تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

جزئیات تصحیح برگه‌ها در امتحانات نهایی دانش‌آموزان با روش جدید

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی مدارس را با روش جدید تشریح کرد.

جزئیات تصحیح برگه‌ها در امتحانات نهایی دانش‌آموزان با روش جدید

رویداد۲۴ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه تصحیح برگه‌های امتحان نهایی اظهار کرد: تصحیح برگه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. بعد از انجام آزمون، همه پاسخ برگ‌ها اسکن می‌شوند و ۲ مصحح هم هر برگه‌ را تصحیح می‌کنند. 

به گفته وی، اگر اختلاف نمره‌ای که ۲ مصحح در برگه‌ها درج می‌کنند بیش از یک نمره باشد، مصحح سوم برگه را تصحیح می‌کند و نهایتا نمره نهایی اعلام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در صورتی که ۳ مصحح ۳ نمره متفاوت را برای دانش‌آموزی درج کنند، ملاک کدام نمره است، اظهار کرد: میانگین نمرات را مد نظر قرار می‌دهند، اما طبیعتا در شرایطی که اختلاف بین مصحح اول و دوم وجود دارد، ملاک، نمره مصحح سوم است. اگر اختلاف نمره دو مصحح نیز کمتر از یک نمره باشد، طبیعتا نمره بالاتر را ملاک قرار می‌دهند.

تصحیح اوراق استان‌ها در استان‌های نامشخص دیگر
کاظمی با بیان اینکه تصحیح اوراق به شکلی است که مشخص نیست برگه‌ها مربوط به چه شخصی است، گفت: ابتکاری که امسال انجام شد این است که تصحیح اوراق در استان‌های مختلف و برگه هر استانی در یک استان دیگر که مشخص نیست کدام استان است، انجام می‌شود. بنابراین اینگونه نیست که تصحیح اوراق هر دانش‌آموزی در همان استان انجام شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دانش آموزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان