تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۰۹ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

اگر سوئد را تحریم و سفیر آنها اخراج شود، با ذلت می آیند و با التماس زیر کفش ما را می‌بوسند

سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر تمام مسلمان‌ها سفرای آنها را طرد و محصولات آنها را به خاطر قرآن تحریم کنند آنها با ذلت سراغ مسلمان‌ها می‌آیند و با التماس زیر کفش مسلمان‌ها را می‌بوسند اگر مسلمانی محصولات سوئد را تحریم نکند قطعاً قرآن در روز قیامت با او محاجه خواهد

اگر سوئد را تحریم و سفیر آنها اخراج شود، با ذلت می آیند و با التماس زیر کفش ما را می‌بوسند

رویداد۲۴ آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده نمازگزاران برگزار گردید با اشاره به هتک حرمت دولت سوئد به ساحت مقدس کلام الله مجید اظهار داشت: اروپایی‌ها در عید بزرگ مسلمان‌ها به مسلمان‌ها عیدی شومی دادند پلیس سوئد رسماً به یک گروه افراطی اجازه داد که قرآن را آتش بزند و این گروه فتیله را بالا کشیده و در داخل مسجد اصلی استکهلم قرآن را به آتش کشیدند در سال ۱۴۰۱ نیز پلیس رسماً به یک گروه که قصد آتش زدن قرآن را داشت اجازه داده بود که قرآن را آتش بزند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه اردبیل ادامه داد: دلیل دولت سوئد این است که در اروپا همه چیز آزاد است و ما آزادی را با هیچ اعتقادی محدود نمی‌کنیم حتی تظاهرات علیه خداوند آزاد است! حتی تلویث تورات و انجیل در ملأ عام جایز است. آنها اهانت به هم جنس‌ها و اهانت بر پرچم آنها و اهانت به هولوکاست را اصلاً بر نمی تابند اما ناراحت و تحریک کردن حدود دو میلیارد مسلمان را مجاز می‌دانند علت فقط یک چیز است آنها همجنس‌ها و یهودی‌ها را انسان و مسلمان‌ها را اصلاً انسان نمی‌دانند در نتیجه ناراحتی مسلمان‌ها برای آنها اهمیتی ندارد.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: آزادی بیان برای کرامت انسان است و بالاترین کرامت را قرآن به انسان داده است “و لقد کرمنا بنی آدم” آزادی بیان برای تربیت انسان است بنابراین با آتش زدن بزرگترین کتاب تربیت بشر منافات دارد.

 عجیب این است که دولت سوئد رسماً به آتش زدن قرآن مجوز داده است جوازی که صادر شده در آن صریحاً نوشته شده که شما مجاز به آتش زدن کتاب مسلمان‌ها هستید این مجوز و این موافقت رسمی با آتش زدن قرآن قطعاً اعلان جنگ با قرآن، اسلام و با مسلمان‌ها است توجه شود که ظاهر قضیه آزادی بیان است ولی باطن قضیه فوران حقد، کینه و غضب از قرآن و از پیشرفت روز به روز اسلام در اروپاست .

آیت الله عاملی گفت: دولت سوئد اگر بناء نزاع با خداوند دارد پس بداند که آتش زدن قرآن ضرری به خداوند نمی‌زند و اگر با قدسیت قرآن مشکل دارد پس بداند این گونه اهانت‌ها و بی‌ادبی‌ها هیچ ضربه‌ای به قدسیت قرآن نمی‌زند ولو هزاران بار تکرار شود و اگر می‌خواهد جلوی پیشروی اسلام را در اروپا بگیرد پس بداند قرآن با آتش زدن ضربه نمی‌بیند بلکه رشد بیشتری پیدا می‌کند.

با آتش زدن قرآن قطعاً عده زیادی از اروپایی‌ها و غیر اروپایی‌ها حساس می‌شوند که در این کتاب چه مطالبی نوشته شده در نتیجه به قرآن مراجعه می‌کنند و همین مراجعه کافی است که قرآن قلب آنها را تسخیر کند تجربه نشان داده که بعد از این گونه اهانت‌ها فروش قرآن در اروپا بسیار بالا رفته و حتی نایاب شده است .

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اروپا به طور مکرر اعلام می‌کند که با خشونت و ارهاب مخالف است در حالی که همین اقدام باطل انسان‌ها را به طرف خشونت و راه‌های غیرقانونی سوق می‌دهد قرآن ثروت اصلی ما مسلمان‌ها و میراث فرهنگی اصلی ماست آیا اروپا راضی است که میراث فرهنگی آنها تخریب شود ؟آیا اگر در تمامی کشورهای اسلامی سفارت سوئد را آتش بزنند و بگویند انسان‌ها آزاد هستند آیا این را دولت سوئد می‌پذیرد؟

وی افزود: در این ماجرا سکوت واتیکان جداً قابل تامل است و بلکه قطعاً از آن معلوم می‌شود که واتیکان همکار این ماجرای مجرمانه و شنیع است و ای بسا پشت قضیه به عنوان عامل اصلی ایستاده است.

 راهکار برای جلوگیری از این اهانت‌ها تحریم کالاهای سوئدی در عالم اسلام و اخراج تمام سفرای سوئد از کشورهای اسلامی است. اگر در اولین اهانت سوئد، دانمارک و شارلی ابدو به قرآن و رسول خدا(ص) سفیر این کشورها توسط تمام کشورهای اسلامی اخراج می‌شدند کار به اینجا نمی‌رسید اگر تمام مسلمان‌ها سفرای آنها را طرد و محصولات آنها را به خاطر قرآن تحریم کنند آنها با ذلت سراغ مسلمان‌ها می‌آیند و با التماس زیر کفش مسلمان‌ها را می‌بوسند اگر مسلمانی محصولات سوئد را تحریم نکند قطعاً قرآن در روز قیامت با او محاجه خواهد کرد.

 با توجه به اینکه سوئد در لحوق به ناتو کاملاً محتاج به ترکیه است در اینجا ترکیه مبسوط الید است که حکومت هتاک آن کشور را تادیب کند و حالا مسلمان‌ها چشم به اقدام ترکیه دوخته اند و در آخر به دولت سوئد سخن گوستاو لوبون را گوشزد می‌کنیم که “دین صد جان دارد اگر صد بار هم بکشی باز زنده می‌شود .”

آیت الله عاملی در بخش های دیگر خطبه با تحلیل شرایط اخیر منافقین و رژیم غاضب صهوینیستی گفت: اوضاع این روزهای منافقین و اسرائیل درس عبرت بزرگی برای نظام‌های استبدادی دنیا مخصوصاً استکبار جهانی است حمله دوم پلیس هزار نفری آلبانی به مقر منافقین ستون فقرات آنها را شکست تبری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آنها به این معنی است که دیگر از بودجه‌های آمریکایی و اروپایی خبری نیست آنها در اغتشاشات اخیر نتوانستند نقش ایفاء کنند و حالا تاوان آن را می‌دهند یعنی تاریخ مصرف آنها برای جبهه کفر تمام شد چهل سال برای آنها هزینه کردند اما دیدند که نتیجه عکس داده است به همین جهت آنها را مرخص می کنند!

 اسرائیل نیز با یک نسل جسور فلسطینی با تجهیزات نظامی بومی که برای اولین بار به کار گرفته می‌شود مواجه است اسرائیل تا حال به فکرش خطور نکرده بود که فلسطینی‌ها سلاح گرم حتی بمب‌های هوشمند کنترل از راه دور داشته باشند اسرائیل آن قدر دست پاچه شد که با اف ۱۶ به غزه حمله کرد! حمله به غزه با هواپیماهای اف ۱۶ هیچ ارزش نظامی ندارد و نشان از اوج هراس و آشفتگی اسرائیل است.

وی خاطر نشان کرد: تسلیح شهرک نشین‌ها و دستور حمله آنها به فلسطینی‌ها یک افتضاح کامل برای اسرائیل بود و باعث شد حتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و مخصوصاً رئیس سازمان ملل را در بیاورد .اینکه نیروی نظامی و انتظامی اسرائیل بر دولت نتانیاهو شرط کرده اند که بدون تعدیلات قضایی حاضر به کار نیستند نشان از یک بحران وحشتناک در داخل رژیم غاصب است نتیجه این اوضاع سیل فرار سرمایه و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و مهاجرت معکوس از اسرائیل است و این برای اسرائیل واقعاً کمرشکن است.

امام جمعه اردبیل گفت: نتانیاهو آن قدر ذلیل شده که این هفته به آمریکا و به رئیس جمهور آمریکا التماس می‌کرد که چرا مرا به آمریکا دعوت نمی‌کنید؟ ظلم هیچ وقت پایدار نمی‌ماند و حاکم ظالم و حکومت ظالم حتماً رفتنی است فقط چند روز امکان جولان پیدا می‌کند ” لِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ” در دنیا هیچ کشوری مثل اسرائیل زندانی ندارد همه زندانی ها مسلمان، مومن، متدین، باتقوا و دیندارند علمای بسیار مهذب و انقلابی توسط این رژیم در سیاه چاله های زندان به مرگ تدریجی مبتلی شدند من به همین مناسبت یک روایت برای دولت اسرائیل و تمام حکومت هایی که مسلمان ها  و علماء را زندانی کرده اند می خوانم حضرت موسی بن جعفر خطاب به هارون رشید پیغام فرستاد:”إنه لن ینقضی عنی یوم من البلاء إلا انقضى عنک معه یوم من الرخاء، حتى نقضی جمیعا إلى یوم لیس له انقضاء یخسر فیه المبطلون”

یعنی هر روز که می گذرد یک روز از روزهای سخت من و یک روز از روزهای لذت بخش تو به پایان می رسد تا اینکه هر دو به روزی می رسیم که آن روز پایانی ندارد در چنین روزی انسان های ظالم در خسارت محض قرار خواهند داشت و برای خسارت آنها پایانی نخواهد بود.

 ای کاش آن زندانی های بزرگ در دیوار زندان این حدیث و این شعر تازی را برای همیشه بنویسند:

ان الکواکب فی محل علوّها

 لتری صغاراً و هی غیر صغار!

یعنی ستاره ها در چشم ما کوچک و در  جایگاه خود بسیار بزرگ هستند هیچ تردیدی نداریم که اهانت به اولیای خدا بازگشت وحشتناکی به زمام داران خودسر خواهد داشت به تعبیر شاعر :

هر که بر شمع خدا آرد پفو

شمع کی سوزد بسوزد پوز او

وی با انتقاد از عدم پیشرفت کاری کارخانه آهن اسفنجی که ۲۴ ماه پیش کلنگ زنی شده است گفت:۲۴ ماه پیش کارخانه بزرگ آهن اسفنجی را کلنگ زدیم و در آن مراسم رسماً اعلام شد که این مجموعه در عرض ۳۰ ماه افتتاح خواهد شد و حالا ۲۴ ماه گذشته ولی  آثاری از افتتاح نیست دستگاه‌های این کارخانه از اروپا  و  چین  خریداری شده و بسیاری از مقدمات در همان روزهای اولیه آماده شده بود این کارخانه مشکل آب هم ندارد اردبیل ۳۰ میلیون متر مکعب از فاضلاب آب استحصال می‌کند ۲ میلیون متر مکعب آن را این کارخانه خریده است این کارخانه جزء کارخانه‌های مادر در صنعت فولاد است و راه اندازی آن در تولید ثروت در استان بسیار مهم است علت تاخیر برای اهل فن معلوم است و من از مدیریت ارشد استان می‌خواهم با جدیت این موضوع را از شخص وزیر صنعت پیگیری نماید.

ایشان در خاتمه از دست اندرکاران نصب سریع پل انجیرلو که در سیل خراب شده بود تشکر و از وزیر کشور به خاطر پیگیری مشکلات سیل تمجید کرد.

برچسب ها: سوئد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
0
2
آروم باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
0
2
اما مشخص است که شما و همفکرانتان جز حرف زدن کار دیگری بلد نیستید،اگر راست می‌گویید سفیر سوئد را اخراج و سوئد را تحریم کنید...!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان