تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲

طرح مصر برای برگزاری نشست با حضور ایران و آمریکا

در این نشست قرار است دشواری‌های سیاسی که موجب شکست کامل حکومت لبنان در اداره این کشور شده از جمله موارد ابهام‌آمیز در توافق طائف بررسی شود.

طرح مصر برای برگزاری نشست با حضور ایران و آمریکا

رویداد۲۴ پایگاه خبری «عربی پست» خبر داد که مصر در پی میزبانی نشستی با حضور امریکا، فرانسه، عربستان، قطر و ایران برای کمک به پایان بحران سیاسی در لبنان است.

بر اساس گزارش میدل ایست نیوز، کشور‌های پنج‌گانه نشست پاریس به صورت دوره‌ای جلساتی با محوریت پرونده لبنان برگزار می‌کنند، اما مصر می‌کوشد که برای اولین بار ایران را هم به این نشست دعوت کند. این گزارش افزوده که قاهره مدت‌هاست از عناصر تأثیرگذار در پرونده لبنان به شمار می‌آید و اخیرا تلاش‌های خود را در این باره افزایش داده است.

در این نشست قرار است دشواری‌های سیاسی که موجب شکست کامل حکومت لبنان در اداره این کشور شده از جمله موارد ابهام‌آمیز در توافق طائف بررسی شود. همچنین در این نشست قرار است کمک‌های عربی و بین‌المللی به لبنان در برابر پایبندی این کشور به حداقلی از اصلاحات اقتصادی و مالی و اداری تقویت شود. این در حالی است که روز گذشته بیروت میزبان «محمد عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجی قطر بود.


بیشتر بخوانید: چرا ماه‌های آینده برای توافق ایران و عربستان حیاتی خواهد بود؟


در حالی که قطر اخیرا نقش خود را در لبنان افزایش داده، یک مقام آگاه به «عربی پست» گفت که الخلیفی هیچ طرحی جدا از طرح توافقی کشور‌های پنج‌گانه نشست پاریس (امریکا، عربستان، قطر، مصر و فرانسه) ندارد. به گفته این مقام، الخلیفی به مقامات لبنانی تأکید کرده که قطر و عربستان به صورت هم‌افزا در پرونده لبنان همکاری می‌کنند تا نقشه راه خروج لبنان از بحران را بررسی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان