تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده چابهار: بر مبنای کدام قانون واحدهای تجاری را پلمب می‌کنید؟

نماینده مردم چابهار در مجلس می‌گوید: برخوردهایی نظیر پلمب مراکز تجاری در حوزه حجاب را قطعاً خلاف اصول قانون اساسی و آزادی‌های به حق مردم ارزیابی می‌کنم.

نماینده مردم چابهار: بر مبنای کدام قانون واحدهای تجاری را پلمب می‌کنید؟

رویداد۲۴ معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به پلمب مراکز تجاری به دلیل حجاب گفت: سوال بنده این است که بر مبنای کدام قانون واحد‌های تجاری را پلمب می‌کنند. در حقیقت پلمب مراکز تجاری به دلیل اینکه یک فرد بی‌حجاب در آنجا تردد می‌کند جنبه قانونی ندارد و از طرفی افرادی را متضرر می‌کند که شاید هیچ گناهی ندارند. به نظر بنده این راهکار هیچ وقت منتج به این نمی‌شود که جامعه به سمت تبیین فلسفه حجاب ترغیب شود.

او افزود: در مجموع برخورد‌هایی نظیر پلمب مراکز تجاری در حوزه حجاب را، قطعاً مخالف اصول مصرح قانون اساسی و آزادی‌های به حق مردم ارزیابی می‌کنم. به نظر می‌رسد برای جلوگیری از ترویج بی‌حجابی به جای پلمب کردن، جلوی تریبون‌هایی گرفته شود که در زمینه فرهنگی اعتبارات دولتی دریافت کردند، اما هیچ خروجی نداشتند.


بیشتر بخوانید: با اماکن افراد بانفوذ که در آن حجاب رعایت نمی‌شود باید شدیدتر برخورد کرد/ مترو و اتوبوس با مغازه فرق ندارد، آنجا هم باید برخورد کنیم


سعیدی در واکنش به اینکه همراه با پلمب مراکز بسیاری از افراد از جمله کارگران بیکار می‌شوند، تصریح کرد: واقعیت امر این است که همراه با پلمب کردن، رزق و روزی ده‌ها انسان دچار مشکل می‌شود و سفره خانواده آن‌ها کوچک‌تر می‌شود لذا این راهکار‌ها در حوزه حجاب جواب نداده و هرگز جواب نخواهد داد بلکه منجر به بروز واکنش‌های اعتراضی از طرف مردم می‌شود؛ لذا رفتار‌هایی نظیر پلمب مراکز تجاری برای جلوگیری از ترویج بی‌حجابی به معنای پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین برخورد‌هایی نظیر پلمب مراکز تجاری به دلیل کشف حجاب منجر به افزایش دو قطبی در جامعه می‌شود.

سعیدی در پایان در واکنش به اینکه اگر روسری مشتری داخل مغازه افتاد مغازه‌دار مقصر است؟ یادآور شد: رفتار‌هایی نظیر اینکه گفته شود راننده تاکسی خانم بی‌حجاب سوار نکند و یا مغازه‌دار مانع حضور خانم بی‌حجاب شود در غیر این صورت راه درآمد آن‌ها بسته می‌شود، منجر به روی گردانی مردم از دین خواهد شد.

منبع: اصلاحات نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
1
15
این دور بعد رد صلاحیته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
1
8
بر همون مبنایی که طرح مولد سازی اجرایی شد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان