تاریخ انتشار: ۰۰:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیشروی روسیه در باخموت

باخموت، یک شهر کوچک شرقی واقع در استان دونتسک است که برای ماه‌ها هدف حمله روسیه بوده است. حالا این شهر شاهد نبردهای شدید و ویرانی های سنگین در طولانی‌ترین و خونین‌ترین جنگ میان روسیه و اوکراین است.

پیشروی روسیه در باخموت

رویداد۲۴ وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که نیرو‌های روسیه سه منطقه دیگر در بخش غربی شهر باخموت اوکراین را به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گمان می‌رود اشاره ارتش روسیه به پیشروی نیرو‌های گروه «واگنر» باشد. یگان‌های اوکراینی و روسی ماه‌هاست که بر سر این شهر واقع در شرق اوکراین که بیشتر آن تبدیل به ویرانه شده است، در حال نبرد هستند.

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاعیه خود گفت: «نیرو‌های هوابرد، واحد‌های اوکراینی را در طرفین مهار می‌کردند و از اقدامات جوخه‌های حمله برای تصرف شهر حمایت به عمل می‌آوردند.»


بیشتر بخوانید: تصاویری هولناک از جبهه باهموت اوکراین


جنگ اوکراین در ماه‌های اخیر به یک نبرد فرسایشی تبدیل شده و به نظر می‌رسد هیچ یک از طرفین نتوانسته‌اند به پیشروی قابل توجهی دست یابند، اما انتظار می‌رود که اوکراین در هفته‌های آینده یک حمله متقابل را آغاز کند. کی‌یف به تازگی تسلیحات زیادی از متحدان غربی خود دریافت کرده است.

به گزارش یورو نیوز، ناتو هیچ حضور رسمی در جنگ اوکراین ندارد؛ با این حال کشور‌های عضو ناتو مهمترین کمک‌های تسلیحاتی را در ماه‌های اخیر به کی‌یف کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پنج‌شنبه گفت که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو همچنان یکی از اهداف مسکو در این «عملیات نظامی ویژه» است. پسکوف در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که الحاق اوکراین به ناتو یک تهدید جدی و قابل توجه برای کشور روسیه و امنیت آن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
1
لعنت به پوتین حرامزاده ، اورانگوتان طویله ی کرملین
نظرات شما
پیشخوان