تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فیصل بن فرحان فردا در تهران؛ وزیرخارجه عربستان حامل پیام ملک سلمان به رئیسی است

وزیرخارجه عربستان فردا به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر خواهد کرد.

فیصل بن فرحان فردا در تهران؛ وزیرخارجه عربستان حامل پیام ملک سلمان به رئیسی است
رویداد۲۴ فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران فردا (شنبه) به تهران سفر خواهد کرد. این نخستین سفر مقام عالی رتبه عربستان به ایران پس از توافق تهران و ریاض است.

به گزارش مهر، برخی منابع خبری عربی اعلام کرده‌اند وزیر خارجه عربستان سعودی حامل پیامی از طرف ملک سلمان بن عبدالعزیز برای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران است که به توسعه روابط دو کشور مربوط می‌شود.

همچنین بن فرحان در این سفر با رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو خواهد کرد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز سفر قریب‌الوقوع فیصل بن‌فرحان به تهران را تأیید کرد و گفت: او اقداماتی را در راستای گشایش سفارت انجام خواهد داد.

 پیش از این، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روز‌های سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه ۱۷ خردادماه طور رسمی بازگشایی شده است.

علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، سرپرست سفارت ایران در ریاض در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.

از سوی دیگر با توجه به گشایش سفارت ایران در ریاض، به نظر می‌رسد در این سفر نیز مقدمات بازگشایی سفارت خانه عربستان در ایران مورد بررسی قرار گیرد.

یک منبع آگاه گفت: سعودی‌ها یک طبقه هتل در تهران را برای طولانی مدت رزرو کرده‌اند. دیپلمات‌های عربستان سعودی که از مدتی قبل به تهران آمده‌اند در این هتل مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: بنابراین تا زمان تعیین تکلیف ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران، سفارت به طور موقت در این هتل باقی خواهد ماند.

این منبع آگاه افزود: مقامات سعودی می‌گویند ساختمان فعلی سفارت عربستان سعودی منطقه نیاوران تهران، قابل استفاده نیست و به همین دلیل تا زمان تعیین تکلیف ساختمان، سفارت در هتل مستقر خواهد بود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
1
اگر رئیسی را به حج دعوت کردند حتما برود و با سلمان ملاقات کند و قرار بگذارند سعودی در ایران سرمایه گذاری کند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان