زبان انگلیسی

نماینده، ولی فقیه در مشهد جدای از اظهارنظر‌هایی که در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی بالاخص موضوع «زنان» مطرح می‌کند، سال ۹۵ به نکوهش یادگیری زبان انگلیسی پرداخت و در این باره گفت: «زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل است»؛ گفت: از شیطنت‌های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند. اتفاقا انگلیسی زبان جهل است. برای نمونه عرض می‌کنم؛ ترجمه انگلیسی کتاب‌های فلاسفه غرب که عمدتا آلمانی هستند، به مراتب بی اعتبار‌تر از ترجمه فارسی آن‌ها است و فیلسوف غربی هم حاضر نیست این ترجمه انگلیسی را به عنوان مرجع بشناسد. در حقوق، تمام منابع انگلیسی از اعتبار ساقط است. منابع علمی در «حقوق غرب» باید به زبان فرانسوی باشد. زبان انگلیسی، زبان علم نیست؛ زبان جهل و کلک است. زبان سیاست بازی و به هم زدن علم است. کتب علمی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده اند. هیچ مجمع علمی ترجمه‌های انگلیسی را به عنوان مرجع علمی قبول ندارد. چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟»

اظهارات علم‌الهدی درباره حجاب

یکی از موضوعات پررنگ در سخنرانی‌های احمد علم‌الهدی «زنان» و به ویژه بحث «حجاب» آن‌ها در جامعه است. مخالفان او را یکی از دگم‌ترین افراد حاضر در حاکمیت جمهوری اسلامی می‌دانند که همواره با طرح مسائلی جنجال را در جامعه افزایش می‌دهد.

یکی از اظهارات جنجالی او در سال ۱۳۹۵ درباره جدایی کلاس درس دختران و پسران در دانشگاه‌ها و حجاب بود. او در این‌باره گفت: «جریان نیروی انتظامی غیرتمند دینی می‌گوید من با مامور می‌خواهم جلوی فسق و فجور داخل اتومیبل‌ها را بگیرم آن وقت آقای مسوول می‌گوید چرا این کار را می‌کنیم، می‌گویند این کار سرکشی کردن به زندگی مردم است، آیا زندگی مردم وسط پارک‌ها و وسط خیابان در اتومبیل‌ها است؟ اگر بنا شد فضای تعلیم و تربیت فضای آلوده و ناهنجار فرهنگی شود معلم و استاد دانشگاه نمی‌تواند رسالت انسان سازی خود را ایفا کند، وقتی بنا شد در کلاس درس پسری کنار دختری بنشیند که این دختر آرایش کرده و موهایش پریشان است و بوی عطر آن در بینی این پسر پیچیده است این معلم چگونه می‌تواند از این ۲ جوان ۲ انسان بسازد. فضای دانشگاه را ناهنجاری‌ها گرفته است، به رئیس یکی از دانشگاه‌ها گفتم شما مدیر یک معبد هستی، شما مدیر یک عبادتگاه هستی و اینجا باید انسان سازی صورت گیرد، چرا می‌گذارید این مکان مرکز فسق و فجور شود، خیلی از دانشگاه‌های تهران این کار را کرده اند و حراست دانشگاه از طریق نگهبانی از ورود دختران دانشجوی ناهنجار و آرایش کرده و با قیافه نامناسب جلوگیری می‌کنند.»

علم الهدی مخالف برگزاری کنسرت در مشهد

علم‌الهدی یکی از مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد است و به اعتقاد او کنسرت یک نوع مطرب‌بازی است و نباید در شهر مشهد چنین مراسمی برگزار شود. او طی سخنرانی‌ای در سال ۱۳۹۳ در این باره می‌گوید: «مقابله با ناهنجاری‌ها یک وظیفه عمومی است و با این دید مانور فرهنگی لازم داریم، اینکه می‌گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود اعمال قدرت و زور نیست بلکه حرف طلبگی من است و ما مسئله موسیقی نداریم ولی مسئله کنسرت، مطرب‌بازی است چرا که پیامبر حدود حرم امام رضا را بین دو کوه معرفی کردند چرا که حرم امام رضا زیر این سقف و گنبد نیست و همه این شهر مال امام رضا است و وقتی که مقابله می‌کنیم با یک ناهنجاری، ببینید چگونه مقابله می‌کنند. دویچه وله خبرگزاری رسمی آلمان گفت مسئولان وابسته به رهبری از ترویج آزادی هنر جلوگیری می‌کنند و باید گفت این آزادی هنری نیست و بی‌بند و باری است در حالی که این آلمان همانی است که با دادن سلاح شیمیایی صدام به جنگ با ایران آمد و فرزندان ما را مسموم کرد و اکنون حامی شده است، لذا اینکه یک خبرگزاری رسمی آلمانی به منظور برگزاری کنسرت در مشهد آمده است حمایت کند باید گفت به شما ربطی ندارد؛ لذا ما قصدمان بدنام کردن کسی نیست چرا که اگر کسانی به دنبال این ناهنجاری‌ها می‌روند سبب می‌شود دست در دست دشمنی بگذارند که حاضر است با سلاح شیمایی این مردم را خفه کند، اما ما میش‌توانیم با مانور اقتصادی و فرهنگی، دشمنان را مایوس کنیم.»

علم‌الهدی و جنبش زن زندگی آزادی

اظهارات و سخنرانی‌های جنجالی احمد علم‌الهدی درباره زنان و آزادیب‌های برابری آنقدر زیاد است که نمیتوان در یک گزارش چند هزار کلمه‌ای هم به همه آن‌ها پرداخت، اما ویژه‌ترین اظهارات او مربوط به بعد از مرگ مهسا امینی و آغاز اعتراضات سراسری در ایران دانست. او در ۲۷ آبانماه ۱۴۰۱ خطاب به زنانی که حجاب از سر برداشتند گفت: «این‌هایی هم که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
متقی. شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
91
2
زنده و پرتوان باد جناب آقای حاج احمد علم الهدی سید مدافع اسلام و روحانیت و ولایت...دیدگاه و قلم مغرض و جهت دار نمی تواندبا شیطنت چهره نورانی ایشان را لکه دارکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آخِی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فداش بشی ایشالا...
هه خاخا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اینکه جمیله اعلم هدی گفته بخاطر کشف حجاب به درس ادامه نداده ،دروغ است ،،در زمان شاه در دبیرستان و دانشگاه حجاب اختیاری بود ،، بعد هم ماشاالله همه ی مقاطع تحصیلی را جهشی خواندی ،،،!!!؟؟؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
5
43
ممنون از خانم معروفیان به خاطر معرفی شخصیت شخیص آقای علم الهدی!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
57
حالا که دور دور شماست . هر چی که ما مردم هم بگیم ، فایده ای نداره .
آقای علم الهدی تا می توانی بتاز! وقت تاختن این مردم هم میرسه .
والله هم حکومت هم شما می دانید که حجاب بهانه ای بیش نیست ، وگرنه شما برای حفظ خودتان وحکومت حاضرید از خدا وپیغمبر هم بگذرید ، همانطور که گذشته اید !!!
اگر خدا می گفت که تا می توانید دین من را به لجن بکشید ، به امام رضا قسم بیشتر از این از دستتان بر نمی آمد .
مرد باشید ومنعکس کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
4
4
...........
اول از اخلاق و عدالت شروع کنید، ملت ایران از قدیم با حجاب و با عفاف بوده اند ولی سوءاستفاده کردید و چند قطبی بوجود آوردید.

پیامبر خدا، پیامبر مهر و مهربانی بود و با اخلاق نیک و مردم داری باعث گسترش دین شد، فرهنگ ما خیلی بالا و اصیل است و نیازی نیست شما به مردم ایران آموزش بدهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
21
علی آقا دمت گرم حرف همه ملت را گفتی.زنده باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
20
خانم معروفیان ساغول.
رویداد عالی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
21
خدا به حرمت این ماه عزیز و عزت و غیرت شهید والا مقام این ماه همه کارکنان رویداد و حفظ کنه به درآمدشون برکتی بی نهایت بده.
درود به شرفتان درود به نان حلال و شیر پاکی که خوردید.
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
آرزوی قلبی همه ی ما برای رویداد عزیز ...توی پرانتز اضافه کنم چند بار کامنتای منو در "تعریف" از خودشون منتشر نکردند!!! رویداد از دستت ناراحتم
شیما باربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
19
حجاب و مسئله‌ حجاب بهانه است ، ناکارآمدی وجود دارد

کشور با این همه ثروت و فرصت به چه حال و روزی افتاده ، بخاطر افراد بی لیاقت و قدرت طلب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
17
چرا بعضی وحانیون و خانواده هاشون که ادعای مسلمان تر از بقیه کارند دروغ شاخدار میگویند؟ کافیست از هر یک یا تمامی زنانی که قبل انقلاب دبیرستان میرفتند سوال شود آیا در دبیرستان بی حجاب بودند؟ اصلا سن ایشان به دبیرستان میرسیده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
14
البته این هفت نفر بدون کنکور و با پارتی وارد دانشگاه و بعد به اخذ مدرک کیلویی نائل شدند! مگر می شود کسی با مدرک دکترا عاجز از بیان دو کلمه انگلیسی صحیح باشه؟ سالی فور نات اسپیک نات گود اینگلیش! اینها مگر که هستند؟ چرا اینها را باید مهم جلوه داد؟ فقط مایه خجالت و سرافکندگی.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
17
2
یکی از چرت ترین و مسخره ترین متن هایی بود که تا حالا نوشته شده
سرتاسر متن دلالت بر بی سوادی و بی شعوری نویسنده متن میکند
مشهد یکی از مهمترین شهرهای مذهبی جهان است و همواره علمای بزرگ و روحانیون برجسته ای اونجا بودن و هستن
اینکه نویسنده متن نادان و ناآگاهه دلیل بر این نیست که علمای ساکن مشهد فقط محدود به واعظ طبسی و علم الهدی است
تعداد علمای یکی از حوزه های مشهد هم بیش از اینهاست چه برسه به کل مشهد
و شهر مشهد ده ها عالم بزرگ داشته و دارد که از قبل فوت واعظ طبسی مشهور بودند و هستند
علم الهدی هم بیش از ده سال قبل از فوت واعظ طبسی یه چهره حوزوی شناخته شده نه در مشهد که در کل کشور بود
اینکه اطلاعات نویسنده کمه و شعورش تو این زمینه ها پایینه دلیل بر عدم شهرت علم الهدی نیست
واعظ طبسی سال 94 فوت کرد اما از دهه هشتاد یعنی ده سال قبل علم الهدی معروف بود

وقتی تو یه موضوعی سواد و شعورشو ندارید مطلب ننویسید که بی شعوری و بی سوادی خودتون رو لو ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
از نوشته ات معلومه که درس ادب و تربیت را در محضر و پای منبر علم الهدا آموخته ای . چند می گیری گریه کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
ای بابا !!! اشتب مثبت
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
3
عروس رقصیدن بلدنیست میگه اتاق کجه کشورراخوب اداره کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
2
تعریف جامع و کامل و در عین حال مختصر از علم الهدی (یک بیشعور بیسواد که حتی قدرت تفکر ساده رو خدا ازش دریغ کرده است. )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
2
بابا اون پوپولیست معروف و داماد بی سوادترش شاگرد پوپولیست . فعلا درامد از موقوفات رو اعلام کنه اقای اصلح .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان