تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

۲ گزینه ناب در رادار استقلال

نیمکت نشینی‌های متوالی و بی‌پایان ابوالفضل جلالی در استقلال، این ستاره را به درب خروجی باشگاه بسیار نزدیک کرده است. ساپینتو جهت جایگزینی این بازیکن برای فصل آینده، دو گزینه باتجربه را درنظر گرفته است.

۲ گزینه ناب در رادار استقلال

رویداد۲۴ شکست در دربی امیدهای مدافع عنوان قهرمانی را به حداقل رسانده و حالا قهرمانی در جام حذفی می‌تواند کوتاه‌ترین مسیر برای کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا باشد.

ساپینتو تیم خود را با یک تغییر به مصاف پرسپولیس فرستاد. پیمان بابایی در نوک خط حمله قرار گرفت و ارسلان مطهری برخلاف دربی رفت، نیمکت نشین شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که عملکرد استقلال مقابل رقیب سنتی، قابل قبول نبوده و فارغ از بحث داوری، آبی‌ها چهره یک تیم فاتح و مسلط، همانند مسابقات گذشته طی نیم فصل دوم را نداشتند.

هافبک‌های استقلال در جنگ‌های میانه میدان موفق نبوده و در امر بازیسازی هم توفیقی نداشتند؛ بنابراین مهاجمان استقلال نمی‌توانستند صاحب موقعیت جدی و مناسب گلزنی شوند. ضعف هافبک‌های استقلال و اختلاف سطح آن‌ها با هافبک‌های پرسپولیس در شهرآورد شماره ۱۰۰ مشهود بود. درحالی‌که بازیکنانی نظیر سعید مهری و آرش رضاوند در تغذیه فورواردها عاجز بودند، هافبکی به نام مهدی ترابی با تیزهوشی و آگاهی محیطی، آل کثیر را دید و یک پاس گل ۳ امتیازی را به ثبت رساند. البته نباید از عملکرد خوب هافبک‌های استقلال در طول فصل و به ویژه در نیم‌فصل دوم غافل شد.

یحیی؛ برنده نبرد مهم فصل

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال درباره دیدار دربی و برد ارزشمند پرسپولیس گفت: «پیش از بازی در مورد سیستم تهاجمی استقلال و تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس صحبت کرده بودم. به نظر من هردو تیم در این مسابقه عالی کار کردند.»

او ادامه داد: «طبق پیش‌بینی گذشته بنده، پرسپولیس با استفاده از عنصر تجربه، هوشیاری بیشتر بازیکنان خود و درایت کادر فنی برنده این مصاف حساس شد.»

مهدوی افزود: «تجربه حضور در دربی‌های گذشته، امر مهمی است و یحیی گل‌محمدی با استفاده از این فاکتور، پیروز این نبرد شد. کادر فنی پرسپولیس آل کثیر را برای دقایق حساس بازی نگه داشته بود.»

دیگر پست موردبحث بین دوست داران استقلال به دفاع چپ مربوط می‌شود. علی‌رغم نمایش قابل قبول جعفر سلمانی در این فصل، اکثر هواداران استقلال مدام این بازیکن را موردنقد قرار داده و بر این باور هستند که ساپینتو باید به جلالی هم فرصت دهد.

مربی پرتغالی در فصل جاری بارها یک موضوع را به اثبات رسانده و آن موضوع از این قرار است که جلالی بازیکن موردعلاقه کادر فنی استقلال نیست. جلالی در مقاطعی از فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و فرهاد مجیدی به این ستاره جوان اعتقاد داشت. بازی‌های خوب جلالی منجر به دعوت به تیم ملی شد و نهایتاً کارلوس کی روش نام جلالی را در بین مسافران جام جهانی قطر قرار داد.

پیام واضح ساپینتو به ستاره جوان استقلال

در ادامه این‌طور به نظر می‌رسید که جلالی یکی از ارکان اصلی مدافع عنوان قهرمانی باشد اما ساپینتو باور دیگری داشت. مربی جدید استقلال سلمانی را به جلالی ترجیح داد و بر این باور تا به امروز پافشاری کرده است. از اطراف باشگاه استقلال خبر رسیده که ریکاردو ساپینتو حتی موضوع عدم علاقه و اعتقاد خود به جلالی را شخصاً به خود بازیکن گفته است.

با این تفاسیر بعید است که جلالی در ادامه فصل شانس بالایی برای بازی کردن پیدا کند. جلالی پس از حضور در جام جهانی، امیدوار بود با حضور ثابت در ترکیب استقلال، نظر مثبت کادر فنی جدید تیم ملی را جلب کرده و جایگاه خوبی برای خود ایجاد کند. پس از نیمکت نشینی های بی‌پایان، حالا جلالی در اردوی اخیر، حتی به تیم ملی دعوت هم نشد تا اوضاع برای این بازیکن به بدترین شکل ممکن پیش برود.

جلالی به شکل متوالی از لیست استقلال خط می‌خورد و با توجه به این موارد، ستاره ۲۴ ساله آبی‌های پایتخت را باید اولین خروجی در تابستان پیش رو در نظر گرفت.

۲ گزینه ناب در رادار استقلال

جلالی آخرین بار در دیدار برابر ذوب‌آهن، برای دقایق کوتاهی فرصت بازی پیدا کرد و بعد از آن حتی جایی در لیست ۱۸ نفره استقلال نداشت. جلالی در شهرآورد نیز در لیست قرار نگرفت و سلمانی یک بازی معمولی از خود برجای گذاشت. جلالی امیدوار بود برای بازی برابر پارس جنوبی جم در چهارچوب مسابقات جام حذفی به میدان برود اما باز هم از لیست خط خورد تا کاملاً روشن شود که ساپینتو هیچ‌گونه اعتقادی به وی ندارد.

جلالی فعلاً سکوت کرده و ساپینتو هم دراین‌باره به‌صورت رسمی سخنی به میان نیاورده است. خط خوردن‌های جلالی از لیست استقلال یک پیام از سوی ساپینتو به این بازیکن است که دیگر به او نیازی ندارد. این موضوع جلالی را به درب خروجی باشگاه بسیار نزدیک کرده و او به‌احتمال قوی خواهان جدایی از استقلال خواهد شد؛ مگر اینکه نیمکت استقلال برای فصل آینده دستخوش تغییراتی شود.

۲ گزینه ناب در رادار استقلال

۲ گزینه جذاب برای جایگزینی جلالی

گفته می‌شود که چند باشگاه مطرح برای جذب ابوالفضل جلالی در حال رقابت هستند. در روزهای اخیر نام باشگاه تراکتور به‌عنوان یکی از مشتریان پروپاقرص جلالی مطرح شده است. در صورت ماندگاری ساپینتو، استقلال در کنار سلمانی باید به دنبال یک جایگزین برای جلالی باشد.

در هفته‌های گذشته نام چند گزینه برای این منظور شنیده شده که البته هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. استقلال در تابستان گذشته به دنبال جذب محمد نادری بود که شرایط لازم برای این انتقال فراهم نشد. این احتمال وجود دارد که مدیران استقلال در تابستان باز هم به دنبال توافق با ستاره سابق خود رفته و او را بار دیگر آبی‌پوش کنند. دیگر گزینه غیرمنتظره، احسان حاج صفی محسوب می‌شود.

در هفته گذشته اخباری مبنی بر علاقه استقلال و حتی ارائه پیشنهاد به احسان حاج صفی منتشر شد. البته استقلال در حال حاضر دچار عدم ثبات در ساختار مدیریتی خود است و هنوز شرایط خوبی در این زمینه ندارد.

ستاره ۳۳ ساله باشگاه آ.ا.ک اتن یونان در لیست استقلال برای فصل آینده قرار دارد اما جذب احسان برای آبی‌ها کار آسانی نخواهد بود. استقلال در وهله اول باید مشکل بدهی‌های جاری خود را حل‌وفصل کرده و سپس به سراغ تقویت ترکیب خود برای فصل آینده برود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
4
2
فصل بعد بیاد تراکتور احیا بشه
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
4
3
عشق است استقلال عشق است سلطان شاه فرهاد. و سلپینتو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
1
4
بخدا جلالی از دوتاشون بهتره حتی ازسلمانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان