تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

رگبار باران و رعد و برق در ۹ استان؛ تهرانی‌ها منتظر باشند/ ۳ روز گرد و خاکی در کشور

سازمان هواشناسی از ابرناکی، رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در ۹ استان؛ تهرانی‌ها منتظر باشند/ ۳ روز گرد و خاکی در کشور

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که شنبه‌ با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از نوار شمالی‌ کشور در مناطقی‌ از شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ و برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در سواحل‌ دریای خزر ابرناکی‌ و رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

یکشنبه‌ در دامنه‌های البرز شمالی‌ واقع‌ در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین‌ در دامنه‌های البرز جنوبی‌ واقع‌ در استان‌های قزوین‌، البرز و تهران افزایش‌ ابر، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد. در ساعات‌ بعدازظهر نیز در ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان و شرق‌ هرمزگان ابرناکی‌ و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

دوشنبه‌ بارش‌ به صورت‌ پراکنده فقط‌ در استان مازندران ادامه‌ خواهد داشت‌ و در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید موقتی‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان رخ‌ می‌دهد. در ضمن‌، در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور کاهش‌ نسبی‌ دما در این‌ مناطق‌ رخ‌ می‌دهد.

بعدازظهر سه‌شنبه‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان، شرق‌ هرمزگان افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ ادامه‌ می‌یابد.

چهارشنبه‌ با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌ به‌ غرب‌ سواحل‌ دریای خزر در گیلان و شرق‌ اردبیل‌ ابرناکی‌ و بارش‌ رخ‌ می‌دهد و در سایر مناطق‌ جوی آرام و پایدار مستقر است.

قابل‌ ذکر است‌ در شمال غرب‌ و غرب‌ سواحل‌ خزر تا روز سه‌شنبه‌ روند افزایش‌ دما و چهارشنبه‌ کاهش‌ نسبی‌ دما و در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و شمال شرق‌ تا روز یکشنبه‌ روند کاهش‌ و طی‌ روزهای دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ روند افزایش‌ دما حاکم‌ می‌شود.

در ۳ روز آینده در شمال شرق‌، شرق‌، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی و در جنوب‌ غرب‌ کشور وزش‌ باد شدید گاهی‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

خلیج‌ فارس‌ در ۳ روز آینده و دریای خزر امروز مواجند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان