تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اردوغان: ما با دگرباشان جنسی مخالفیم؛ خانواده در ترکیه امری مقدس است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تازه‌ترین سخنرانی خود بار دیگر با حمله به دگرباشان جنسی، تاکید کرد که جامعه ترکیه چنین مسائلی را نمی‌پذیرد و خانواده امری مقدس در این کشور به شمار می‌رود.

رجب طیب اردوغان

رویداد۲۴ در آستانه نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه، رجب طیب اردوغان، در سخنانی بار دیگر به گروه‌های دگرباشان جنسی حمله و تاکید کرد که جامعه این کشور با آنها مخالف است. 

آقای اردوغان روز پنجشنبه در جمع طرفدارانش در شهر گیرسون در دریای سیاه در سخنرانی خود ضمن حمله به جریان اپوزیسیون و همچنین کشورهای غربی بار دیگر مخالفت خود را با دگرباشان جنسی نیز تکرار کرد. 

او در بخشی از این صحبت‌ها گفت: «خانواده برای ما مقدس است. خانواده قوی یعنی ملت قوی. ما با دگرباشان جنسی مخالفیم و باید به خانواده و سنت‌های خانواده احترام بگذاریم.» 

این سیاستمدار کهنه‌کار ترک که هفته گذشته به خاطر بیماری سه روز در کمپین انتخاباتی خود غایب بود بار دیگر با حمله به رقبا و گروه‌های اپوزیسیون تاکید کرد که با همراهی مردم و با کمک خدا در این رقابت پیروز خواهد شد. 

کمتر از دو هفته دیگر مردم ترکیه در یکی از رقابتی‌ترین انتخابات‌های تاریخ ترکیه رئيس جمهوری آتی خود را انتخاب خواهند کرد و مشخص خواهد شد که آیا رجب طیب اردوغان همچنان در جایگاه خود به عنوان رهبر ترکیه باقی می‌ماند یا ائتلاف گسترده اپوزیسیون به رهبری کمال قلیچدار اوغلو موفق می‌شوند به حدود ۲ دهه حضور اردوغان ۶۹ ساله در راس قدرت در ترکیه پایان دهند. 

رقیب اردوغان به طور علنی خود را از علویان ترکیه معرفی کرد

آخرین تلاش‌های اردوغان و قلیچدار اوغلو در فاصله دو هفته مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه
مشکلات اقتصادی در ترکیه در طی ماه‌های اخیر و همچنین زلزله ماه فوریه در جنوب شرق این کشور باعث شده تا تردیدها در میان بسیاری از شهروندان ترک بر سر صلاحیت اردوغان برای ادامه حضور به عنوان رئيس جمهوری افزایش یابد. 


بیشتر بخوانید: اردوغان دست از سر ارس بر نمی‌دارد! +فیلم


برخی از ناظران سیاسی معتقدند صحبت‌های محافظه‌کارانه اردوغان در آستانه انتخابات از آن جهت پررنگ‌تر شده که او می‌داند طبقاتی که به او رای می‌دهند از چه قشری از جامعه این کشور هستند. 

گونل تول، مدیر برنامه ترکیه در موسسه خاورمیانه در این خصوص به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «اردوغان بار دیگر تلاش می‌کند تا با به راه انداختن جنگ‌های فرهنگی، توده‌ها را پشت سر خود متحد کند. او کمپین‌های خود را در مساجد تشکیل می‌دهد و به دروغ ادعا می‌کند که مخالفانش در صورتی که به قدرت برسند، محدودیت‌های جدی بر سر امور مذهبی ایجاد خواهند کرد.» 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
2
1
واقعا قابل تامل است بااینکه رقیب اردوغان از غرب ،دگرباشان جنسی حمایت می کند چگونه برخی در ایران فقط به خاطر غیرت ترکی اردوغان ،علیرغم استقلال در قبال ارودگاه غرب وشرق او را ترجیح نمی دهند..!؟
نظرات شما
پیشخوان