تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

امام جمعه شیراز: اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید از رهبری پیروی کنید / دولت و مردم باید حواسشان باشد فرمایشات رهبری انجام شود

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز با اشاره به درپیش بودن سالروز وفات بنیانگذار انقلاب، تاکید کرد که انقلاب و تأسیس نظام اسلامی، نتیجه تفکرات، اعتقادات، ایمان و باور امام بود و برای ادامه دادن راه ایشان باید این ایمان و باور را تقویت کرد.

امام جمعه شیراز

رویداد۲۴ ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ خرداد شیراز، گفت: از نقاط بسیار درخشان حرکت ملت و خبرگان ملت پس از رحلت امام، تعیین جانشین شایسته برای ایشان بود؛ باید یادمان باشد که این، یک کار خداپسندانه و با الهام الهی بود.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: کسانی که در آن مجلس خبرگان بودند خودشان گفتند که ذهنیت‌های دیگری مطرح می‌شد اما گویی دست قدرت الهی دل‌های این‌ جمعیت را تصرف کرد و همه به انتخابی مناسب و شایسته رسیدند و آن انتخاب جانشین برحق و نایب برحق امام زمان(عج) حضرت امام خامنه‌ای بود که با علمیت، درایت، قدرت و شجاعت مسیر انقلاب اسلامی را از دل طوفان‌های سهمگین به سمت صراط نجات بیرون آورده و از همه گردنه های سخت عبور داده است که خدا را به خاطر وجود این مرد بزرگ شکرگزاریم.

دژکام همچنین با اشاره به درپیش بودن سالروز قیام ۱۵ خرداد و بزرگداشت شهدای این قیام، گفت: دستگاه شاه به این روز می‌گفت "حرکت عقیم ارتجاع سیاه"؛ می‌گفتند همه را خفه‌ کردیم و حرف تمام شد. یک نکته را همیشه در ذهن داشته باشید و به جوانان یاد دهید که حق ولو آنرا بکوبند، پیروز است و باطل هر چند که ۴ روز جولان دهد نابود است.

او با اشاره به آیه ۸۱ سوره اسرا که خداوند در آن فرموده، " وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا "، گفت: باطل ماندنی نیست ولو ۴ روز جولان دهد، در ۱۵ خرداد مردان مردی آمدند و یا حسین گفتند و کار انقلاب را جلو بردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این نهضت از روز اول که شروع شده حسینی بود و انقلابیون ظلم و بیدادگری را مورد حمله قرار داده و زمینه را برای تبعیت از حق، قرآن و اهل بیت در دنیا فراهم کردند، گفت: امام راحل فرمود ۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام می‌کنم و یک عاشورایی است در انقلاب ما که سینه‌زن‌های امام حسین شهید شدند. ۱۵ خرداد روز شهادت سینه‌زن‌های امام‌ حسین(ع) است، همین هیئتی‌ها و بچه‌های چاله میدان تهران، همان‌ها که برخی‌ روشنفکرها و کسانی که افکارشان با دین سازگار نیست وقتی عظمت آنان را یادآور می‌شوی، به طرز عجیبی برخورد می کنند؛ دین از وسط چاله میدان مرد بیرون می آورد و پای دین نگه می دارد و تا آستانه شهادت می برد.

دژکام در ادامه، با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی زیر و بالاهای زیادی داشته و خون‌های فراوانی پای آن ریخته شده تا به این نقطه رسیده است، گفت: برای ادامه پیدا کردن این نظام، تلاش و مجاهدت نیاز است، این تلاش در تبعیت از ولایت معنا پیدا می‌کند. هر حرکتی را نمی‌توان مجاهدت تعبیر کرد، ولو به ظاهر کار ارزشی انجام می دهد اما باید بیینیم آیا همراه با ولایت است؟ جهت‌گیری جهت‌گیری ولایی است یا خیر؟

او با اشاره به اینکه نهروانی‌ها ادعای مقدس مآبی داشتند، بر لزوم یادآوری تجربه طولانی شیعه تاکید و اضافه کرد: نهروانی‌ها روز اول به بهانه احترام به قرآن مقابل علی(ع) ایستادند و گفتند معاویه قرآن به نیزه کرده، چرا می‌جنگی و بعد که قضیه حکمیت پیش آمد گفتند چرا چنین کردی؟ ما از مقدس‌های نفهم و نادان‌های مقدس مآب کم ضربه نخورده‌ایم، کسانیکه از جهت‌گیری که رهبر تعیین می‌کند خود را مقدس تر و فراتر می‌دانند و خیلی اشتباه می‌کنند و نمی‌دانند که چه لطمه‌ای به اسلام می‌زنند.

دژکام با بیان اینکه باید بیدار باشیم و همراه با ولی امر نه جلوتر و نه عقب تر از ایشان، حرکت کنیم، گفت: رهبر معظم برای هر سال شعاری تعیین و اولویتی مشخص می‌کند، آغاز سال هم پیامی دارد و مسیری را مشخص می‌کند که این کار باید بشود؛ دولت باید حواسش باشد همان که رهبر می‌گوید و ملت هم‌ حواسش باشد که همان که رهبر می‌خواهد. دنیا می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید، آخرت هم می‌خواهید از این مرد اطاعت کنید .

او با اشاره به تعیین شعار "مهار تورم و رشد تولید" یکی از عادات بد مدیران را این دانست که آخر سال به فکر شعار سال می افتند حال آنکه اول سال باید به فکر باشند، گفت: کارها و روزمرگی خود را در طول سال کرده‌اند و آخر سال می‌گویند شعار سال چه شد؟ برای شعار سال از ابتدای سال باید کاری کرد؛ برای مهار تورم باید مطالعه و فکر کنیم و مطالبه داشته باشیم و مدیران هم ‌جواب دهند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: بچه انقلابی‌های اطراف خودم را هم نگاه می‌کنم؛ رهبری فرمود به حاشیه مشغول نشوید اما متاسفانه درگیر حاشیه هستند؛ هر چه می‌گویم مسئله اصلی را دنبال کنید. این چه دیانتی است که به خرج می‌دهید که شعار اصلی و جهت‌دهی اصلی را کنار می‌گذارید و مشغول حواشی می‌شوید که نه به درد دنیا و نه آخرت می خورد. از جوانان بیشتر توقع می‌شد و یکی دوبار هم اسم بردم ولی اطلاعیه دادن فقط برای حواشی است، رهبری فرمود به متن بپردازید.


بیشتر بخوانید: امام جمعه شیراز: کورتاژ مخالفت با دستور خداست


او با بیان اینکه الان نظام و کشور درگیر این مسئله سنگین است که اگر رشد اقتصادی ۸ درصد محقق نشود نمی‌توان جواب مردم را داد، گفت: چندتا از جوانان که مدعی انقلابی گری هستند، مطالعه کردند و مقاله نوشتند و حرف زدند؟ اما برای مسائل دیگر و حاشیه‌های خودساخته برخی از جریانات چه می‌کنند؟ باورمان باشد اگر مسیر خلاف ولایت برویم، هم در دنیا و هم در آخرت ضرر می‌کنیم.

امام جمعه شیراز یکی دیگر از نگرانی‌ها را استقراض از بانک‌ها ذکر و تاکید کرد که این همه پول سرگردان در کشور را مدیریت نمی‌کنید و همه را در دلالی می‌برید و تورم را افزایش می‌دهید، بعد ۷_ ۸ میلیارد پول دیگر بیاوریم، یعنی چه؟ این را باید بررسی کنند. نقش هرکدام در مهار تورم را اول بررسی کنند، اگر مسیرش مهار تورم است که کار می‌کنند، اما اگر پول بیاوریم اما تورم افزایش یابد و اسمش را بگذارند خدمت، اشتباه است.

دژکام با بیان اینکه خلق پول به معنای اینست که پولی نیست، انجام این اقدام توسط صندوق بین‌المللی پول را نیازمند بررسی دانست و با تاکید براینکه او مطرح کننده یک نگرانی است، لزوم بررسی دقیق موضوع توسط کارشناسان و اقتصاددانان را یادآوری کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود بانک‌ها ۱۶۴ میلیارد به کارمندان خود وام داده‌اند و نصف آن به عنوان وام مسکن به مردم پرداخت شده است، این موضوع باید بررسی شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: استدعای ما از مجموعه جوانان، بافضیلت‌ها، اساتید و درس خوانده ها این است که روی این موضوعات مطالعه کنند اینگونه نباشد که کار انجام شود بعد که تمام شد تازه مطلع شویم. رهبر فرمودند اقتصاد باید مردمی باشد و یکی از جهات مردمی شدن اینست که مدیریت جریان‌های اقتصادی به دست آدم‌های با فضیلت و مطالعه کرده باشد و نتوانند هر ساعت تابش دهند.

دژکام تاب‌آوری اقتصاد را یکی از نشانه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این یعنی کسی نتواند از خارج یا داخل کشور موج ایجاد کرده و  مردم را به دردسر بیندازد، روی این موضوعات باید کار کنیم، این مجاهدت می‌طلبد.

دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز، در ادامه مباحث هفته‌های گذشته، به بحث معادباوری پرداخت و این موضوع را با توجه به قرار داشتن در آستانه سالروز وفات حضرت امام، از دیدگاه بنیانگذار انقلاب، بررسی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه شیراز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
آریوبرزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
45
آقا ما این دنیا و آخرت شما رو نخوایم کی رو باید ببینیم؟
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
29
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
34
بابا پاچه خوار.......ترکوندی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
26
امام جمعه شیراز منتصب تهران هست.
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
33
اگر انقلاب نمی شد مردم شما را در مناسبت‌های مختلف مذهبی به مجلسشان دعوت می کردند و احترام می‌گذاشتند و شما از این طریق ارتزاق می کردید و شکر خدا بجا می آوردید و همه از زندگیشان راضی بودند . ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
38
شاهکار دنیا سازی تون و دیدیم،اخرت سازی تون هم ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
36
ما دنیا و آخرت شما را نمیخواییم میخواهیم راه جهنم را انتخاب کنیم آخه به شماچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اصلا مگر اینان پیامبر خدا هستند که بخواهند مردم بهشتی شوند??!!
انسانیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
21
اون وقت دویست سال پیش که شما نبودید و دویست سال بعد که شما نیستید چگونه معلوم میشده و میشود که چه کسانی بهشتی هستند و چه کسانی جهنمی؟
هیچ کس جز خدا نامه اعمال ما انسانها را در اختیار ندارد و از خوب و بد ما باخبر نیست.
حتی شهدا و پیامبران هم حق الناس بر گردنشان باشد باید پاسخگو باشند چه برسد به افراد عادی
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
29
ما نمی خواهیم به بهشت برویم.
جهنم را برای خودمان رزرو کرده ایم.
ما به دین شما کافرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اینها بهشتی نیستند
ناشناس
|
Poland
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
23
تو این حرفهارو نزنی چه کسی بزنه؟! خوبه والله خسته نشدید، 44 سال حرفهای کلیشه ای و تکراری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
15
امسال یه کلیپ از شهید مطهری از صدا و سیما میلی پخش شد با کمال تعجب سالروز شهادت مطهری با این مظمون که پیامبر اسلام می‌فرماید آفت اسلام سه چیز هست امام .... و عالم فاسق و مقدس احمق
باور کردنی نیست یه زمانی در عین آزادی مساجد جای سوزن انداختن نبود همین اخوند چقدر بین مردم محترم بودند الان چی ..نیاز مبرم به سمپاشی هست آفات باید از بین برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
28
خداییش راست میگه، هر کی رفته توی سپاه و بسیج و تابع رهبر شده، هرجوری که بخوای وضعشون عالی شده.
نظرات شما
پیشخوان