تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

امام جمعه شیراز: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند / باید در زمینه برخورد با بدحجابی، تلاش مضاعف کنیم

لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز گفت: اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ تسنیم: امام جمعه شیراز گفت: اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" ضمن قدردانی از برپایی این همایش که موجب حرکت ایجابی برای اثبات جایگاه رفیع زن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم پیام این همایش را خوب منعکس کنیم یک حمله به مواضع سست تفکر و تمدن غربی سازماندهی شده است.

وی با تصریح بر اینکه همه ما ضرورت و اهمیت امنیت را در ابعاد مختلف از امنیت اخلاقی، سیاسی تا امنیت اجتماعی را قبول داریم، افزود: چیزی که در تمدن اروپایی مطرح است در مورد زن و امنیت اجتماعی آن است که زن‌ها به عنوان شهروندان جامعه آن‌ها حق دارند از امنیت برخوردار باشند؛ یعنی عمده حرف تمدن اروپایی همین بوده است که زن حق دارد از امنیت اجتماعی بهره‌مند باشد و بر روی این موضوع بسیار تبلیغ می‌کنند و از این جهت به نظر خودشان پیشرفته‌ترین امت‌های دنیا هستند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به نظر می‌آید ما در دین و تفکر خودمان خیلی فراتر از این رفته‌ایم، اینکه زن حق دارد از امنیت اجتماعی بهره‌مند باشد جزء بدیهیات و اولیات دین ماست.

دژکام با اشاره به نقش بسیار مهم زنان در تولید امنیت اجتماعی، افزود: یک قائده را باید بپذیریم که اگر جامعه از زن و مرد تشکیل شده، حق و تکلیفی نیز شکل می‌گیرد که ملازم یکدیگرند.

نماینده، ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگر مطالبه حق می‌کنیم باید حق آن را نیز ادا کنیم و لذا برای تولید امنیت و بهره‌برداری اجتماعی، زن و مرد باید با هم سهیم باشند. اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

دژکام با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تولید امنیت پیشگیری است، گفت: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حضور موثر زنان در جایگاه‌ها و عرصه‌های مختلف با حفظ کرامت و حریم خود گفت: زن، می‌تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد و در کنار آن به تولید امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه بپردازد.

نگاه انقلاب به زنان یک نگاه ویژه است

مصطفی ایزدی رئیس هیئت امنا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این مراسم گفت: نگاه انقلاب به زنان یک نگاه ویژه است و زنان در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت ملی می‌توانند نقش بسیار برجسته داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما امروز افتخار می‌کنیم که در محضر صاحب امر قرار داریم و اگر می‌خواهیم به یک شرایط مطلوب در زمینه حجاب برسیم باید در مسیر قرآن و اسلام گام برداریم، افزود: در انقلاب اسلامی زن گوهر اصلی و یک موجود مقدسی است که دوشادوش مردان در صحنه‌ها حضور داشته و دارند.

ایزدی ادامه داد: این زن‌ها و مادران هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند و ما با جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر باید در زمینه برخورد با بدحجابی تلاش مضاعف کنیم.

رئیس هیئت امنا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: دشمن درصدد است که بنیان خانواده‌های ایرانی را گسسته کند و ما باید هوشیار باشیم و در تولید امنیت اجتماعی با هم همکاری مضاعف داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این مراسم به هجمه‌ها و مخالفت‌های علنی دشمنان به ارزش‌های دینی و عفت عمومی اشاره کرد و به تبیین نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی پرداخت.

سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه دنیا علیه کشور ما قرار گرفت، تاکید کرد: تمام دنیا می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد، اما با لطف خدا و رهبری فرزانه انقلاب موفق نشدند؛ امروز هم با توطئه‌های مختلف قصد برهم زدن امنیت را دارند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: اگر کسی در خانواده خود مشکل داشته باشد آن را فریاد می‌زند یا آن را درست می‌کند؟ ما در مشکلات نبایستی زبان دشمن شویم بلکه می‌بایست گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و رهنمود‌های ایشان را اطاعت و اجرا کنیم.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز نیز جهاد تبیین و برگزاری چنین همایش‌هایی را راهکاری برای مقابله با این چالش دانست و با بیان اینکه امروز باید به دنبال جهاد امیدآفرینی باشیم و یاس و ناامیدی در جامعه کاهش یابد، گفت: در شهر شیراز طی دو سال گذشته بودجه ۶ هزار میلیاردی داشتیم که به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و در واقع ۳۰۰ درصد اضافه شد.

اسدی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته ۱۲ مرحله افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی داشتیم و ۳۰ اردیبهشت ماه جاری هم در ادامه جهش عمرانی کلانشهر شیراز ۲۴ پروژه افتتاح می‌شود.

وی با طرح این موضوع که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز قطعا تفاوت خواهد داشت، اعلام کرد که ١١٦٥ نفر از کارکنان شهرداری شیراز معادل ۱۰ درصد از پرسنل را بانوان تشکیل می‌دهند.

شهردار شیراز عنوان کرد: اموری که در شهرداری شیراز به بانوان واگذار کرده‌ایم، به نحو شایسته‌ای آن را انجام داده‌اند و از واگذاری امور به آن‌ها هم پشیمان نیستیم.

اسدی یادآور شد: دومین همایش توسعه سرمایه گذاری شهرداری شیراز، سوم خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در این همایش بیان کرد: امنیتی پایدار و مستمر خواهد بود که مردم پایه باشد و مردم به صورت واقعی در تحقق آن مشارکت داشته باشند.

مهدی طاهری با بیان اینکه ۴ مولفه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از مهمترین مولفه‌های تعریف شده هر کشوری برای داشتن امنیت پایدار بر اساس دکترین خود است، افزود: جمهوری اسلامی نیز این مولفه‌ها را تبیین کرده که در برخی موفق بوده و برخی نه.

وی با بیان اینکه در امنیت اقتصادی به دنبال حفظ سرمایه‌های اقتصادی و در امنیت اجتماعی هم باید به دنبال حفظ سرمایه اجتماعی باشیم، اضافه کرد: مهمترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی توده مردم هستند.


بیشتر بخوانید: قانون حجاب در ایران تغییر می‌کند؟


رئیس شورای شهر شیراز با تصریح اینکه یکی از آیتم‌هایی که ممکن است سرمایه اجتماعی را دچار خدشه کند، نبود امنیت در حوزه خانواده، آسیب‌های اجتماعی و کمبود اشتغال است، تاکید کرد: آن چیزی که در حوزه امنیت اجتماعی موثر است، توجه ویژه به حوزه خانواده و نقش بانوان به عنوان مادر در این حوزه است.

وی با بیان اینکه برداشت بنده از امینت فعلی جامعه این است که در این حوزه به شکل گیری اتفاقی شبیه ۹ دی در جامعه نیازمندیم، افزود: امروز حریف را در میدان به صورت صف می‌بینیم و صفوف باید کنار هم شکل بگیرند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: حجاب از باور‌های دینی است و اینکه چه باید کرد به برنامه نیاز داریم و اگر صف دیده نشود حریف یکه تازی خواهد کرد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در ادامه این همایش نیز هدف از برگزاری این همایش را تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین است.

سردار سیروس سجادیان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که دشمن بر آن تمرکز کرده، زنان ایرانی است و بر همین اساس این همایش برای مقابله با دشمن در راستای دسیسه‌ها و تحریف‌هایی که در رابطه با زن ایجاد کرده، در دستور برگزاری قرار گرفته است.

سجادیان با اشاره به اینکه ۴۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و ٤ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شده است، عنوان کرد: تبیین مقام زن در جمهوری اسلامی، نقش زن ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و نقش زن در تولید امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، عمومی و امنیت پایدار و همچنین حقوق زن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی از محور‌های این همایش بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
14
ببخشیدا فرد بیمار حتی از رو چادر هم دست درازی میکنه دیدم که میگم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
13
خب احمق بهتر نیست فرد بیمار رو درمان کنیم
پاسخ ها
رایش سوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
عزیزم
ع ق ل
اینها به این چیزها نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
1
13
سری به دفاتر ازدواج وطلاق دادگاه بزنید ببینید که علت پاشیدگی خانواده در این چند سال بی حجابی بوده یا فشارهای اقتصادی
فردی که موقع ازدواج سر کار بوده قراردادی بعد بیرونش میکنن بيچاره نون زن وبچه شو نداره وخانواده اش از هم پاشیده میشه امنیت شغلی نیست میخواید با حجاب زنان این مشکلات رو حل کنید. مشکلات اقتصادی وکار را حل کنید خیلی از جوونا ازدواج میکنن طلاق کم میشه خانواده ها دلگرم میشن وفرزند آوری هم زیاد و.....
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
1
بانون ایرانی‌ در این این دور و زمانه عجب مسئولیت‌های دارند، از اسید پاش‌های آتش به اختیار گرفته تا مردانی مانده در دوران بدویت انسانها که زنها را فقط با چشم شهوت میتوانند ببینند و حالا دیوانگانی که اصولا جامعه مسئول دوا دارمان آنها باید باشد بر عهده آنهاست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
1
منظورش به خودشونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
0
1
عجیبه اون چه رو که نباید ببینند حرام هست رو خوب و با دقت میبینند ولی آنچه را که باید ببینند و پاسخگو باشند اصلا نمیبینند به این میگند چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
1
منظورش از فرد بیمار آمران به معروف سطل ماستی است!؟
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
1
0
ببخشید که بعضی مردهای نا مرد زنشون جلوی همه لخت و بی حجاب میبرن بیرون و همین باعث میشه چشم نا محرم بهش علاقه مند بشه و زن هم طالب بی بند و باری میشه تف به غیرت نا مردان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان