تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حسین امیرعبداللهیان: درباره تبادل زندانیان با آمریکا ۱ سال پیش توافق کردیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: در خصوص تبادل زندانیان با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی و مورد توجه ایران، صورت‌جلسه‌ای بین نماینده فرستاده آمریکایی و طرف ایرانی امضاء شد.

حسین امیرعبداللهیان: درباره تبادل زندانیان با آمریکا ۱ سال پیش توافق کردیم
رویداد۲۴ حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به بیروت در پاسخ به سوالی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و آخرین تحولات در این ارتباط، گفت: ما در خصوص تبادل زندانیان با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. آن‌ها یک خانم دیپلمات انگلیسی را به عنوان نماینده خودشان به ما معرفی کردند. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی و مورد توجه ایران، صورت‌جلسه‌ای بین نماینده فرستاده آمریکایی و طرف ایرانی امضاء شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که ما هیچ محدودیت زمانی برای انجام تبادل در سریع‌ترین زمان ممکن نداشتیم، تصریح کرد:، اما به دلیل برخی ملاحظات طرف آمریکایی، ماه‌ها اجرای این توافق و صورت‌جلسه به تعویق افتاد.

امیرعبداللهیان افزود: تا این‌که در هفته‌های گذشته قرار شد آن صورت‌جلسه مجددا به‌روزرسانی شود. به‌روزرسانی این سند در دستور کار ما است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما موضوع زندانیان را یک مسئله کاملا انسانی می‌دانیم و بر انجام آن بر اساس توافقی که می‌شود، تأکید داریم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
خط مقدم مبارزه با آمریکا کار، تلاش و تولید است، نه مذاکره و برجام
تشکر از کره شمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
کره شمالی: آمریکا و کره جنوبی امنیت جهان را تهدید می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
نیروهای آمریکایی به باب المندب و سواحل یمن اعزام شده‌اند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان