تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

انهدام تیمی که قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از روسیه را داشت

تیم خرابکار پنج نفره‌ای که قصد خارج کردن حجم زیادی از مواد رادیواکتیو از روسیه را داشتند توسط نیرو‌های امنیتی این کشور منهدم شد.

انهدام تیمی که قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از روسیه را داشت

رویداد۲۴ در ادامه تلاش اوکراین و متحدان غربی آن برای ایجاد ناامنی و عملیات در داخل خاک فدراسیون روسیه، یک تیم خرابکار قصد خارج کردن مواد رادیواکتیو از این کشور را داشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که پنج نفر را که قصد داشتند یک کیلوگرم ماده رادیواکتیو «سزیم-۱۳۷» را به خارج از این کشور قاچاق کنند تا علیه نیرو‌های روس در اوکراین استفاده شود، دستگیر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سزیم یکی از مشکل‌سازترین ایزوتوپ‌های رادیواکتیو است، زیرا از طریق ترکیب با آب به راحتی قابل حرکت بوده و در صورت باقی ماندن در یک مکان با ورود به بدن انسان خطر بزرگی را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: خط مقدم جنگ روسیه و اوکراین


کارشناسان می‌گویند سزیم-۱۳۷ را می‌توان برای ساخت یک «بمب کثیف» استفاده کرد که نوعی سلاح رادیولوژیکی محسوب می‌شود که مواد رادیواکتیو را با مواد منفجره معمولی ترکیب و محل اصابت را دچار آلودگی اتمی می‌کند.

پیش از این، «الکسی پولیشچوک» رئیس دپارتمان دوم کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع در وزارت خارجه روسیه گفته بود شبکه‌ای که اوکراین برای انجام حملات خرابکارانه علیه اهدافی در داخل روسیه تشکیل داده، تفاوتی با گروه تروریستی داعش ندارد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
1
اصلا دنیا حرفهای روسیه راباورندارد چونکه کشورمتجاوزبه خاک کشوردیگری است واین حرفهای روسها همه تبلیغات پوچ است وفقط این حرفهارادردنیا یک کشورباورمی کند ایران وخبرگزاری معروفش فارس وتسنیم وکهیان پوشش خبری می دهند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
1
اسرائیل هم از خاک آذربایجان به ایران حمله می کند.
با تشکر از پرورش دهندگان مار در آستین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
1
خوب این چه کاریه
آمریکا یا کشورهای دوست
اوکراین در اختیارش می ذاشتن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان