تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

بعد از ۷ سال؛ اولین پرواز تجاری صنعا به مکه همزمان با سفر وزیر خارجه عربستان به تهران

نخستین پرواز تجاری از آغاز تسلط حوثی‌ها بر صنعا، پایتخت یمن در سال ۲۰۱۶، روز شنبه این شهر را به مقصد مکه در عربستان سعودی ترک کرد. این هواپیما حامل زائرانی است که قصد انجام اعمال حج را دارند و پرواز آن می‌تواند نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها پس سال‌ها جنگ داخلی در یمن باشد.

بعد از ۷ سال؛ اولین پرواز تجاری صنعا به مکه همزمان با سفر وزیر خارجه عربستان به تهران
رویداد۲۴ نخستین پرواز تجاری از آغاز تسلط حوثی‌ها بر صنعا، پایتخت یمن در سال ۲۰۱۶، روز شنبه این شهر را به مقصد مکه در عربستان سعودی ترک کرد. این هواپیما حامل زائرانی است که قصد انجام اعمال حج را دارند و پرواز آن می‌تواند نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها پس سال‌ها جنگ داخلی در یمن باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول گزارش داد، این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی یمن است، با ۲۷۷ مسافر در ساعت ۸ شب به وقت محلی (۷ شب به وقت اروپای مرکزی) صنعا را به مقصد مکه ترک کرد.

هفت سال از آغاز محاصره فرودگاه صنعا به دست نیرو‌های ائتلاف نظامی تحت حمایت عربستان می‌گذرد و این نخستین پرواز از این فرودگاه از آگوست ۲۰۱۶ است.

جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۴ میان گروه‌های مسلح مختلف از جمله حوثی‌ها که تحت حمایت ایران هستند با دولت یمن و حامیان آن‌ها آغاز شد و عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ حضور نیرو‌های ائتلاف به رهبری این کشور را در حمایت از دولت یمن اعلام کرد.

پرواز مذبور همزمان با نخستین سفر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به ایران از زمان قطع روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان