تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا:

هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شکاف قالیباف و پایداری بیشتر خواهد شد

یک فعال سیاسی می‌گوید: در اختلاف جبهه پایداری با آقای قالیباف، هر چقدر به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شکاف بیشتر خواهد شد.

هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شکاف قالیباف و پایداری بیشتر خواهد شد
رویداد۲۴ منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که آقای قالیباف دیداری با آقایان حجت الاسلام ناطق نوری، حداد عادل و علی لاریجانی در یک ضیافت افطاری داشتند. با توجه به اینکه شخصیت‌های مطرح شده در گذشته جایگاه ریاست مجلس را در اختیار داشتند، اما این برداشت مطرح می‌شود که آقای قالیباف به دنبال بازی جدید در جریان اصولگرایی با استفاده از چهره‌های محافظه‌کار و اعتدالی است و می‌خواهد با جریان افراطی اصولگرا که به نام جبهه پایداری شناخته می‌شود رقابت کند. تحلیل شما در این مورد چیست، گفت: این افطاری یک دعوت ساده بر پایه اخلاق و ادب بود که آقای قالیباف رؤسای پیشین مجلس قبل از خود را دعوت کرد. تا آنجا که بنده مطلع هستم در این جلسه هیچ بحث سیاسی صورت نگرفت و هیچ تفاهم و توافقی بین این افراد صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی حقیقت پور را در ادامه می‌خوانید:

اینکه آقای قالیباف با جبهه پایداری مشکل دارد، درست است. جبهه پایداری یک جریان تمامیت‌خواه، خود حق‌بین و خود ولایت‌بین بوده که فقط خود را می‌بیند و بقیه اگر خارج از این چارچوب باشند، غیرولایی و جاسوس هستند. در خانواده جریان اصولگرایی هم خیلی افراد را نمی‌پذیرند.

در گذشته هم این رفتار را انجام داده‌اند. با آقای هاشمی‌رفسنجانی برخورد کردند، با آقای ناطق برخورد کردند و همچنین با آقای لاریجانی هم برخورد کردند، حالا هم رسیده‌اند به اینکه با آقای قالیباف برخورد کنند. در اختلاف جبهه پایداری با آقای قالیباف، هر چقدر به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، شکاف بیشتر خواهد شد.

حتی در انتخابات ریاست مجلس خواهیم دید که اگر آقای قالیباف بخواهد رئیس شود، ۱۸۰ تا ۱۹۰ رأی نمی‌آورد، مگر آنکه با تعدادی کمتر از این رئیس مجلس شود. اینکه آقای قالیباف یک رویکرد دیگر داشته باشد طبیعی است.

مردم از این نگاه خشک و تند جبهه پایداری خسته شدند و حتما به دنبال فضای سیاسی دیگری هستند. شاید آقای قالیباف فضایی را ترسیم کند که مردم احساس کنند در این فضا می‌توانند راحت‌تر باشند و بهتر می‌توانند جلو بروند، بنابراین به سمت آقای قالیباف بیایند.

بیشتر بخوانید:  دعوای طیف قالیباف و جبهه پایداری برای یک مشت رای

من شواهد و قرائنی نمی‌بینم که آقای لاریجانی بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هرکس که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید در جامعه حضور بیشتر داشته باشد و صحبت‌های بیشتری انجام دهد که من این حضور و ظهور را در آقای لاریجانی نمی‌بینم.

ما حتما در وضعیت مجلس تغییراتی خواهیم داشت که افرادی حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر بیایند و مدیریت مجلس را بر عهده بگیرند تا در مجلس ایفای نقش داشته باشند تا در خروجی مجلس، قوانین متقن، چند جانبه‌گر و جامع داشته باشیم.

اما اینکه خودشان به صورت جدی در انتخابات حضور داشته باشند من این موضوع را مشاهده نمی‌کنم، اما آقای قالیباف می‌توانند برای انتخابات مجلس و انتخابات ۱۴۰۴ برنامه داشته باشد و آن پوزیشنی که برای خودشان تداعی می‌کنند، محتمل است و باید دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

آقای احمدی‌نژاد با چه کسی رقابت می‌کرد؟ با آقایان قالیباف، ولایتی و سایر اصولگرایان دیگر رقابت می‌کرد. اصولگرایان فقط یک حزب نیستند که دارای چارچوب و مقررات خاصی باشند. اصولگرایی بیشتر یک طیف و محفل است.

جریانی که آقای بذرپاش به راه انداخته چه جریانی است؟ از اصولگرایان جدا شده است. همین جبهه پایداری که در مقابل آقای قالیباف ایستاده، تیم آقای رئیسی هم یک طرف قضیه است. آن‌ها هم اصولگرا هستند؛ بنابراین ما هم دود سفیدی از اردوی اصولگرایی نمی‌بینیم، دودش سیاه است و احتمال هم دارد دو، سه شاخه شوند و در جریان انتخابات به صورت جداگانه لیست دهند و وارد صحنه انتخابات شوند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
1
2
این شکاف را با رییس مجلس کردن قالیباف پر کردند ولی باز راضی نمیشه او همه را میخواهد آیا این خودبزرگ بینی را در او نمی‌بینید.در حالیکه حق استادان و نخبه ها و عملگرهای خانه نشین و موفق در گذشته همچنان خورده میشه و مملکت از اینها تهی گشته چرا این همیشه ناراضی نباشد .خوب برای همه چی برنامه دارد تا به راس برسد ولی در این راه گاهی یا با سیسمونی و زمین های شهرداری مواظبت خود نمیکنه یا با لوله گذاری.سخت هست برای مردم که به این اعتماد کنند .و خدا کند افراد کاری و مسیولین پذیر بیایند و بساط شورای نگهبان هم با گرایش نخبگان واقعی دست به انتخاب شایسته بزند. وگرنه اگر کشور دچار ریزش هم نشود با این شورا ما باز دوباره با همه کشورها مشکل و ثروت کشور دچار تاراج خواهد شد .این تکرار مرتب از سوی شورای نگهبان که شاید ناخواسته باشد ولی بعلت نداشتن معرفت این اوضاع تکرار و خدا میداند یکجا سر نهد
ناشناس
|
Singapore
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
5
قالیباف محور و منبع فساد در همه زمینه ها، درد بگیره ایشالا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
4
سوال اینجاست که چرا قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به علت مشکلات مردم و کشور و گرانی از مردم عذرخواهی نکرده است و عذرخواهی نمی کند چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
3
عملکرد قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نیست و از سال 1397 تاکنون هم نبوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
7
0
آمریکا و مزدورانشان از اغتشاشگران همه جانبه حمایت می کردند پس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هنوز هم درس عبرت نگرفته است و باز هم به دنبال مذاکره، گفت وگو و همکاری با آمریکا و مزدورانشان است چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
2
دولت رئیسی دیگر حق حرف زدن در باره کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی دیگر حق حرف زدن در باره کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را ندارد.
چون به خاطر که هر دو از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند چرا؟
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۸ فروردین باید نگاه کند از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور نشده است و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
0
4
انشالله انقدر شکاف زیاد شه جر بخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
1
0
بانک‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند
امکان پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در بانک‌ها فراهم نشده است چرا؟
و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
تاکنون در این مورد اقدامی نشده است.
از جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تقاضا می‌شود که برای حل این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان