تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی لغو شد

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی که در آمریکا و ایران قرار بود برگزار شود لغو شد.

جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی لغو شد

رویداد۲۴ اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد به دلیل حساسیت و فشار رقابت‌های سال ۲۰۲۳ به عنوان سال پیش از المپیک پاریس، برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی آمریکا و ایران را لغو کرده است.

پیش از این قرار بود رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در روز‌های ۴ و ۵ آذر سال جاری در تهران و جام جهانی کشتی آزاد روز‌های ۴ و ۵ دی در کارولویل آمریکا برگزار شود.

اتحادیه جهانی کشتی با انتشار خبری اعلام کرد: با توجه به تمرکز بسیاری از کشور‌ها بر آماده سازی کشتی گیران خود برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عدم حضور بالقوه در جام جهانی ۲۰۲۳ یکی از نگرانی‌های اصلی اتحادیه جهانی بود. علاوه بر این، مسابقات جهانی بلگراد که برای سپتامبر ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است، فشار بیشتری را بر کشور‌ها وارد می‌کرد.


بیشتر بخوانید: پیروزی کشتی گیران ایران در رقابت های بین المللی ۲۰۲۳


برهمین اساس اتحادیه جهانی پس از بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل چالش‌ها و پیچیدگی‌های موجود در سازماندهی رویداد‌های حساس پیش رو تصمیم گرفت تا این ۲ رویداد پر مخاطب پیش از المپیک پاریس لغو شود.

همچنین فقدان حمایت کافی برای میزبانی این مسابقات از سوی کشور‌های میزبان یکی دیگر از عوامل موثر در این تصمیم بوده است. اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرده تصمیم به لغو رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی پس از تماس‌های متعدد و بحث و گفتگو با کشور‌های ایران و آمریکا اتخاذ شده است.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جام جهانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان