تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۲

نخست‌وزیر سوئد: مجوز پلیس برای آتش زدن قرآن اقدامی قانونی اما غیرمناسب بود

«اولف کریسترسون»، نخست‌وزیر سوئد پس از حمله روز گذشته به سفارت این کشور در عراق در اعتراض به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در استکهلم، خواهان آرامش شد و اظهار داشت: «دلیلی برای اهانت به دیگران وجود ندارد.» نخست وزیر سوئد با بیان اینکه تصمیم پلیس در اجازه دادن به این کار، «قانونی، اما غیرمناسب» بود، اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که معترضان وارد ساختمان سفارت ما در بغداد وارد شوند.

نخست‌وزیر سوئد: مجوز پلیس برای آتش زدن قرآن اقدامی قانونی اما غیرمناسب بود

رویداد۲۴ « اولف کریسترسون»، نخست‌وزیر سوئد پس از حمله روز گذشته به سفارت این کشور در عراق در اعتراض به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در استکهلم، خواهان آرامش شد و اظهار داشت: «دلیلی برای اهانت به دیگران وجود ندارد.»

به گزارش آرتی، کریسترسون افزود: «معتقدم ما باید در سوئد آرام‌تر باشیم، این وضعیتی بسیار جدی از حیث سیاست امنیتی است، نیازی به توهین به دیگران نیست.»

مقامات سوئدی روز چهارشنبه گذشته به درخواست افراد تندرو برای آتش زدن قرآن کریم در برابر بزرگترین مسجد استکهلم مجوز داده بودند.

نخست وزیر سوئد با بیان اینکه تصمیم پلیس در اجازه دادن به این کار، «قانونی اما غیرمناسب» بود، اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که معترضان وارد ساختمان سفارت ما در بغداد وارد شوند.

پیش از این، «سلوان مومیکا»، مهاجر عراقی 37 ساله به سوئد اعلام کرده بود: «طی 10 روز بار دیگری نسخه‌ای از قرآن و پرچم عراق را در برابر سفارت این کشور در استکهلم آتش خواهم زد.»

در واکنش به این اقدام، وزارت امور خارجه عراق، سفیر سوئد در بغداد را احضار کرده و مراتب اعتراض خود به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم را به وی ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فردی که به قرآن کریم اهانت کرده، دارای تابعیت عراقی است لذا از مقامات سوئدی می‌خواهیم وی را به دولت عراق تحویل دهند تا طبق قوانین کشور محاکمه‌اش کنیم.

منبع: انتخاب
برچسب ها: سوئد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان