تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

استیضاح امیرعبداللهیان در مجلس کلید خورد/ طرح ۳ برابر حد نصاب امضا دارد

نماینده زابل در مجلس با بیان اینکه تحریم به چه کسی ربط دارد و این موضوع به وزیر امور خارجه برمی‌گردد، گفت: استیضاح وزیر امور خارجه ۳ برابر حدنصاب امضا دارد.

استیضاح امیرعبداللهیان در مجلس کلید خورد/ طرح ۳ برابر حد نصاب امضا دارد
رویداد۲۴ حبیب الله دهمرده از تدوین طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: با توجه به جمع‌بندی که من و تعدادی از همکاران از مسائل کل کشور داشتیم، براساس قانون استیضاح وزیر امور خارجه را در دستورکار قرار دادیم.

به گزارش خانه‌ملت، نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر امور خارجه محور‌های متعددی دارد، در تشریح این محور‌ها افزود: ما همیشه فرصت‌ها را از دست دادیم، اما به عنوان مصداق یک مورد را مطرح می‌کنم؛ آب سیستان یکی از محور‌های استیضاح است؛ در این زمینه باید دقت کرد موضوع مربوط به رودخانه هیرمند در سال ۹۶ در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شده است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: از آقای ظریف وزیر امور خارجه دولت سابق و از آقای اردکانیان وزیر نیرو دولت دوازدهم در سال ۹۷ و از آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ درباره این موضوع سوال کردم.

وی با بیان اینکه قانون انتقال آب از دریای عمان در ۱۴۰۱ در صحن علنی تصویب شده است، افزود: آقای ظریف در سال ۹۹ گزارشی برای سران سه قوا درباره آب سیستان تهیه کرد، همچنین آقای اردکانیان نیز در سال ۹۹ مطلبی در این باره نوشت، آقای امیرعبدالهیان نیز گزارش مفصلی برای آب سیستان در ۱۴۰۱ نوشته است و در آن راهکار‌های مربوط به برای آب پایدار سیستان را بیان کرده در واقع تمام مسئولان کشور در جریان هستند.

دهمرده با بیان اینکه درباره رودخانه هیرمند ۲۰۷ مورد و درباره آب ژرف ۲۳۵ مورد و درباره انتقال آب از دریای عمان ۲۳۷ مورد نطق و تذکر در صحن علنی مجلس بیان کردم، افزود: من نمی‌دانم باید چه کنم؛ در شرایطی که همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی و قانونی برای این موضوع وجود دارد، این سوال مطرح می‌شود، چه باید می‌کردیم که مسئولان امور خارجه اقدامات لازم را انجام دهند، چرا تا امروز کاری انجام ندادند و فقط حرف و حدیث بوده است.

نماینده زابل در مجلس با بیان اینکه پس از احداث بند کمال خان نتوانستیم یک مترمکعب آب بگیریم در حالیکه پیش از بند کمال خان هر سال حدود ۳ تا ۴ میلیارد مترمکعب آب وارد رودخانه هیرمند می‌شد، ادامه داد: پس از بستن بند کمال خان که بیش از ۱۰۰ بار درباره آن اخطار دادم، حجم آب وارد شده در سال گذشته به ۱۰ میلیون مترمکعب نیز نرسیده است حتی امسال نیز یک مترمکعب آب وارد رودخانه نشده است، مردم چگونه زندگی کنند؟ وی از وضعیت دپیلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه نیز انتقاد کرد.

او درباره دپیلماسی امنیتی، توضیح داد: تا پیش از ماجرای طالبان در طول تاریخ، کسی جرات نکرده از افغانستان به سوی ما شلیک کند، اما اکنون پیوسته مرزبانان ما را می‌برند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری ایران، ادامه داد: ظرفیت گردشگری کشور ما بسیار است، اما سهم ایران از گردشگری دنیا چه قدر است؟ این وضعیت به دلیل عدم اطلاع رسانی است.

او با بیان اینکه تحریم به چه کسی ربط دارد؛ این موضوع به وزیر امور خارجه برمی‌گردد، تصریح کرد: آیا مدیران و سفرای کارآمد به کار گرفته‌اند، اگر این افراد کارآمد هستند باید در موارد مذکور اتفاقات مثبتی رخ دهد.

نماینده زابل در مجلس با بیان اینکه من به عنوان نماینده مردم برای تحقق حقوق مردم از ابزار‌های نظارتی و تقنینی خود استفاده کردم، گفت: استیضاح وزیر امور خارجه ۳ برابر حدنصاب امضا دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
4
برکنار کردن عوامل سرکار اوردن او مهم تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
3
0
جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۱۳:۳۵
آمریکا و مزدورانشان از اغتشاشگران همه جانبه حمایت می کردند پس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هنوز هم درس عبرت نگرفته است و باز هم به دنبال مذاکره، گفت وگو و همکاری با آمریکا و مزدورانشان است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
چین، روسیه، هند، عربستان و ایران می‌توانند آمریکا را از سوریه، عراق و منطقه بیرون کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
و متاسفانه برخی ها در داخل کشور هنوز هم از حمایت همه آمریکا و متحدانش از اغتشاشات، درس عبرت نگرفتند وباز هم به دنبال مذاکره، گفت وگو و همکاری با آمریکا و مزدورانشان هستند شرم آور و تاسف بار است.

و متاسفانه برخی ها در داخل کشور هنوز هم از اهانت ها و خیانت های آمریکا و هم سه کشور اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، درس عبرت نگرفتند وباز هم به دنبال مذاکره، گفت وگو و همکاری با آمریکا و مزدورانشان هستند شرم آور و تاسف بار است.

مشکلات مردم ایران 70 تا 80 درصد هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های ندارد و تاکنون هم نداشته است و فقط متاسفانه کوتاهی از توسط دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می کند
ولی متاسفانه جوادی‌حصار هنوز هم درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند و از مذاکره مستقیم ایران با آمریکا و مزدورانشان استقبال می کند شرم آور و تاسف بار است.

و این در حالی است که دولت حسن روحانی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، مردم ایران را گرفتار کرده است و هنوز هم مشکلات مردم ایران حل وفصل نشده است.

و این در حالی است که دولت حسن روحانی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین، کشور ایران را گرفتار کرده است و هنوز هم مشکلات کشور ایران حل وفصل نشده است.

دخالت و مداخله آمریکا و مزدورانشان در امور داخلی ایران بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره متاسفانه 100 برابر هم افزایش یافته است چرا؟

مذاکره مستقیم ایران با آمریکا همان مذاکره با اسرائیل است
باید از مذاکره مستقیم ایران با رژیم کودک کش صهیونیستی استقبال کنیم

و این در حالی است که ایران از سال 1392 تاکنون غرب اروپا هم گفت‌وگو کرده است و هنوز هم گفت وگو می کند ولی شما هنوز هم درک نمی کنید
ولی اما گفت وگو ایران ایران با غرب و اروپا در این مدت 9 سال جواب نداده است چرا؟

سوال اینجاست که پس چرا از سال 1392 تاکنون مشکل ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره از طریق گفت وگو حل وصل نشده است.
و این در حالی است که ایران در این مدت 9 سال هزاران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره مذاکره و گفت وگو کرده است ولی متاسفانه هنوز هم مشکلات مذاکره نیز ادامه دارد چرا؟

ایران در مذاکره دو راهی بیشتر ندارد
1- یا باید برجام را لغو کند 2 - و یا تسلیم آمریکا و اروپا شود
مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره و گفت وگو حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1392 تاکنون برای همه مردم ایران و جهان ثابت شده است.

در سال 1392 موضوع مذاکره و گفت وگو ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره 100 درصد فقط در باره صلح آمیز هسته ای و لغو همه تحریم های آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار بوده است، نه، برنامه موشکی، حقوق بشر، جنگ اوکراین و روسیه وغیره پس دیگر مذاکره و گفت وگو با خیانتکاران و جنایتکاران 100 درصد غلط و اشتباه است


چهارشنبه 12 خرداد ماه سال 1400
اعتراف روحانی: امروز مسائل اصلی ما با آمریکایی ها در وین حل وفصل شده است/ سوال اینجاست پس چه شد؟ و این در حالی است که مسائل اصلی ایران با آمریکایی ها در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه وغیره حل وفصل نشده است چرا؟

هزینه مذاکره و گفت وگو ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در این مدت 9 سال از کجا تامین شده است؟ از گران کردن کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میئو، خودرو وغیره و هم از جیب مردم مظلوم ایران!

شرم آور و تاسف بار است که برخی ها در داخل کشور هنوز هم از مذاکره 9 سال درس عبرت نگرفته است.

شرم‌آور است که برخی دوباره به مذاکره دل‌خوش کنند.

رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.

متأسفانه عملکرد دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون قابل دفاع نیست.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی بی احترامی به خون شهداست.

چرا ایران از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!

مذاکره ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت مذاکره در باره سلاح هسته ای ندارند چون به خاطر که خودشان سلاح هسته ای و انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه در اختیار دارند پس مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
اینو برکنار میکنن یکی‌بدتر میارن ...مشکل از اینا نیست‌مشکل از ....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان